Gå til innhold

Kontakt med ex?


Gjest nytt ekteskap

Anbefalte innlegg

Gjest nytt ekteskap

Beklager, men dette øker bare min beundring for ham.

Han har en beundringsverdig evne til å skille mellom et menneske, og en tilstand.

Nei, han er blendet bare, av personen han har på pidestallen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 276
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    27

  • Mistera

    17

  • Babette

    17

  • trissie

    17

Mest aktive i denne tråden

Dette dreier seg ikke om hvor mye jeg vil kontrollere, dette dreier seg kun om dette ene problemet. Hvorfor trekker du paralleler og tror jeg vil kontrollere alt annet også?

Fordi om man har perst betyr ikke at man også har kolera vet du.

Jeg snakker jo om dette ene problemet og det synes jeg du skal slippe. Ikke se på det som ditt ansvar hvilket forhold han har til eksen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

"Han har tross alt uttalt etter vi ble sammen at han ikke ville leve mer om hun tok livet sitt"

Men herregud, da er det jo HAN som er problemet! Om de nå kuttet all kontakt, og hun tok livet av seg, tror du han da ville følt det annerledes enn nå som de har kontakt et par ganger i året?

Vet ikke, tror nok han ville blitt rimelig knust om hun døde. Og aldri om jeg hadde klart å trøste ham mer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg er jo sjalu i denne situasjonen, men er ikke en sjalu person. Sykelig sjalu og sånn.

Selvsagt er det pga at hun er eks dette blir et problem.

Jeg synes du bør snakke rolig med mannen din ut fra dette. Ikke angrip ham eller eksen, bare forklar hvordan du føler det.

Det er ikke sykelig å være sjalu hvis ting er sånn som du forteller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, hvordan kan han være gentlemann for henne og ikke for meg? Tror jeg kan telle på en hånd de gangene han har orket høre meg snakke om problemer jeg evt måtte ha. Med henne satt han oppe hele netter, timesvis, i uker, mnd.

Tydeligvis er det noe mer med henne enn meg, uten at det betyr at han vil ha henne igjen. Og jeg vil ikke være nr to med henne på en pidestall. Virker som han har glemt alt det vonde og all driten hun forårsaket.

Hadde han gjort det samme for meg som han gjorde med henne så hadde ikke problemet vært så stort.

Kan det være fordi han synes det er trist at du kun tenker på dine egne problemer og ting, og ikke er villig til å tenke på andres følelser?

Jeg tror du har hengt deg så til de grader opp i dette, at hun er som en rød klut for en okse.

Du er ikke i stand til å tenke alternativt overhodet, synes jeg.

Kunne du ikke forsøke å bare "anta" at andre her har rett, og diskutere hvordan det kunne sett ut "dersom..."?

Hvis din mann har det slik vi sier, hvordan er det naturlig å være? Svar gjerne på det, uten å ta hensyn til dine følelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Han ser nok på deg som et mye sterkere og mer selvhjulpent menneske. Kanskje er han heller ikke enig i at han ikke stiller opp for deg.

Men hvordan kan du sammenligne hvis de har så lite kontakt nå som noen få meldinger i året? Du kan jo ikke sammenligne din situasjon nå med hennes da hun var syk? Man stiller vel opp etter behov, ikke etter et prinsipp om like mange timer og våkenetter?

Nei, selvsagt, men jeg vil aldri kunne få skikkelig støtte fra ham jeg da, fordi jeg er frisk i hodet mitt? Jeg hadde satt pris på i det minste EN natt hvor vi kunne skravlet hele natten? Man trenger da litt om man er firsk også, og det er jo merkelig at man må være psykisk syk for at han skal se behovet.

Dessuten, så er det sabla praktisk for henne å kunne skylde på det hele tiden, uansett hvor jævlig hun oppfører seg. Utspekulert det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nytt ekteskap

Jeg snakker jo om dette ene problemet og det synes jeg du skal slippe. Ikke se på det som ditt ansvar hvilket forhold han har til eksen sin.

