Gå til innhold

Kontakt med ex?


Gjest nytt ekteskap

Anbefalte innlegg

Gjest nytt ekteskap

Vet du hva? Dette minner meg om en novelle jeg husker vi leste på skolen. Den het "Elsk meg bort fra min bristende barndom", hvor et par drar til en hytte i skogen hvor hun har vært mye som barn.

I det de skal stenge hytta og dra hjem, skal de sette lemmer for vinduene. HUN har vært med på denne prosedyren i mange år, for HAN er dette første gangen. Den ene står ute, den andre inne, og de skal samarbeide om å få på disse lemmene. Hun har masse tanker i hodet om at hvis han nå tar den riktige skruen uten å spørre henne først, DA har han bevist at han elsker henne.

Jge leste denne novellen som ung og uerfaren, og novellen var veldig vakker og romantisk. Men den ga meg et fullstendig skjevt bilde av hva slags "bevis" man kan vente seg på at man er elsket.

Og jeg skal ikke se bort i fra at jeg gjorde en del feil i mitt første seriøse forhold basert nettopp på slike tanker om at "hvis han bare gjør X så kan vil leve lykkelig sammen inntil døden skiller oss ad."

Men man KAN bare ikke stille slike krav. Man kan være utrolig høyt elsket SELV om ens elskede ikke gjør X.

Men hvis du vet han gjorde X med eksen da? men ikke med deg?

Uansett syntes jeg dette hørtes teit og barnslig ut og har ikke så mye med problemstillingen her å gjøre, eller du har misforstått helt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 276
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    27

  • Mistera

    17

  • Babette

    17

  • trissie

    17

Mest aktive i denne tråden

Gjest nytt ekteskap

4) Jeg hadde ikke rapportert til ny kjæreste om jeg hadde fått eller sendt en mld om god jul e.l. til en eks.

Ikke for å skjule det, men hvor relevant info er det liksom?

Nei, fra en vanlig eks hadde jeg ikke forventet det. men mitt i all tubulensen så avtalte vi at han skulle det for at jeg skulle bli trygg i forholdet. Da ville jeg jo vite hvor ofte og mye kontakt de hadde ikke sant? Men da ble han altså uærlig i stedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han respekterer meg jo ikke da, i dette ene problemet vi har. Han hadde glatt kuttet alt kontakt om det var eksen hans som ville han skulle det i deres forhold. Hun styrte jo alt i livet hans.

Men å gjøre dette lille her for meg, som han tross alt har latet som han har gjort før, nei det kan han ikke, for jeg er jo ikke henne...

"Han hadde glatt kuttet alt kontakt om det var eksen hans som ville han skulle det i deres forhold. Hun styrte jo alt i livet hans."

Kanskje han har lært da, at han ikke skal la seg styre i ett og alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Husk på denne tråden hvis du noen gang får profesjonell hjelp og rådgivning. Jeg er overbevist om at du vil kjenne igjen deler av svarene.

Du avfeier alle som prøver å svare deg med at de ikke har skjønt noen ting eller at de mangler empati eller at de bare rett og slett har lav IQ.

Du beviser med dette er at det viktigste for deg er "å ha rett", ikke "å bli lykkelig".

Neida er to jeg har avfeid, resten har jeg bare disktuert med. De to har havnet på jordet og du er en av dem. Du har bestemt deg for at DU har rett.

I tillegg tror jeg ikke du har skjønt problemstillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Kanskje han er redd for hva hun, som etter din beskrivelse er ustabil og lite sympatisk, kan komme til å sette igang - basert på hva han ser at du, som skal være den rasjonelle støttespilleren hans, klarer å gjøre utav saken.

Men altså, jeg VET ingenting.

Joda, men han burde ha mot til å prøve, det har jo gått en stund siden sist hun gikk berserk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du vet han gjorde X med eksen da? men ikke med deg?

Uansett syntes jeg dette hørtes teit og barnslig ut og har ikke så mye med problemstillingen her å gjøre, eller du har misforstått helt...

Hvis så mange som har svart deg her inne har misforstått, tyder ikke dte på at du da bør forklare deg bedre?

Du synes at nevnte novelle høres teit og banslig ut. Jeg har ikke tatt de samme ordene i bruk for å beskrive din situasjon, men jeg synes de to tilfellene er sammsnlignbare fordi både du og damen i novellen har "bestemt" seg for hva som skal være det endelige "beviset" på hans kjærlighet.

I novellen var det skruene til lemmen, for deg er det sms-ene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han respekterer meg jo ikke da, i dette ene problemet vi har. Han hadde glatt kuttet alt kontakt om det var eksen hans som ville han skulle det i deres forhold. Hun styrte jo alt i livet hans.

Men å gjøre dette lille her for meg, som han tross alt har latet som han har gjort før, nei det kan han ikke, for jeg er jo ikke henne...

ok, jeg skjønner deg på mange måter, og ser klart at dette gjør deg meget usikker.

