Gå til innhold

Fevarin og amming


levis

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en en 30 år gammel nybakt mamma som ønsker et råd vedr. bruken av Fevarin når jeg ammer. Jeg har spurt min gynekolog/fødsleslege om dette og han mente at jeg burde amme selv om jeg bruker Fevarin - jeg tar en dose på 100 mg per dag (normaldose). Føler meg likevel bekymret og ville sette stor pris på svar fra lege eller andre med erfaringer på området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

Det er gjort noen studier på dette som viser svært liten overgang i morsmelk.

En må vurdere fordeler og ulemper mot hverandre. Det er en opplagt fordel at mor er frisk. Ammingens betydning kan knapt overvurderes. De ekstremt små mengdene stoff som finnes i morsmelken er det svært liten sjanse for vil skade barnet.

Var det min kvinne med vårt barn, ville jeg helt klart valgt amming og Fevarin om det var en god grunn for å ta Fevarin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...