Gå til innhold

Kontakt med ex?


Gjest nytt ekteskap

Anbefalte innlegg

Jeg forstaar absolutt at du reagerer,har aldri fattet vitsen med aa ha kontakt med x-er.Hvertfall ikke naar du ikke liker det. De som svarer her inne lurer paa hvor gammel du er,men jeg lurer paa hvor gammel DE er.Tydlegvis saa gammel og inngift at de ikke forstaar slike problemer lengre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 276
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    27

  • Mistera

    17

  • Babette

    17

  • trissie

    17

Mest aktive i denne tråden

Gjest Signatura

Du mener at fordi hun var syk så er alt hun gjorde ok? Og at det er bra for et psykisk ustabilt menneske å aldri slutte å ha håp om å få eksen tilbake, noe hun sikkert har når han stadig svarer?

Hvis hun har håp om å få ham tilbake (hvordan kan du tolke det utfra god jul-sms?) og HAN aldri har kommet over henne og tar for tiden til takke med andrevalget sitt (deg), hva i all verden hindrer dem i å være sammen? Hvorfor er han gift med deg i det hele tatt?

Gå til familierådgivning, hva har du å tape på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Med rene ord:

Jeg hadde vært stolt av å leve med en mann med slike empatiske evner!

Det har jeg heldigvis også, fordi han har holdt meg nær seg selv etter mange feil.

Det virker som om du bare er villig til å se detaljer i stedet for den fine personen han er?

Da faller du dessverre gjennom som sutrende og selvmedlidende, i stedet for ei som er i stand til å se livet i farger.

Og husk, årsaken til at mange har svart deg seriøst, i stedet for å anbefale deg å DUMPE han, er at det er lett synlig. Det er fint å lytte.

Ja, når det gleder exen er han veldig empatisk, men ikke når det gjelder andre, og ikke når det gjelder meg. Og det i seg selv sier vel nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Om du virkelig tror det, så la henne leve i det håpet, da. Det har jo ingenting med deg å gjøre.

Men hva er vitsen? Om han ikke vil ha henne på gress da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signatura

Det er mulig, men vet ikke egentlig om det er bra for henne. Hun har ikke funnet ny gutt, og jeg tror hun fortsatt vil ha ham. Så jeg tror han bare holder håpet hennes oppe. Tror det hadde vært bra for henne å klare seg helt selv jeg. Heller bruke familie og venner enn eksen.

Hun bruker ikke ham ved å sende fire sms i året. Og han holder neppe håpet hennes oppe ved å svare "god jul til deg også". det er her du overdriver, du overtolker denne kontakten deres (som knapt kan kalles kontakt).

Men dette må du diskutere med ham, ikke med oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Vet du hva?

Jeg har aldri hørt om vellykkede ultimatum!

Slutt med det, ellers....

Gjør noen alvorlige forsøk på å forstå at han bare husker på henne med omtanke, medlidenhet og forståelse!

Vil du ikke være mer stolt av deg selv hvis du klare å vise han forståelse isedet for å kritisere?

For det er ganske tydelig at du blir nødt til å heve deg til et modnere nivå. Der klarer du!

Hvem har sagt noe om et ultimatum? Tror du jeg skal tvinge ham til noe? Jeg skal jo selvsagt ikke det, og kan jo heller ikke det.

Hvorfor skulle han trenge medfølelse på dette mer. Om han vil huske henne så greier han det fint uten å ha kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lest gjennom tråden, og ser ikke problemet.

Hun er en EX og det er snakk om 4-5 meldinger i året. Du må huske på at ex ikke er ensbetydende med uvenn eller hatobjekt. Jeg er i et godt og fint samboerforhold, men har enda kontakt med noen exer. Ikke fordi jeg enda elsker dem eller kan tenke meg noe med dem igjen, men fordi de lenge var en stor del av livet mitt. Og så lenge det ikke er noe vondt blod mellom oss, anser jeg det som rimelig naturlig å ønske dem god jul eller si gratulere med dagen.

