Gå til innhold

Kontakt med ex?


Gjest nytt ekteskap

Anbefalte innlegg

Gjest nytt ekteskap

DET skjønner jeg også meget godt!

Kan du tenke deg samvittigheten hans om hun tok livet sitt PGA ham?

Tror ikke jeg hadde orket å leve med at noen tok livet sitt pga meg heller!

Det var ikke pga av ham, men hun brukte jo det mot ham. Hun har prøvd å ta livet av seg før, pga sykdommen sin. Han så tydeligvis alltid seg selv som skylden for hennes problemer, noe han jo selvsagt ikke var, men det ville jo hun få ham til å tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 276
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    27

  • Mistera

    17

  • Babette

    17

  • trissie

    17

Mest aktive i denne tråden

Gjest nytt ekteskap

Dette er et forum, og den som legger inn tråder her må forvente å få svar. Det er ikke en tjeneste som du har betalt for og som du kan si opp når du ikke ønsker de svarene du får.

Føler veldig på meg at gruppen av persona non grata i denne tråden snart blir fler enn trissie og meg selv! ;-)

Hvilket jo beviser at folk på dol er dumme, svarer uten å lese hele tråden, ikke skjønner hva det dreier seg om, mistolker alt det du sier etc.

Det må være fælt å bli misforstått slik.

Har til dags dato ikke fått noe vettugt ut av innlegg skrevet med nick morsan, så det er ikke bare denne tråden, det er den bak morsan. No offence, men slik oppfatter jeg "morsan".

Skriv innlegg du om du føler for det, men jeg gidder ikke lese dem mer. Ikke fordi du har mening mot min, men fordi du bare ikke forstår problemstillingen engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har til dags dato ikke fått noe vettugt ut av innlegg skrevet med nick morsan, så det er ikke bare denne tråden, det er den bak morsan. No offence, men slik oppfatter jeg "morsan".

Skriv innlegg du om du føler for det, men jeg gidder ikke lese dem mer. Ikke fordi du har mening mot min, men fordi du bare ikke forstår problemstillingen engang.

OK, ha en trivelig helg du også! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

" Han respekterer meg jo ikke da, i dette ene problemet vi har. Han hadde glatt kuttet alt kontakt om det var eksen hans som ville han skulle det i deres forhold. Hun styrte jo alt i livet hans."

Vet du hva! Jeg tror alt dette bunner i at du er bitter og sjalu på hans ex. Eller rettere sagt, du er sjalu på måten han var imot henne, kontra hvordan han er mot deg.

Du skriver i det jeg siterte, og i et par innlegg lengere ned, at hun styrte alt i livet hans, og var veldig kontrollerende. Og du sier også at dette er en av årskene til at de ble slutt!

Men samtidig så er du jo på god vei til å bli like kontrollerende selv, ved å bestemme og manipulere ham til om han får lov til å holde kontakt med denne eksen eller ikke??

Du uttaler deg jo også om hva han burde føle / ikke føle for henne etter hva hun har gjort mot deg og ham??

Det virker som du har laget en prinsippsak ut av å teste om du kan manipulere ham like mye som eksen gjorde. Og når du føler at du ikke kan det, så reagerer du med å tolke det som at han ikke bryr seg like mye om deg.

Dette blir isåfall helt feil måte å tenke på synes jeg.

Du og eksen hans er , forhåpentligvis, helt forskjellige personligheter. Og han responderer til dere på grunnlag av det.

Hvis hun var/er en veldig dominerende og krevende person, så har han kanskje gitt mye etter ovenfor henne for å slippe unna mas og konflikter. MEN det er også grunnen til at han IKKE lever sammen med henne idag!

Derimot lever han sammen med DEG!

Han har valgt DEG fordi DU har en personlighet som passer ham bedre. Og kanskje fordi du er en person som gir ham mere rom til å være seg selv.

Husk også at det har gått flere år siden han var sammen med henne. Og han kan både ha modnet og blitt flinkere til å sette grenser på de årene.

Jeg synes du skal slutte å sammenligne deg selv med hans ex. Og for all del ikke ta etter henne for å teste hans respons.

Kontakt på dette nivået er faktisk en bagatell!!

Og jeg tror du får ham til å tenke adskillig mere på henne ved å sette fokuset på dette til stadighet, enn om du hadde hevet deg over det, og fokusert på forholdet dere har her og nå!

Bruk heller kreftene på å være en bedre kjæreste enn det hun var, og stol på at han har valgt DEG med god grunn!

Du mener at jeg kontrollerer hele livet hans ved å ikke like dette ene her?

Hun _kontrollerte_ ham, jeg bare blir lei meg av en ting han gjør, eller det vil si ikke greier stoppe. Litt forskjell der.

Og du har heller ikke tatt poenget. Babette har faktisk det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken tolkning da, jeg skriver da bare slik det er, det er dere som tror dere vet best. jøjje meg...

Vi skriver utifra det du forteller, så pøser du på med mere info,men for meg virker det nå som en trolle tråd?

Som jeg spurte om i et av mine innlegg...

HVORFOR giftet du deg med han?

Og hvrofor holder du ut de Store (små i mine øyne ) problemt dere har.

Du skrev for å få råd, og det har du fått. ergo så bør du også godta at folk syntes dette er litt snevert syn...

Jeg vil si at du er sykelig sjalu, og du burde absolutt få bukt med problemene dine.