MEN det eter jo deg opp, små bagateller som dette.

Og hvorfor blir du værende i et forhold der du ikke føler deg elsket?

Om han elsker eksen sin så mye?

Jeg tror ( legg merke til tror) at du har skapt store forestillinger oppe i hodet ditt. Og jeg tror at det er bare der forestillingen går.

Om han nå har valgt deg som "andrevalg" Noe jeg er sikker på han ikke har gjort, hvorfor blir du? Du snakker om respekt, hva med respekten til deg selv? hvor er den?

Jeg hadde aldri blitt i et forhold der jeg ikke følte meg elsket, og at det bare var meg han elsket... glad i, ja det kunne han fått vært i så¨mange han bare måtte ønske:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva? Dette minner meg om en novelle jeg husker vi leste på skolen. Den het "Elsk meg bort fra min bristende barndom", hvor et par drar til en hytte i skogen hvor hun har vært mye som barn.

I det de skal stenge hytta og dra hjem, skal de sette lemmer for vinduene. HUN har vært med på denne prosedyren i mange år, for HAN er dette første gangen. Den ene står ute, den andre inne, og de skal samarbeide om å få på disse lemmene. Hun har masse tanker i hodet om at hvis han nå tar den riktige skruen uten å spørre henne først, DA har han bevist at han elsker henne.

Jge leste denne novellen som ung og uerfaren, og novellen var veldig vakker og romantisk. Men den ga meg et fullstendig skjevt bilde av hva slags "bevis" man kan vente seg på at man er elsket.

Og jeg skal ikke se bort i fra at jeg gjorde en del feil i mitt første seriøse forhold basert nettopp på slike tanker om at "hvis han bare gjør X så kan vil leve lykkelig sammen inntil døden skiller oss ad."

Men man KAN bare ikke stille slike krav. Man kan være utrolig høyt elsket SELV om ens elskede ikke gjør X.

Menns rasjonelle / primitive tenkemåte klarer ikke sånne labyrinter. (OK, det finnes sikkert unntak.)

Så du traileren til "The Break-up?" Dama sutrer over arbeidsfordelingen, og typen sier "OK, jeg kan ta oppvasken da". Så sier hun "Poenget er at du burde _ønske_ å ta den". Svaret er, med ekte forbauselse, "Hvorfor i alle dager skulle jeg _ønske_ å ta oppvasken?!"

Ikke at den filmen så særlig dyp ut, men jeg tror det stopper akkurat der for mange menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

"Han hadde glatt kuttet alt kontakt om det var eksen hans som ville han skulle det i deres forhold. Hun styrte jo alt i livet hans."

Kanskje han har lært da, at han ikke skal la seg styre i ett og alt?

dette er jo på ingen måte ett og alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på denne tråden hvis du noen gang får profesjonell hjelp og rådgivning. Jeg er overbevist om at du vil kjenne igjen deler av svarene.

Du avfeier alle som prøver å svare deg med at de ikke har skjønt noen ting eller at de mangler empati eller at de bare rett og slett har lav IQ.

Du beviser med dette er at det viktigste for deg er "å ha rett", ikke "å bli lykkelig".

"tiske..." tror jeg er den andre? Så jeg tar en tuppelur .-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida er to jeg har avfeid, resten har jeg bare disktuert med. De to har havnet på jordet og du er en av dem. Du har bestemt deg for at DU har rett.

I tillegg tror jeg ikke du har skjønt problemstillingen.

Men hva ER egentlig problemet?

Han sender henne fire-fem meldinger i året. Tror du at han slutter å tenke på henne om de kutter all kontakt? Det tror ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke ha noen svar jeg, tror du at en av dere sitter på fasit her? Ville bare ha meninger jeg, og det har jeg fått, og jeg må jo argumentere for meg selv, da ikke dere kjenner situasjonen.

Jeg er ikke så uten ryggrad at jeg bare skifter mening og verdier fordi dere sier jeg skal det.

Men da har du jo bestemt deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Hvis så mange som har svart deg her inne har misforstått, tyder ikke dte på at du da bør forklare deg bedre?

Du synes at nevnte novelle høres teit og banslig ut. Jeg har ikke tatt de samme ordene i bruk for å beskrive din situasjon, men jeg synes de to tilfellene er sammsnlignbare fordi både du og damen i novellen har "bestemt" seg for hva som skal være det endelige "beviset" på hans kjærlighet.

I novellen var det skruene til lemmen, for deg er det sms-ene.

synes du to er mange?

Du forstår virkelig ikke problemet, du er litt opphengt i novellen kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neida er to jeg har avfeid, resten har jeg bare disktuert med. De to har havnet på jordet og du er en av dem. Du har bestemt deg for at DU har rett.

I tillegg tror jeg ikke du har skjønt problemstillingen.

