Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!

Vi har bestemt oss for å dra til Egypt til høsten/vinteren med vår sønn som da vil være 2 1/2 år. Men den siste tiden er det så mange som har advart oss mot forskjellig. Bl.a stor fare for akutt diaré.

I tillegg ser jeg (netDoktor) at det er en rekke med vaksiner som er nødvendig. Jeg blir nå skeptisk til hele turen..

Jeg trodde Egypt var blitt et ganske "vanlig" reisemål også blant småbarnsforeldre. Men kanskje tar jeg feil?

Må man ta alle disse vaksinene? (Stivkrampe, polio, Difteri, Hepatit A og malaria)

Jeg blir nesten helt vaksinert mot å reise jeg etter en slik liste.

Så nå er vi like unna å droppe hele turen og heller finne oss et annet reisemål!

Vi vil jo selfølgelig ikke dra dersom sønnen min må ta et batteri med sprøyter og i tillegg har stor risiko for å bli syk av diaré i tillegg.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24403-til-egypt-med-2-%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Niels Erik Landmark, Lege

Man skal ikke gjøre det vanskligere enn det er.Haqn er allerede oppdatert hvis man kan kalle det det mot difteri polio og stivkrampe hvis han har fulgt vanlig vaksinasjons status.Som du sikkert har lest her allerde er det omdiskutert om barn skal vaksineres mot hepatitt A.De blir lettere syke enn voksne og er da immune livet ut.Jeg har selv valgt å gjøre det med mine barn.De langt fleste diareer er plagsomme men uskyldige og bør ikke være grunn til å la være å reise.Bruk sunn fornuft vedrørende mat og drikke.Jeg synes klart at dere skulle reise.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...