Gå til innhold

Kontakt med ex?


Gjest nytt ekteskap

Anbefalte innlegg

Gjest nytt ekteskap

Men du er jo ikke villig til å snakke om det du føler og ønsker på en fornuftig måte, virker det som for meg. Du er ikke villig til å se saken fra flere sider, ei heller høre på de som beroliger deg og sier at dette ikke er noe å bekymre seg for.

Hva vil du egentlig ha svar på?

Vil ikke ha noen svar jeg, tror du at en av dere sitter på fasit her? Ville bare ha meninger jeg, og det har jeg fått, og jeg må jo argumentere for meg selv, da ikke dere kjenner situasjonen.

Jeg er ikke så uten ryggrad at jeg bare skifter mening og verdier fordi dere sier jeg skal det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 276
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    27

  • Mistera

    17

  • Babette

    17

  • trissie

    17

Mest aktive i denne tråden

Jo, bottom line er at så fort han bestemmer seg for å stoppe kontakten så er han over henne. Så lenge sms fortsetter så er han det ikke.

OK. Jeg får bare ta din oppfatning til etterretning.

Der intet er å hente, har selv kongen tapt sin rett, og da snakker jeg IKKE om forholdet ditt, men om muligheten for å i det hele tatt nå frem til deg med råd. Du vil bare ha bekreftet at din oppfatning og din subjektive fremstilling av saken er det eneste tenkbare alternativ.

Det er mange her som har brukt masse tid på å gi deg gode og seriøse råd, men du bare avfeier det. Saken dreier seg om de 4 tekstmeldingene - punktum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Ville du virkelig slått deg til ro med det - at fordi du presset ham til å la være å sende de meldingene, kunne du være sikker på at han nå hadde kommet over henne?

Og ville du kunne være helt sikker på at han ikke forsatt hadde slik perifer kontakt med henne, men holdt det skjult for deg?

Men hele poenget mitt er da at jeg slettes ikke skal presse ham til det, poenget er at om han selv velger det så er det fint. Jeg kan jo ikke presse ham til noenting forstår du vil, men han kan jo få vite hva jeg mener.

Så burde han klare å ta det valget helt selv, noe han kanskje gjør, om det ikke blir for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

OK. Jeg får bare ta din oppfatning til etterretning.

Der intet er å hente, har selv kongen tapt sin rett, og da snakker jeg IKKE om forholdet ditt, men om muligheten for å i det hele tatt nå frem til deg med råd. Du vil bare ha bekreftet at din oppfatning og din subjektive fremstilling av saken er det eneste tenkbare alternativ.

Det er mange her som har brukt masse tid på å gi deg gode og seriøse råd, men du bare avfeier det. Saken dreier seg om de 4 tekstmeldingene - punktum!

hehe.. saken her er jo kontakten og for de med litt IQ så er jo problemet forankret i de tidligere hendelser. Men det er jo disse mld som er problemet her. For hva han evt måtte tenke vet jeg fint lite om, og gjorde han ikke noe annet enn å tenke så hadde det vært null problem.

Skjønner du virkelig ikke at sms'ene bare bekrefter hva han tenker? Og at hvis han velger å slutte med sms (selvsagt av fri vilje) så tenker han kanskje ikke så mye på henne mer. Det her er egentlig ganske lett å forstå så prøv litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hele poenget mitt er da at jeg slettes ikke skal presse ham til det, poenget er at om han selv velger det så er det fint. Jeg kan jo ikke presse ham til noenting forstår du vil, men han kan jo få vite hva jeg mener.

Så burde han klare å ta det valget helt selv, noe han kanskje gjør, om det ikke blir for sent.

Du vil jo aldri kunne vite sikkert om han evt. droppet kontakten fordi han var lei av henne eller om det var fordi han var lei av at du var så opptatt av det.

Derfor synes jeg ikke du kan la dette være en sak som avgjør om han har kommet over henne eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. saken her er jo kontakten og for de med litt IQ så er jo problemet forankret i de tidligere hendelser. Men det er jo disse mld som er problemet her. For hva han evt måtte tenke vet jeg fint lite om, og gjorde han ikke noe annet enn å tenke så hadde det vært null problem.

Skjønner du virkelig ikke at sms'ene bare bekrefter hva han tenker? Og at hvis han velger å slutte med sms (selvsagt av fri vilje) så tenker han kanskje ikke så mye på henne mer. Det her er egentlig ganske lett å forstå så prøv litt til.

Om du fortsetter å være så mistenksom og marer om disse meldingene ovenfor ham, kan jeg love deg at han kommer til å tenke mer på henne enn det han gjør i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe.. saken her er jo kontakten og for de med litt IQ så er jo problemet forankret i de tidligere hendelser. Men det er jo disse mld som er problemet her. For hva han evt måtte tenke vet jeg fint lite om, og gjorde han ikke noe annet enn å tenke så hadde det vært null problem.

