Gå til innhold

Kontakt med ex?


Gjest nytt ekteskap

Anbefalte innlegg

Neida er to jeg har avfeid, resten har jeg bare disktuert med. De to har havnet på jordet og du er en av dem. Du har bestemt deg for at DU har rett.

I tillegg tror jeg ikke du har skjønt problemstillingen.

Jeg ble også avfeid med å ikke ha skjønt problemstillingen... og faktisk tror jeg det blir flere og flere av oss ettersom vi leser tråden, og responsen du gir til dem som prøver å hjelpe deg.

Og vet du hva jeg tror det kommer av??

Jo, nettopp at denne "problemstillingen" bare finnes i ditt eget hode, og ikke i den virkelige verden som vi ser!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 276
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    27

  • Mistera

    17

  • Babette

    17

  • trissie

    17

Mest aktive i denne tråden

Gjest nytt ekteskap

Isåfall er Babette den eneste, virker det som...

Men hvis dette er en sak som til stadighet er oppe til konflikt mellom dere, og en byrde for forholdet deres, så forstår du vel at dette kan bli ganske dominerende i hverdagen selvom det bare en EN ting??

Poenget er jo heller ikke HVOR MYE du kontrollerer, men HVA!

Du vil ta kontroll over noe som, i hans øyne, sikkert er helt bagatellmessig. Og han føler ingen forståelse eller sympati for hvorfor han skal gi etter for deg.

Og folk som blir stillt urimelige krav, har en tendens til å reagere med trass, og heller gjøre stikk motsatt..

Hva er du så redd for egentlig??

Eller er dette bare blitt en prinsippsak??

Hvis det er en bagatell hvorfor ikke bare da slutte for ham? Det betyr jo ikke noe for ham. Og man kan jo ikke si at jeg er kontrollerende pga denne ene lille tingen. Heller motsatt, jeg lar som regel alt passere jeg. Noe som er dumt for min egen skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jeg enig i. Men det har ikke kommet klart frem om han sender dette "av seg selv" eller om han svarer på sms'er fra henne.

Men uansett så er sms'er på "bli sammen-dagen" temmelig drøyt, ja!

Men jeg synes folk flest her inne har vært flinke til å ta med hele historien, selv om den har kommet dryppevis. Men man har kanskje ikke fokusert først og fremst på de sidene av historien som trådskriver selv ønsker at vi skal legge vekt på.

Hun skriver at han husker bursdagen hennes, så det må jo være han som tar initiativet da. Hvis han generelt er like glemsk med bursdager som kjæresten min, ville dette virke mistenkelig. Og tilsi at han tenker på henne, at det fortsatt finnes et følelsesmessig bånd.

Men jeg vet ikke hvordan nytt ekteskap kjenner til at han sender disse meldingene. Av og til er "det man ikke vet, har man ikke vondt av" det sanneste av alle ordtak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Jada har hørt om det og jeg er dessuten empat.

At du mener at VI skal ha empati med deg for en så liten sak, finner jeg veldig snodig, du lemper ut innlegg på innlegg der du forteller at de som svarer deg mangler empati.

Men det er mange som kun er ute etter empati i et og alt, noe som tydeligvis gjelder deg.

Men har DU empati for andre?

Du har ikke mye empati for xen hans som har store psykiske problemer, så du mangler vel empati du også?`eller så er du rært korttenkt i dine innlegg....

Empati for en som sender jævla hore sms natt og dag til meg? Og som sender mld til meg og lyver om at hun har sex med kjæresten min osv? Jajamennsann. Ikke alt kan skyldes på psyiksk sykdom da, noe må hun da faktisk ta ansvar for også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men man trenger ikke være direkte uhøflig, når folk kommer med velmenede råd...

Har lest hele tråden og det er ingen grenser for hva hun kaller de som svarer henne på "feil" måte. Lite intelligente, du er ikke behøvd, uten empati etc.

Nei, selvsagt ikke. Og selv om jeg forstår hennes frustrasjon, forsvarer jeg ikke at hun svarer nebbete. Hehe, jeg er ikke advokaten hennes, men morsan er min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Tviler på at hun VILLE la ham tro det.

Det å være psykisk syk, bruker som oftest å ikke bli forstått at folk uten psykiske problemer.

Så at hun ville/han trodde at det var hans skyld er vel noe du tenker?

Nei, det er ikke noe jeg tenker, det er en del av sykdomsbildet hennes. Ta kontroll og gi skyld til andre. Men dere DOLere vet sikkert best..*ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, selvsagt ikke. Og selv om jeg forstår hennes frustrasjon, forsvarer jeg ikke at hun svarer nebbete. Hehe, jeg er ikke advokaten hennes, men morsan er min.