Mitt ansvar?? Hva snakker du om?? Det er da ikke mitt ansvar, men mitt problem. Unaturlig å holde på sånn, hvertfall når man har ny partner, da går ny partner først (selvsagt annerledes om man har barn sammen med ex).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei. Fordi eks til mann hennes plager henne. Hun skrev det tidligere.

Nei. Hun skriver at exsen hans plaget henne det første året de var sammen (uten at jeg vet hva denne plagingen gikk ut på)

De har nå vært sammen i 5 år, så jeg regner med at denne trakaseringen nå er historie..

Det hun beklager seg over nå er kontakten han har med eksen sin består av er 4-5 sms i året...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Jeg synes du bør snakke rolig med mannen din ut fra dette. Ikke angrip ham eller eksen, bare forklar hvordan du føler det.

Det er ikke sykelig å være sjalu hvis ting er sånn som du forteller.

Det mener selvfølgelig han, som de fleste her inne. Men som sagt, han gidder ikke bruke så mye tid på meg og mine problemer, sikkert fordi jeg er frisk i hodet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo poenget mitt da, og sms ene bekrefter det. Jeg har ingen planer om å tvinge ham til å slutte, det kan jeg da heller ikke, jeg vil at han skal innse at hvis jeg er viktigere så velger han å slutte, for det vil jo vise at han er ferdig med henne da. Og at hensynet til meg er viktigere enn til henne. (noe som bare skulle mangle)

Du må ikke oppkonstruere et slags ultimat bevis for at det er DEG han vil ha.

"Først dersom han slutter å sende 4xSMS _VET_ jeg at han elsker meg!"

Det er sjelden slike "ultimate beviskrav" blir oppfylt.

Hva er det egentlig du vil med denne tråden?

Vil du at vi skal bekrefte at de 4xsms er det eneste eller det beste beviset på at du bare er "nest best"?

Eller vil du ha gode råd til hvordan du skal få enten:

1. avklart en gang for alle at du ER nest best, slik at du deretter kan gjøre deg opp noen tanker om du kan fortsette å leve med det,

eller

2. avklart en gang for alle at du er BEST! Og gå videre med livet ditt.

Jeg ønsker deg alt vel, og jeg skjønner at hele forhistorien rundt dette har vært meget vanskelig - virkelig! - men bottom line er at saken egentlig ikke dreier seg om de 4-5 sms'ene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er bare tull,eg og eksedama har eit kjempegodt forhold,gode venner,ringer og sender sms,går på besøk til hverandre.hun har funnet seg ny type,men har fremdeles sex med meg når anledningen byr seg,helt normalt med exdamer det er min erfaring.så 4 sms er i året er ingenting å bry seg med,du må slutte å være så sjalu.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Kan det være fordi han synes det er trist at du kun tenker på dine egne problemer og ting, og ikke er villig til å tenke på andres følelser?

Jeg tror du har hengt deg så til de grader opp i dette, at hun er som en rød klut for en okse.

Du er ikke i stand til å tenke alternativt overhodet, synes jeg.

Kunne du ikke forsøke å bare "anta" at andre her har rett, og diskutere hvordan det kunne sett ut "dersom..."?

Hvis din mann har det slik vi sier, hvordan er det naturlig å være? Svar gjerne på det, uten å ta hensyn til dine følelser?

Du er dårlig til å leke psykolog, for å være det trenger man i det minste litt empati.

Ja, jeg er selvsagt en egoistisk bitch som bare tenker på meg selv. Derfor jeg ble sammen med en som hadde så mye bråk rundt seg med eksen, derfor jeg trøstet ham i et år, derfor jeg har godtatt og godtatt uten å stille spm lenge. Men nok er nok, man må faktisk også tenke på seg selv, noe jeg gjør nå.

Du tenker kun som om du har rett, at jeg er dust, og at han er en helt. Går det an å bli mer sneversynt og uempatisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt ansvar?? Hva snakker du om?? Det er da ikke mitt ansvar, men mitt problem. Unaturlig å holde på sånn, hvertfall når man har ny partner, da går ny partner først (selvsagt annerledes om man har barn sammen med ex).