Skjønner du virkelig ikke at sms'ene bare bekrefter hva han tenker? Og at hvis han velger å slutte med sms (selvsagt av fri vilje) så tenker han kanskje ikke så mye på henne mer. Det her er egentlig ganske lett å forstå så prøv litt til.

"Skjønner du virkelig ikke at sms'ene bare bekrefter hva han tenker?"

Skjønner du virkelig ikke at sms'ene bare bekrefter det du allerede har bestemt deg for at han tenker?

"Og at hvis han velger å slutte med sms (selvsagt av fri vilje) så tenker han kanskje ikke så mye på henne mer."

Og at hvis han slutter med sms'ene (fordi du har tvunget ham til det, men at du laller deg inn i den tro at dette skjedde "frivillig") betyr ikke at hans tanker og følelser til henne endres av den grunn?

"Det her er egentlig ganske lett å forstå så prøv litt til."

Det er egentlig ganske lett å forstå at man kan være alt for subjektiv oppfatning av hva som er rett og galt og hva andre tenker og tror, så prøv litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Du vil jo aldri kunne vite sikkert om han evt. droppet kontakten fordi han var lei av henne eller om det var fordi han var lei av at du var så opptatt av det.

Derfor synes jeg ikke du kan la dette være en sak som avgjør om han har kommet over henne eller ikke.

Men hvis han faktisk _greier_ bryte kontakten har han jo kommet langt, enten det er fordi han er over henne, eller lei at jeg har problemer med det. Slik det er nå GREIER han ikke slutte uansett om jeg er oppløst i tårer og sier at jeg synes det er VONDT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil jo aldri kunne vite sikkert om han evt. droppet kontakten fordi han var lei av henne eller om det var fordi han var lei av at du var så opptatt av det.

Derfor synes jeg ikke du kan la dette være en sak som avgjør om han har kommet over henne eller ikke.

Helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå lest svarene du har fått nedover tråden her. og må si jeg sitter også med endel spørsmål til deg.

Hvorfor giftet du deg med denne mannen?

Det er hele 5 år siden de var sammen, en person kan forandre seg MYE på denne tiden (dette tatt i betraktning til at hun terroriserte deg) om det ikke står noe sånt som "elsker deg" o.l i meldingene, syntes jeg du lager STOOORE problemer utav så og si ingenting!

Klart du har lov til å være sjalu, men ikke sjalu utover det som virker som sykelig sjalusi.

Han respekterer deg jo om dette er det ENESTE problemet dere har, og problemet er jo skapt av deg, og ingen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke ha noen svar jeg, tror du at en av dere sitter på fasit her? Ville bare ha meninger jeg, og det har jeg fått, og jeg må jo argumentere for meg selv, da ikke dere kjenner situasjonen.

Jeg er ikke så uten ryggrad at jeg bare skifter mening og verdier fordi dere sier jeg skal det.

Da konkluderer du med at alle andres meninger er gale?

Hva er vitsen med å spørre om andre meninger da?

Du har helt rett, dette har jeg ikke greie på. Skjønner det slett ikke :-)

Du argumenterer for DIN oppfatning, andre argumenter for hvordan det KAN være. Og da er det ofte klokt å vurdere om min egen oppfatning er den eneste virkeligheten. Ikke sant?

Din opplevelse er det ingen som kan ta fra deg, men man kan peke på at forutsetningene for din opplevelse KAN VÆRE en misforståelse.

Kan ikke det være en mulighet å tenke over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Nå har jeg lest nesten hele tråden....

1) Jeg har kontakt med nesten alle mine ekser, og hadde en ny kjæreste hatt problemer med det, så ville det blitt vedkommendes problem. Vi har vært venner i mange flere år enn vi har vært kjærester, noen har jeg kontakt med jul/bursdag, noen mer regelmessig. Hadde jeg villet være med noen av dem hadde jeg vært det.

2) Til jul sender jeg melding til nær sagt alle i adresselisten min - selv folk jeg *aldri* snakker med ellers, og ikke betyr så veldig mye for meg, fordi jeg synes det er hyggelig.

3) Jeg hadde aldri innledet et forhold til en som hadde reist fra meg for å dra til en annen jente, eller gråt over en annen i fylla, så jeg måtte trøste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Om du fortsetter å være så mistenksom og marer om disse meldingene ovenfor ham, kan jeg love deg at han kommer til å tenke mer på henne enn det han gjør i dag.

Ja, og han får kanskje sjansen til å være hos henne igjen også da, ikke sikkert jeg orker mer snart. Selv om det for dere høres ut som en bagatell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hele poenget mitt er da at jeg slettes ikke skal presse ham til det, poenget er at om han selv velger det så er det fint. Jeg kan jo ikke presse ham til noenting forstår du vil, men han kan jo få vite hva jeg mener.

Så burde han klare å ta det valget helt selv, noe han kanskje gjør, om det ikke blir for sent.

Vet du hva? Dette minner meg om en novelle jeg husker vi leste på skolen. Den het "Elsk meg bort fra min bristende barndom", hvor et par drar til en hytte i skogen hvor hun har vært mye som barn.

