Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er for tiden ute i fødselspermisjon med 80% lønn. I november skal jeg ut igjen i arbeid. Pga forskjellige omstendigheter vil jeg helst ha halv stilling fra november og frem til sommeren 2002. Det jeg lurer på er hva som vil skje hvis jeg i løpet av denne perioden blir gravid på ny. Hva er beregningsgrunnlaget for evt nye fødselspenger? Vil det bli den lønnen jeg hadde da jeg var i halv stilling? Hvor mange måneder må jeg evt være i full stilling for at full lønn skal danne beregningsgrunnlaget?

Et annet alternativ er å ikke gå tilbake i jobb i det hele tatt, men søke om ulønnet permisjon fram til sommeren 2002 (jeg jobber i skolen). Men da vil jeg vel ikke få lønn under en evt ny fødselspermisjon i det hele tatt? Hvis jeg f.eks ble gravid og fikk et nytt barn høsten 2002.

Håper du kan svare meg på dette. Som du skjønner planlegger vi for harde livet...:)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25004-f%C3%B8dselspenger-og-permisjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Hvis du tar 50% permisjon og jobber 50% er utgangspunktet at du får 50% lønn i de nye fødselspengene. Men dersom det er mer enn 25% differanse mellom den inntekten og inntekten du har hatt de siste 3 ferdiglignede årene, så skal fødselspengene tilsvare siste 3 år eller skjønn.

Dersom det er 25% differanse OG du bare har permisjon (dvs. du har ikke sagt opp deler av stillingen) bør Tk komme frem til at du skal ha f.p. tilsvarende 100% stilling.

Hvis ikke må du være ferdig med permisjonen minst 1 mnd før du skal ta ut f.p. på nytt.

vil du ha konkret vurdering i forhold til dine tall, se http://trygdehjelpen.no

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...