Gå til innhold

3000m på 12min?


murelg

Anbefalte innlegg

Har lagt meg opp et treningsprogram nå for å prøve å oppnå dette, for sist gang jeg løp Cooper-testen greide jeg bare 2500m. 5-6 ganger i uka skal jeg foreløpig løpe 20-30 min. langkjøring + ca. 20 min. intervall, der jeg løper 400m - går 100m. Dette skal jeg nå gjøre i 3 måneder framover, for jeg skal på befalsskolen i sommer. Så nå lurer jeg på om jeg har sjans på å oppnå målet mitt. Hvis ikke, hva annet kan jeg gjøre? Etter hvert kommer jeg til å utvide programmet. Tips mottas med takk :)

Mvh,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg begynte i millitæret løp jeg 3000 metern (skogsløype) på 15 min. Etter noen måneder løp jeg på 10:50. Ingen spesiell trening, bare god millitær mosjon. Det skal sies at jeg en gang var godt trent så det er nok noe av forklaringen på proggresjonen, men det er relativt lite som skal til. Det eneste du trenger å gjøre er å bestemme deg for å klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg tror, som Jacob sier, mye avhenger av generelt treningsgrunnlag. Uansett, om du skal trene sa ofte, fokuser pa a begrense intensiteten i hver treningsokt, ikke minst i begynnelsen av programmet, og oek etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

bygg opp et best mulig grunnlag. det vil gi deg en solid plattform for videre økning hva fart og tåleevne angår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

bygg opp et best mulig grunnlag. det vil gi deg en solid plattform for videre økning hva fart og tåleevne angår.

Heisann!

Jeg springer coopertesten (12 testen) på litt over 3000 m.

Trener feil, det vet jeg. Bare langturer. Synest det er kosligere enn å slite seg ut på intervaller. Men nå har jeg min. 1 intervall økt i uken. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...