I det de skal stenge hytta og dra hjem, skal de sette lemmer for vinduene. HUN har vært med på denne prosedyren i mange år, for HAN er dette første gangen. Den ene står ute, den andre inne, og de skal samarbeide om å få på disse lemmene. Hun har masse tanker i hodet om at hvis han nå tar den riktige skruen uten å spørre henne først, DA har han bevist at han elsker henne.

Jge leste denne novellen som ung og uerfaren, og novellen var veldig vakker og romantisk. Men den ga meg et fullstendig skjevt bilde av hva slags "bevis" man kan vente seg på at man er elsket.

Og jeg skal ikke se bort i fra at jeg gjorde en del feil i mitt første seriøse forhold basert nettopp på slike tanker om at "hvis han bare gjør X så kan vil leve lykkelig sammen inntil døden skiller oss ad."

Men man KAN bare ikke stille slike krav. Man kan være utrolig høyt elsket SELV om ens elskede ikke gjør X.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

"Skjønner du virkelig ikke at sms'ene bare bekrefter hva han tenker?"

Skjønner du virkelig ikke at sms'ene bare bekrefter det du allerede har bestemt deg for at han tenker?

"Og at hvis han velger å slutte med sms (selvsagt av fri vilje) så tenker han kanskje ikke så mye på henne mer."

Og at hvis han slutter med sms'ene (fordi du har tvunget ham til det, men at du laller deg inn i den tro at dette skjedde "frivillig") betyr ikke at hans tanker og følelser til henne endres av den grunn?

"Det her er egentlig ganske lett å forstå så prøv litt til."

Det er egentlig ganske lett å forstå at man kan være alt for subjektiv oppfatning av hva som er rett og galt og hva andre tenker og tror, så prøv litt til.

Og da sier vi takk til deg, du har selvfølgelig rett. Du vet mest om hva han tenker... *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

4) Jeg hadde ikke rapportert til ny kjæreste om jeg hadde fått eller sendt en mld om god jul e.l. til en eks.

Ikke for å skjule det, men hvor relevant info er det liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Har nå lest svarene du har fått nedover tråden her. og må si jeg sitter også med endel spørsmål til deg.

Hvorfor giftet du deg med denne mannen?

Det er hele 5 år siden de var sammen, en person kan forandre seg MYE på denne tiden (dette tatt i betraktning til at hun terroriserte deg) om det ikke står noe sånt som "elsker deg" o.l i meldingene, syntes jeg du lager STOOORE problemer utav så og si ingenting!

Klart du har lov til å være sjalu, men ikke sjalu utover det som virker som sykelig sjalusi.

Han respekterer deg jo om dette er det ENESTE problemet dere har, og problemet er jo skapt av deg, og ingen andre.

Han respekterer meg jo ikke da, i dette ene problemet vi har. Han hadde glatt kuttet alt kontakt om det var eksen hans som ville han skulle det i deres forhold. Hun styrte jo alt i livet hans.

Men å gjøre dette lille her for meg, som han tross alt har latet som han har gjort før, nei det kan han ikke, for jeg er jo ikke henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da sier vi takk til deg, du har selvfølgelig rett. Du vet mest om hva han tenker... *ler*

Husk på denne tråden hvis du noen gang får profesjonell hjelp og rådgivning. Jeg er overbevist om at du vil kjenne igjen deler av svarene.

Du avfeier alle som prøver å svare deg med at de ikke har skjønt noen ting eller at de mangler empati eller at de bare rett og slett har lav IQ.

Du beviser med dette er at det viktigste for deg er "å ha rett", ikke "å bli lykkelig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis han faktisk _greier_ bryte kontakten har han jo kommet langt, enten det er fordi han er over henne, eller lei at jeg har problemer med det. Slik det er nå GREIER han ikke slutte uansett om jeg er oppløst i tårer og sier at jeg synes det er VONDT!

Kanskje han er redd for hva hun, som etter din beskrivelse er ustabil og lite sympatisk, kan komme til å sette igang - basert på hva han ser at du, som skal være den rasjonelle støttespilleren hans, klarer å gjøre utav saken.

Men altså, jeg VET ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Da konkluderer du med at alle andres meninger er gale?

Hva er vitsen med å spørre om andre meninger da?

Du har helt rett, dette har jeg ikke greie på. Skjønner det slett ikke :-)

Du argumenterer for DIN oppfatning, andre argumenter for hvordan det KAN være. Og da er det ofte klokt å vurdere om min egen oppfatning er den eneste virkeligheten. Ikke sant?

Din opplevelse er det ingen som kan ta fra deg, men man kan peke på at forutsetningene for din opplevelse KAN VÆRE en misforståelse.

Kan ikke det være en mulighet å tenke over?

Men du setter jo som et krav at jeg skal forandre mening bare fordi jeg hører andres synspunkt? Hvorfor skal jeg det? Jeg vet jo hva jeg føler, og vet hva han har sagt om dette.

Uansett hva dere sier så er dette et problem for meg. man kan ikke skru på en bryter og så er det borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...