Du er så godhjerta du Babette! :-)

Husker at du forsvarte "Maiken" lenger enn de fleste av oss også. Og det er jo egentlig positivt. *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det synes jeg også. For det er virkelig ikke snakk om en helt vanlig eks dette, en vanlig eks ville jeg ikke hatt noe problem med. En av vennene våre har da vært sammen med ham til og med, for lenge siden riktignok men. Så jeg er ikke vanligvis veldig usikker eller sjalu av meg. Ikke der det ligger.

Nå har jeg lest en del andre av deltrådene her, og en del av de svarene du gir gjør at jeg ikke lenger er helt sikker på hvor problemet faktisk ligger.

Jeg tror (kan ikke vite) at du blåser dette opp til et vesentlig større problem enn hva det er, og at problemet i bunn og grunn ikke er verken han, henne eller de 4 sms'ene i året - men at du har hengt deg veldig opp i noe som burde være bagateller, og som du burde forsøke å se helt bort i fra.

De argumenter du bruker som grunn til at han burde slutte med disse få sms'ene i året (for å respektere deg), kan snus mot deg selv.

Hvis du har tillitt til han, og han oppfører seg som han skal og bør på alle andre områder, så bør du heller vise han den respekten og den tillitten som han fortjener - og ikke sette krav til han som kan virke urimlige for han.

Jeg har selv opplevd i et tidligere forhold at min kjæreste den gang var meget sjalu på en av mine ekser.

Årsaken viste det seg, var at hun av en eller annen grunn fikk for seg at denne ene av flere ekser utgjorde en trussel mot henne.

Det var overhode ingen grunn til det, men jeg gjorde som du krever av din mann - og kuttet ut all kontakt med denne eksen.

Men etterhvert viste det seg at denne "trangen" til å finne en eller annen detalj som hun kunne "bruke" mot meg, var at hun slet med svært dårlig selvtillitt. For når jeg kuttet denne kontakten helt ut, så dukket det opp nok en ting - og nok en ting - og nok en ting..... Og ingen av dem var det noen som helst reell grunn til å se på som noe problem, og oftest var det bare fantasier som lå bak - og intet fra virkligheten.

Dette varte over flere år, og til slutt gikk det som det måtte gå - og vi gikk fra hverandre av to årsaker. Jeg orket ikke mer, og hun burde få lov til å leve uten noen gjensidige "forpliktelser" av noe slag. For til tider så hun også selv at hun kunne være svært urimlig mot meg - og hun fikk veldig dårlig samvittighet når hun etterhvert så at hun faktisk gav vesentlig mindre enn hva hun mottok (av støtte, forståelse, frihet og tillitt).

Jeg har nå god men kun sporadisk kontakt igjen med eksen som hun var så sjalu på - men selvfølgelig kun som gamle venner.

Men hun som krevde at jeg ikke skulle ha denne kontakten har jeg ingen kontakt med overhode - selv om jeg gjerne skulle ha hatt det, for å vite hvordan det går med henne. For på alle andre områder var hun en fantastisk snill, hyggelig og flott dame. Og hun er faktisk omtrent den eneste av mine ekser som jeg ikke hører noe fra en sjelden gang.

Og også denne gang er det etter ønske fra henne....selv om det denne gang dreier seg om henne selv.

Og til en viss grad så kan du minne litt om henne. men jeg håper at du, i motsetning til henne, kan klare å legge slike ting bak deg - og la være å fokusere på "detaljproblemer" som faktisk ikke er problemer, annet enn et problem du selv skaper.

For det kan ødelegge svært mye og først og fremst for deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Altså, det høres ut på dine innlegg som om at det er KUN dette dere sliter med, ergo så har du funnet deg en "nesten" perfekt mann...

Syntes du skal være fornøgd med at han er nesten 100% perfekt jeg og at det er EN ting du ikke liker, ja da blir det bare en bagatell.

Tenk på hvor mange andre som sliter med problemer som er skikkelige i et forhold, alt fra utroskap til mishandling.

En sånn bitteliten bagatell blir rett og slett for dårlig å krangle over! La han være den han er og ikke prøve å forandre ham til noe han ikke er, og det er et følelsesmenneske!

Ja, fy meg som har bare et lite problem, det er sikkert ikke reelt engang det da, siden det ikke er stort nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest språket ligner

Du er så godhjerta du Babette! :-)

Husker at du forsvarte "Maiken" lenger enn de fleste av oss også. Og det er jo egentlig positivt. *klem*

Jeg synes dette virker som "Maiken" også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skriver at han husker bursdagen hennes, så det må jo være han som tar initiativet da. Hvis han generelt er like glemsk med bursdager som kjæresten min, ville dette virke mistenkelig. Og tilsi at han tenker på henne, at det fortsatt finnes et følelsesmessig bånd.

