Gå til innhold

Normalt med noe til kaffen?

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke hos meg
Skrevet

Mange.

"................................"

Se bort fra nicket mitt, når du leser det svaret i sted..

Skrevet

Til kaffen? Mener du sånn etter middag/utpå kvelden? Vi har ikke det engang. Vi drikker kaffe når vi vil drikke kaffe, og har ikke noe tidspunkt på dagen der vi liksom setter oss ned og drikker kaffe.

Men bestemoren min gjør det og har da gjerne kaker til. Kunne ikke falt meg inn.

Nei, bare når vi har besøk. Vi drikker stort sett kaffe på jobb og når vi har /er på besøk. Drikker vi kaffe hjemme er det svært sjelden vi har noe til den.

Skrevet

Nei, bare når vi har besøk. Vi drikker stort sett kaffe på jobb og når vi har /er på besøk. Drikker vi kaffe hjemme er det svært sjelden vi har noe til den.

Sorry- den havnet litt på feil plass.

Gjest pittpottnøtt
Skrevet

Jepp...

Jeg syns det er koselig og godt å servere noe til kaffen.

Det kan være kake,småkjeks,sjokolade eller feks rosiner,kokesjokolade og mandler i ei skål.

Er jeg hos noen andre hvor det blir servert bare kaffe,så savner jeg "det lille søte"...

Spør da etter en liten sukkerbit...

Joda,-jeg liker noe å bite i sammen med kaffen!

Gjest josefine1
Skrevet

Kommer naboen/venninner på kaffebesøk (noe de heldigvis gjør ofte) så serveres det ikke noe inntil kaffen hver gang.

Kommer det et avtalt sjeldent besøk innom, så har jeg noe inntil kaffen.

Gjest ikke bare eldre
Skrevet

Jeg drikker ikke kaffe, men det er av og til godt med noe når jeg drikker te.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Hender en gang i blandt at mannen min lager en kake som han spiser til kaffen.

Jeg gjør det ikke.

Skrevet

Vi har alltid noe til kaffen. Ikke sjokolade, men kake eller kjeks eller begge deler ;-)

Skrevet

Je har aldri en "kaffen". Jeg tar liksom bare en kopp her og der on the go. Hvis jeg en sjelden gang sitter ned og har en skikkelig kaffestundkaffe, så kan det være godt med en sjokoladebit eller et kakestykke, selv om jeg helst prøver å unngå sånt.

Skrevet

Skulle gjerne hatt en kakebit til kaffen hver kveld jeg, men de kaloriene der må jeg spare synes jeg. Godt med litt å bite i til kaffekoppen om kvelden, om ikke annet en liten sjokoladebit eller en kjeks. Hender vi har det, men ikke ofte. En liten bit mørk sjokolade er vel ikke så gærnt, men et stykke ostekake, fyrstekake, eplekake e.lign. er mye, mye bedre......Begrenser denslags til lørdagskaffen vi.

Skrevet

99% av kvinner over 70 serverte/serverer så og si alltid noe til kaffen... :-)

Moren min på snart 80 serverer alltid noe til kaffen, ja. Ikke bare en kakesort.

Gjest Humlepungen
Skrevet

Jeg bruker i blant å ete kjeks til kaffen. Spesielt kjeks med sjokoladebiter i er godt til kaffe syns jeg. Men jeg eter det maks en gang hver uke.

Ellers så syns jeg det er trivelig hvis jeg besøker noen og de setter frem noe snask til kaffen. Jeg er i slutten av tjueårene forresten, og ikke spesielt gammeldags. Jeg ser på dette som normal høflighet bare. Får jeg besøk setter jeg frem noe kjeks eller kanskje et fruktfat. Eller en flaske hvitvin f.eks. Men ikke to flasker, he he. Folk får ikke lov å drikke seg fulle hos meg. Hva jeg setter frem kommer altså helt an på anledningen og hvem som besøker meg.

Har tidligere bodd på østlandet i en del år. Der merket jeg mindre gjestfrihet enn der jeg kommer fra og bor nå. Jeg kunne komme på besøk til noen og de bydde ikke på kaffe eller brus en gang.

.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...