Han har jo valgt å leve sammen med deg, og jeg kan ikke forstå at et par meldinger årlig får deg til å tvile på at det er deg han vil ha. Om så er tilfelle, er det vel mer enn disse meldingene som ligger bak, og da bør du ta tak i de problemene istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er vitsen? Om han ikke vil ha henne på gress da...

Vitsen? Hva er vitsen med å ha kontakt med mennesker i det hele tatt? De finner sikkert gjensidig glede i å være hyggelig mot hverandre og vet at det går bra i hverandres liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signatura

Ja, når det gleder exen er han veldig empatisk, men ikke når det gjelder andre, og ikke når det gjelder meg. Og det i seg selv sier vel nok.

Hvorfor er du sammen med en slik drittsekk da? I følge deg elsker han en annen og har null respekt for deg, viser null hensyn og sårer deg på det groveste. han er ikke villig til å satse på deg, og setter eksen sin langt foran deg. I følge de fleste som svarer her høres ikke denne tolkningen sannsynlig ut utfra smskontakten, men hvis dette er din virkelighet, hvorfor er du sammen med ham? Du sier jo gang på gang at han ikke slutter å svare henne, og at det betyr at han setter henne foran deg. Javel, kanskje han gjør det. Hva skal du gjøre med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Signatura

Men hva er vitsen? Om han ikke vil ha henne på gress da...

Vitsen er f.eks. at det er hyggelig å høre at hun lever, siden hun har vært suicidal i lengre tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Jeg har lest gjennom tråden, og ser ikke problemet.

Hun er en EX og det er snakk om 4-5 meldinger i året. Du må huske på at ex ikke er ensbetydende med uvenn eller hatobjekt. Jeg er i et godt og fint samboerforhold, men har enda kontakt med noen exer. Ikke fordi jeg enda elsker dem eller kan tenke meg noe med dem igjen, men fordi de lenge var en stor del av livet mitt. Og så lenge det ikke er noe vondt blod mellom oss, anser jeg det som rimelig naturlig å ønske dem god jul eller si gratulere med dagen.

Han har jo valgt å leve sammen med deg, og jeg kan ikke forstå at et par meldinger årlig får deg til å tvile på at det er deg han vil ha. Om så er tilfelle, er det vel mer enn disse meldingene som ligger bak, og da bør du ta tak i de problemene istedet.

Hun burde jo faktisk være mer hat objekt enn noe annet slik hun holdt på. Hadde hun vært som de andre eksene hans, det vil si helt vanlig, uten alt dramaet så hadde det vært helt ok. Men han burde faktisk mislike henne for ikke minst det hun har gjort mot meg. Men det var jo alltid henne det var synd på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Vitsen? Hva er vitsen med å ha kontakt med mennesker i det hele tatt? De finner sikkert gjensidig glede i å være hyggelig mot hverandre og vet at det går bra i hverandres liv.

Veldig viktig å få sendt mld for å si at i går snakket jeg med kompisen din. Når de ellers aldri har kontakt mener jeg. Virker som det er desperat leting etter grunner for å ta kontakt. Og det å mimres dagen de ble sammen er vel drøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Hvorfor er du sammen med en slik drittsekk da? I følge deg elsker han en annen og har null respekt for deg, viser null hensyn og sårer deg på det groveste. han er ikke villig til å satse på deg, og setter eksen sin langt foran deg. I følge de fleste som svarer her høres ikke denne tolkningen sannsynlig ut utfra smskontakten, men hvis dette er din virkelighet, hvorfor er du sammen med ham? Du sier jo gang på gang at han ikke slutter å svare henne, og at det betyr at han setter henne foran deg. Javel, kanskje han gjør det. Hva skal du gjøre med det?

Du har hvertfall ingen empati...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, når det gleder exen er han veldig empatisk, men ikke når det gjelder andre, og ikke når det gjelder meg. Og det i seg selv sier vel nok.

Da forstår jeg det slik at det er andre problemer her.

Det er veldig vanskelig å ha et nært og godt empatisk forhold med en partner som ikke viser NOE forståelse.

Jeg har også hatt store problemer, men har lært meg en ting.

Det er umulig å ta imot noe jeg selv ikke vil gi. Og det er like umulig å gi der den andre ikke vil ta imot.