Men jeg vet ikke hvordan nytt ekteskap kjenner til at han sender disse meldingene. Av og til er "det man ikke vet, har man ikke vondt av" det sanneste av alle ordtak.

He he, ja det er nok mye sant i slike gamle ordtak!:-)

Jeg vil absolutt ikke forsvare disse sms'ene og si at det er helt harmløst å sende sms til en eks på bli-sammen-dagen. Jeg hadde ikke likt det i det hele tatt.

Men sett i lys av alt det andre hun forteller, om at hun er nest best osv, synes jeg det hadde vært lurt av henne å prøve å avklare om hun har riktig oppfatning av situasjonen her. Det må være vondt å plage seg selv resten av livet/ekteskapet med tanker om at hun bare er nest best.

Mannen hennes har gjort det slutt med en dame som krevde lange smataler natt etter natt. Skjønner godt at han ikke maktet det mer. Det er da litt merkelig at trådstarter synes at det vitner om manglende empati og vilje fra mannen til å gjøre noe for kona at han ikke sitter oppe om nettene og snakker med og trøster henne også.

Og mer kunne blitt sagt, men nå gidder jeg ikke dille med dette mer! ;-)

Ute skinner sola og nå er det helg! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

nei men du vil gjerne manipulere ham til å gjøre det:D

Iallefall om du bruker samme fremgangsmåten som du bruker her, så vil jeg kalle det manipulasjon.

Jeg manipulerer ham ikke. Hvem er det jeg liksom manipulerer her? *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, har jeg sagt noe annet? Men da har han jo i det minste ikke behov for å ha kontakt med henne mer. Forstår du ikke det? Dere er rimelig vrange altså.

Hvis du diskuterer dette med han på samme måte som du gjør med mange her - og bruker den samme argumentasjonen - så tror jeg at det lett kan bli litt vanskelig for han å forholde seg til i lengden.

For du påstår hele tiden at de andre her "ikke hører og forstår" det du sier - mens det er ganske tydlig for mange her at det er du som ikke vil høre eller forstå hva de andre forsøker å si til deg.

Og det er fort den samme oppfatningen din mann vil kunne få - hvis du gjør det samme ovenfor han.

Og da er dere ute på en vei som ikke fører fremover - for å si det slik.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nytt ekteskap

Jeg ble også avfeid med å ikke ha skjønt problemstillingen... og faktisk tror jeg det blir flere og flere av oss ettersom vi leser tråden, og responsen du gir til dem som prøver å hjelpe deg.

Og vet du hva jeg tror det kommer av??

Jo, nettopp at denne "problemstillingen" bare finnes i ditt eget hode, og ikke i den virkelige verden som vi ser!

Lykke til!

Ja, jeg tror at det er vanskelig for folk som ikke er i mine sko å se problemet, de vet ikke alt, har ikke følt alt på huden. Men et problem er jo like fullt der om det så kun er i mitt hode. Det er jo ofte der problemene er da. Det er jo liksom ikke en ting heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette virker som "Maiken" også.

Ja, det har et kjent preg, ja, og også det med at det kommer nye "sjokkerende" opplysninger underveis, som f eks nå sist at denne eksen har sent henne sms'er om at trådstarter er en hore...

Jeg vil likevel inntil videre la tvilen komme anklager til gode i dette tilfellet ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Empati for en som sender jævla hore sms natt og dag til meg? Og som sender mld til meg og lyver om at hun har sex med kjæresten min osv? Jajamennsann. Ikke alt kan skyldes på psyiksk sykdom da, noe må hun da faktisk ta ansvar for også.

Vel, jeg har vært borti endel psykisk syke mennesker i både privat liv og gjennom jobb, men kan ikke sitte her og si at alt skyldes hennes psykiske problemer.

Men har hun noen diagnose?

For det finnest mange mange sykdommer som man rett og slett ikke kan noe for, man skaper seg illusjoner om ting osv.

Klart hun var sint på deg som nå har gjort det slik at det ikke er mulig for henne å få han tilbake igjen. Men det er sant at du ikke skulle ha godtatt sms fra henne.

Men nå er jo du den "sterke" personen (sånn du sier det) som du du er, og burde derfor ha mere forståelse for sånne metoder som hun har brukt.