Jeg har absolutt ikke bestemt meg for at jeg har rett.

Du leser folks råd som fanden leser bibelen.

DU har sagt i denne tråden at du er "nest best" for han. Men hvis du har rett i dette, vil du jo fortsette med å være nest best selv om han kutter ut sms'ene. Hva har du da egentlig oppnådd?

Og kanskje har du helt rett - kanskje er du nest best. Og da må du selv bestemme deg for om dette er noe du kan "tåle" å leve med. Og dersom alt som skal til for å tåle å leve med vissheten om at du er nest best er at han sender 4 sms'er mindre per år, så er det greit nok. Det er ditt liv.

Men hva om du tar feil??

Har du overhodet vurdert muligheten av at du IKKE er nest best? Og ville det ikke vært flott å få visshet om dette?

Det må da være bedre enn å tåle å leve med tanken om å være nest best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

ok, jeg skjønner deg på mange måter, og ser klart at dette gjør deg meget usikker.

MEN det eter jo deg opp, små bagateller som dette.

Og hvorfor blir du værende i et forhold der du ikke føler deg elsket?

Om han elsker eksen sin så mye?

Jeg tror ( legg merke til tror) at du har skapt store forestillinger oppe i hodet ditt. Og jeg tror at det er bare der forestillingen går.

Om han nå har valgt deg som "andrevalg" Noe jeg er sikker på han ikke har gjort, hvorfor blir du? Du snakker om respekt, hva med respekten til deg selv? hvor er den?

Jeg hadde aldri blitt i et forhold der jeg ikke følte meg elsket, og at det bare var meg han elsket... glad i, ja det kunne han fått vært i så¨mange han bare måtte ønske:D

Jeg VET at han elsker meg, det er da heller ikke problemet, hvor tok du det fra?

Men at han tydelivis alltid vil ha henne på en pidestall og at hun alltid vil være den spesielle personen han kunne ofret alt for gjør jo at jeg ikke kan føle meg så elsket som hun var. Jeg vil aldri bli som henne, aldri få en slik plass hos ham. Hadde det blitt slutt mellom oss så ville jeg aldri blitt en sånn engel i minnet hans, selv om jeg og han har hatt det mye bedre enn de hadde det.

Litt respekt fra ham om dette, og alt ville vært perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"tiske..." tror jeg er den andre? Så jeg tar en tuppelur .-)

Tenker du har rett, jeg! :-) Komisk i grunn, ettersom du er en jeg synes har hatt utrolig mange gode råd og vist stor empati her inne.

Jeg tror jeg må følge mitt eget råd om at der intet er å hente, har selv kongen tapt sin rett! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menns rasjonelle / primitive tenkemåte klarer ikke sånne labyrinter. (OK, det finnes sikkert unntak.)

Så du traileren til "The Break-up?" Dama sutrer over arbeidsfordelingen, og typen sier "OK, jeg kan ta oppvasken da". Så sier hun "Poenget er at du burde _ønske_ å ta den". Svaret er, med ekte forbauselse, "Hvorfor i alle dager skulle jeg _ønske_ å ta oppvasken?!"

Ikke at den filmen så særlig dyp ut, men jeg tror det stopper akkurat der for mange menn.

*lol* jeg så ikke den traileren, men jeg tror du har helt rett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Men hva ER egentlig problemet?

Han sender henne fire-fem meldinger i året. Tror du at han slutter å tenke på henne om de kutter all kontakt? Det tror ikke jeg.

Poenget er at om han slutter å sende så vil jo det si at han ikke tenker på henne mer sånn som nå. For hvis han fortsette å tenke på henne ville han ha fortsatt.

Må gjenta, noen her er ikke de kjappeste i verden, at jeg ikke hverken skal kan eller vil tvinge ham til å slutte.

Og valgte han å slutte, så ville nok problemet fade ut etterhvert, da har han jo kommet et gigasteg videre i livet og er over henne helt o gikke bare litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes du to er mange?

Du forstår virkelig ikke problemet, du er litt opphengt i novellen kanskje?

Ja, jeg lar hele mitt liv styres av en novelle! ;-)

Lurer på hvor mange sms'er som måtte til for å få plass til hele den novellen! ;-)

*ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du setter jo som et krav at jeg skal forandre mening bare fordi jeg hører andres synspunkt? Hvorfor skal jeg det? Jeg vet jo hva jeg føler, og vet hva han har sagt om dette.

Uansett hva dere sier så er dette et problem for meg. man kan ikke skru på en bryter og så er det borte.

Nei nettopp. Man kan ikke bare sku av en bryter og så er problemet borte. Er ikke disse meldingene også en slik bryter?

Problemet blir vel ikke borte om han slutter å sende henne meldinger, hun blir vel fortsatt liggende mellom dere i begges tanker?

Derfor mener jeg dere begge må ta tak i selve problemet, ikke fokusere så mye på disse dumme meldingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...