For å klare å ta imot, må du faktisk føle at du fortjener det. Det blir vanskelig når du selv mener du er nr. 2.

Så jeg veit ikke jeg, er det han som er problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun burde jo faktisk være mer hat objekt enn noe annet slik hun holdt på. Hadde hun vært som de andre eksene hans, det vil si helt vanlig, uten alt dramaet så hadde det vært helt ok. Men han burde faktisk mislike henne for ikke minst det hun har gjort mot meg. Men det var jo alltid henne det var synd på...

Ja jeg er helt enig med deg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Vitsen er f.eks. at det er hyggelig å høre at hun lever, siden hun har vært suicidal i lengre tid.

Men strengt tatt så ville han ganske fort vite det uansett om hun døde, og hvilken interesse skulle han ha nå etter så lang tid å vite om hun har det bra eller ikke? Hun er ikke hans problem mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ares1365380229

Er de sammen ennå siden de feirer pr sms at det er så og så lenge siden de er sammen. Dette syntes jeg var merkeli. Jeg har vert i din situasjon. Eksen til samboeren min er helt psyko som eksen til mann din tydelivis er. Hun her har prøvd å kasta meg ut av huset til mannen min og mente jeg dopa ungene hans på narkotika og det er ikke en dag uten. Jeg har annmeldt henne for trakasering. Kanskje du burde gjøre det samme. For hun eksen her bruker alt fra å ringe foreldrene til mann min, til naboer og prøver å lage guffe. Dette er trakasering. Nå vet jeg ikke om ho gjør det på hun her sin måte, men kanskje på en annen måte. Snakk med poletiet og en advokat. For du skal tenke på deg selv oppi dette. Ikke hva han føler eller beskytter henne. For det er deg han skal beskytte. Skjønner ikke hvorfor de skal feire pr sms at de har jubileium hvor lenge siden de ble sammen ennå, merkelig. Blir sint og skuffet på dine vegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Da forstår jeg det slik at det er andre problemer her.

Det er veldig vanskelig å ha et nært og godt empatisk forhold med en partner som ikke viser NOE forståelse.

Jeg har også hatt store problemer, men har lært meg en ting.

Det er umulig å ta imot noe jeg selv ikke vil gi. Og det er like umulig å gi der den andre ikke vil ta imot.

For å klare å ta imot, må du faktisk føle at du fortjener det. Det blir vanskelig når du selv mener du er nr. 2.

Så jeg veit ikke jeg, er det han som er problemet?

Nei, det er sikkert bare jeg som er dum, er det ikke det dere alltid mener om noen sliter med sin kjæres eks?

Selvsagt kunne jeg vært sterkere og ikke brydd meg, akkurat som noen er så naive og redde for å bli såret at de godtar alt og fortrenger til og med utroskap, men hvorfor skal jeg det?

Hvorfor er det jeg som må gi meg? Han må snart skjønne at han ikke er ansvarlig for henne mer. Og ta ansvar for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun burde jo faktisk være mer hat objekt enn noe annet slik hun holdt på. Hadde hun vært som de andre eksene hans, det vil si helt vanlig, uten alt dramaet så hadde det vært helt ok. Men han burde faktisk mislike henne for ikke minst det hun har gjort mot meg. Men det var jo alltid henne det var synd på...

Da handler altså ikke dette om henne og smsene, men om måten han har behandlet deg på kontra henne? Igjen: Er det ikke meldingene som er problemet, så ta tak i det som virkelig er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig viktig å få sendt mld for å si at i går snakket jeg med kompisen din. Når de ellers aldri har kontakt mener jeg. Virker som det er desperat leting etter grunner for å ta kontakt. Og det å mimres dagen de ble sammen er vel drøyt.

Len deg tilbake og trekk pusten dypt... Tenk: "Er dette virkelig verdt å lage helvete for? Vil jeg virkelig lage problemer på grunn av slikt som dette?".

Det er snakk om hvordan du vil leve livet ditt. Hvor mye skal du orke å kontrollere?

Jeg hadde ikke orket. Det er hans ansvar om han har følelser for eksen sin. Om du giftet deg med han, så må du jo også stole på at han tar fornuftige avgjørelser for sitt eget liv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...