Gå til innhold

Håndverker uten mesterbrev - skygge unna eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel begrensninger på hvor mange ansatte man kan ha per mester i bedriften, tenker jeg.

Eller kan du faktisk drive et tømrerfirma uten en ansvarlig mester? Det har jeg vanskelig for å tro, all den tid en tømrer i seg selv ikke har fagkompetanse til å prosjektere bygg.

"......................................."

Om man er blikkenslager kan man i hvertfall det. Du kan til og med drive uten fagbrev.

Men det er en begrensning på hvor mange ansatte man kan ha.

Skrevet

Om man er blikkenslager kan man i hvertfall det. Du kan til og med drive uten fagbrev.

Men det er en begrensning på hvor mange ansatte man kan ha.

Ok, jeg skal ikke nekte på det. Det er vel også begrenset hvor _farlig_ det er å gjøre blikkenslagerarbeide, sammenliknet med eletriske sterkstrømsinstallasjoner. Men jeg ville jo trodd at det gjalt tømrer også - det er jo tross alt de som bygger hus fra bunnen.

Skrevet

Ok, jeg skal ikke nekte på det. Det er vel også begrenset hvor _farlig_ det er å gjøre blikkenslagerarbeide, sammenliknet med eletriske sterkstrømsinstallasjoner. Men jeg ville jo trodd at det gjalt tømrer også - det er jo tross alt de som bygger hus fra bunnen.

Det kan jo bli rimelig store lekkasjer om man ikke gjør jobben bra. Men det er jo ikke fare for liv.

Uansett er mesterbrevet hovedsaklig innen økonomi, markedsføring og ledelse. Vet at en blikkenslager tar mesterbrev sammen med f.eks. snekkere.

Skrevet

Det kan jo bli rimelig store lekkasjer om man ikke gjør jobben bra. Men det er jo ikke fare for liv.

Uansett er mesterbrevet hovedsaklig innen økonomi, markedsføring og ledelse. Vet at en blikkenslager tar mesterbrev sammen med f.eks. snekkere.

Ja, det er jo defor det heter "mester" i håndverkerfagene - det er ganske likt mellom fagene, i motsetning til i elektrikerfaget.

"........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...