Latt være å ta dem til deg og ikke reagere på dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Nå har jeg lest en del andre av deltrådene her, og en del av de svarene du gir gjør at jeg ikke lenger er helt sikker på hvor problemet faktisk ligger.

Jeg tror (kan ikke vite) at du blåser dette opp til et vesentlig større problem enn hva det er, og at problemet i bunn og grunn ikke er verken han, henne eller de 4 sms'ene i året - men at du har hengt deg veldig opp i noe som burde være bagateller, og som du burde forsøke å se helt bort i fra.

De argumenter du bruker som grunn til at han burde slutte med disse få sms'ene i året (for å respektere deg), kan snus mot deg selv.

Hvis du har tillitt til han, og han oppfører seg som han skal og bør på alle andre områder, så bør du heller vise han den respekten og den tillitten som han fortjener - og ikke sette krav til han som kan virke urimlige for han.

Jeg har selv opplevd i et tidligere forhold at min kjæreste den gang var meget sjalu på en av mine ekser.

Årsaken viste det seg, var at hun av en eller annen grunn fikk for seg at denne ene av flere ekser utgjorde en trussel mot henne.

Det var overhode ingen grunn til det, men jeg gjorde som du krever av din mann - og kuttet ut all kontakt med denne eksen.

Men etterhvert viste det seg at denne "trangen" til å finne en eller annen detalj som hun kunne "bruke" mot meg, var at hun slet med svært dårlig selvtillitt. For når jeg kuttet denne kontakten helt ut, så dukket det opp nok en ting - og nok en ting - og nok en ting..... Og ingen av dem var det noen som helst reell grunn til å se på som noe problem, og oftest var det bare fantasier som lå bak - og intet fra virkligheten.

Dette varte over flere år, og til slutt gikk det som det måtte gå - og vi gikk fra hverandre av to årsaker. Jeg orket ikke mer, og hun burde få lov til å leve uten noen gjensidige "forpliktelser" av noe slag. For til tider så hun også selv at hun kunne være svært urimlig mot meg - og hun fikk veldig dårlig samvittighet når hun etterhvert så at hun faktisk gav vesentlig mindre enn hva hun mottok (av støtte, forståelse, frihet og tillitt).

Jeg har nå god men kun sporadisk kontakt igjen med eksen som hun var så sjalu på - men selvfølgelig kun som gamle venner.

Men hun som krevde at jeg ikke skulle ha denne kontakten har jeg ingen kontakt med overhode - selv om jeg gjerne skulle ha hatt det, for å vite hvordan det går med henne. For på alle andre områder var hun en fantastisk snill, hyggelig og flott dame. Og hun er faktisk omtrent den eneste av mine ekser som jeg ikke hører noe fra en sjelden gang.

Og også denne gang er det etter ønske fra henne....selv om det denne gang dreier seg om henne selv.

Og til en viss grad så kan du minne litt om henne. men jeg håper at du, i motsetning til henne, kan klare å legge slike ting bak deg - og la være å fokusere på "detaljproblemer" som faktisk ikke er problemer, annet enn et problem du selv skaper.

For det kan ødelegge svært mye og først og fremst for deg selv.

"Hvis du har tillitt til han, og han oppfører seg som han skal og bør på alle andre områder, så bør du heller vise han den respekten og den tillitten som han fortjener - og ikke sette krav til han som kan virke urimlige for han."

Jeg synes ikke han fortjener min tillit, og den mangler også på dette området. Han har jo gått bak ryggen min i to år med dette, så jeg kan jo ikke bare trylle frem tillit heller. Han brøt sitt løfte og gikk bak min rygg. Uten det oppå alt det andre er det ikke sikkert det hadde vært et problem nå engang.

Men når jeg ikke engang kan vite om, hvor mye eller når de har kontakt, hvor står jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror at det er vanskelig for folk som ikke er i mine sko å se problemet, de vet ikke alt, har ikke følt alt på huden. Men et problem er jo like fullt der om det så kun er i mitt hode. Det er jo ofte der problemene er da. Det er jo liksom ikke en ting heller.

Men da er det DU som må løse problemet, og ikke han.

Og det løser ikke da problemet ved at han gjør som du ønsker - for da dukker det som regel bare opp et nytt problem igjen - i ditt hode......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Ja, det har et kjent preg, ja, og også det med at det kommer nye "sjokkerende" opplysninger underveis, som f eks nå sist at denne eksen har sent henne sms'er om at trådstarter er en hore...

Jeg vil likevel inntil videre la tvilen komme anklager til gode i dette tilfellet ;-)

Det er bra at du lar tvilen komme tiltalte til gode og forsøker å opprettholde seriøsitet i diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...