Verden er ikke så svart/hvitt. Det er ikke slik at alle krav du stiller skal etterfølges, bare fordi du er viktigere i livet hans. Da kan du jo kontrollere hele livet hans.

Jeg synes du bekymrer deg alt for mye for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nytt ekteskap

Du må ikke oppkonstruere et slags ultimat bevis for at det er DEG han vil ha.

"Først dersom han slutter å sende 4xSMS _VET_ jeg at han elsker meg!"

Det er sjelden slike "ultimate beviskrav" blir oppfylt.

Hva er det egentlig du vil med denne tråden?

Vil du at vi skal bekrefte at de 4xsms er det eneste eller det beste beviset på at du bare er "nest best"?

Eller vil du ha gode råd til hvordan du skal få enten:

1. avklart en gang for alle at du ER nest best, slik at du deretter kan gjøre deg opp noen tanker om du kan fortsette å leve med det,

eller

2. avklart en gang for alle at du er BEST! Og gå videre med livet ditt.

Jeg ønsker deg alt vel, og jeg skjønner at hele forhistorien rundt dette har vært meget vanskelig - virkelig! - men bottom line er at saken egentlig ikke dreier seg om de 4-5 sms'ene.

Jo, bottom line er at så fort han bestemmer seg for å stoppe kontakten så er han over henne. Så lenge sms fortsetter så er han det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

det er bare tull,eg og eksedama har eit kjempegodt forhold,gode venner,ringer og sender sms,går på besøk til hverandre.hun har funnet seg ny type,men har fremdeles sex med meg når anledningen byr seg,helt normalt med exdamer det er min erfaring.så 4 sms er i året er ingenting å bry seg med,du må slutte å være så sjalu.....

Bra det er så mange seriøse folk her inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Verden er ikke så svart/hvitt. Det er ikke slik at alle krav du stiller skal etterfølges, bare fordi du er viktigere i livet hans. Da kan du jo kontrollere hele livet hans.

Jeg synes du bekymrer deg alt for mye for dette.

Jeg har aldri snakket om noen krav eller om kontroll. Jeg sier bare hva jeg føler og ønsker. Det er dere som er så opptatt av å kreve, stille ultimatum osv. Han må jo selvsagt ønkse dette selv, ville det for at det skal ha noe poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er dårlig til å leke psykolog, for å være det trenger man i det minste litt empati.

Ja, jeg er selvsagt en egoistisk bitch som bare tenker på meg selv. Derfor jeg ble sammen med en som hadde så mye bråk rundt seg med eksen, derfor jeg trøstet ham i et år, derfor jeg har godtatt og godtatt uten å stille spm lenge. Men nok er nok, man må faktisk også tenke på seg selv, noe jeg gjør nå.

Du tenker kun som om du har rett, at jeg er dust, og at han er en helt. Går det an å bli mer sneversynt og uempatisk?

Takk! *neier pent*

Det var ikke meg eller oss du skulle svare, men deg selv. Vi er da ikke spykologer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri snakket om noen krav eller om kontroll. Jeg sier bare hva jeg føler og ønsker. Det er dere som er så opptatt av å kreve, stille ultimatum osv. Han må jo selvsagt ønkse dette selv, ville det for at det skal ha noe poeng.

Men du er jo ikke villig til å snakke om det du føler og ønsker på en fornuftig måte, virker det som for meg. Du er ikke villig til å se saken fra flere sider, ei heller høre på de som beroliger deg og sier at dette ikke er noe å bekymre seg for.

Hva vil du egentlig ha svar på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, bottom line er at så fort han bestemmer seg for å stoppe kontakten så er han over henne. Så lenge sms fortsetter så er han det ikke.

Ville du virkelig slått deg til ro med det - at fordi du presset ham til å la være å sende de meldingene, kunne du være sikker på at han nå hadde kommet over henne?

Og ville du kunne være helt sikker på at han ikke forsatt hadde slik perifer kontakt med henne, men holdt det skjult for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Takk! *neier pent*

Det var ikke meg eller oss du skulle svare, men deg selv. Vi er da ikke spykologer :-)

Nei, det er jo ganske åpenlyst. Du vet ikke engang hva du snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...