Ta mannen med til rådgiver/psykolog, før du begynner å skjelle ut de som faktisk prøver å svare på innlegget ditt, du behøver ikke være ufin bare fordi folk ikke er enig med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har til dags dato ikke fått noe vettugt ut av innlegg skrevet med nick morsan, så det er ikke bare denne tråden, det er den bak morsan. No offence, men slik oppfatter jeg "morsan".

Skriv innlegg du om du føler for det, men jeg gidder ikke lese dem mer. Ikke fordi du har mening mot min, men fordi du bare ikke forstår problemstillingen engang.

Da går du glipp av mange intelligente svar, er jeg redd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er et forum, og den som legger inn tråder her må forvente å få svar. Det er ikke en tjeneste som du har betalt for og som du kan si opp når du ikke ønsker de svarene du får.

Føler veldig på meg at gruppen av persona non grata i denne tråden snart blir fler enn trissie og meg selv! ;-)

Hvilket jo beviser at folk på dol er dumme, svarer uten å lese hele tråden, ikke skjønner hva det dreier seg om, mistolker alt det du sier etc.

Det må være fælt å bli misforstått slik.

Du er ikke behøvd lenger, morsan!

Tror jeg ler meg ihjel. Må være det verste som noen gang er blitt skrevet her! Etter at du hele tiden har vært snill mot henne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener at jeg kontrollerer hele livet hans ved å ikke like dette ene her?

Hun _kontrollerte_ ham, jeg bare blir lei meg av en ting han gjør, eller det vil si ikke greier stoppe. Litt forskjell der.

Og du har heller ikke tatt poenget. Babette har faktisk det.

Isåfall er Babette den eneste, virker det som...

Men hvis dette er en sak som til stadighet er oppe til konflikt mellom dere, og en byrde for forholdet deres, så forstår du vel at dette kan bli ganske dominerende i hverdagen selvom det bare en EN ting??

Poenget er jo heller ikke HVOR MYE du kontrollerer, men HVA!

Du vil ta kontroll over noe som, i hans øyne, sikkert er helt bagatellmessig. Og han føler ingen forståelse eller sympati for hvorfor han skal gi etter for deg.

Og folk som blir stillt urimelige krav, har en tendens til å reagere med trass, og heller gjøre stikk motsatt..

Hva er du så redd for egentlig??

Eller er dette bare blitt en prinsippsak??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke behøvd lenger, morsan!

Tror jeg ler meg ihjel. Må være det verste som noen gang er blitt skrevet her! Etter at du hele tiden har vært snill mot henne....

Takk skal du ha! :-)

Det blir litt sånn Bush-menatlitet: Den som ikke er med meg er mot meg! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går du glipp av mange intelligente svar, er jeg redd :)

Takk for det, det var hyggelig sagt! :-)

Men like greit at visse personer hopper over innlegg fra meg, da! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha! :-)

Det blir litt sånn Bush-menatlitet: Den som ikke er med meg er mot meg! ;-)

Hun burde kommet med alle opplysningene på en gang, istedet for å drysse dem nedover tråden...

Tråden er en mil lang, men jeg tror ikke at trådstarter, er noe klokere. Trist, men sånn er bare.

Du bevarte respekten din hele tiden, morsan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt om emapti?

Jada har hørt om det og jeg er dessuten empat.

At du mener at VI skal ha empati med deg for en så liten sak, finner jeg veldig snodig, du lemper ut innlegg på innlegg der du forteller at de som svarer deg mangler empati.

Men det er mange som kun er ute etter empati i et og alt, noe som tydeligvis gjelder deg.

Men har DU empati for andre?

Du har ikke mye empati for xen hans som har store psykiske problemer, så du mangler vel empati du også?`eller så er du rært korttenkt i dine innlegg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke pga av ham, men hun brukte jo det mot ham. Hun har prøvd å ta livet av seg før, pga sykdommen sin. Han så tydeligvis alltid seg selv som skylden for hennes problemer, noe han jo selvsagt ikke var, men det ville jo hun få ham til å tro.

Tviler på at hun VILLE la ham tro det.

Det å være psykisk syk, bruker som oftest å ikke bli forstått at folk uten psykiske problemer.

Så at hun ville/han trodde at det var hans skyld er vel noe du tenker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun burde kommet med alle opplysningene på en gang, istedet for å drysse dem nedover tråden...

Tråden er en mil lang, men jeg tror ikke at trådstarter, er noe klokere. Trist, men sånn er bare.

Du bevarte respekten din hele tiden, morsan!

Ja, dette ble en utrolig lang tråd!

Og helt enig i det med å drysse ut nye opplysninger underveis. Vanskelig å svare på ting da.

Ellers takk for komplimenten! Synes det var mange som har svart veldig skikkelig og bra her, så det er synd at ikke trådstarter klarer å hente noe ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener at jeg kontrollerer hele livet hans ved å ikke like dette ene her?

Hun _kontrollerte_ ham, jeg bare blir lei meg av en ting han gjør, eller det vil si ikke greier stoppe. Litt forskjell der.

Og du har heller ikke tatt poenget. Babette har faktisk det.

Altså, det høres ut på dine innlegg som om at det er KUN dette dere sliter med, ergo så har du funnet deg en "nesten" perfekt mann...

Syntes du skal være fornøgd med at han er nesten 100% perfekt jeg og at det er EN ting du ikke liker, ja da blir det bare en bagatell.

Tenk på hvor mange andre som sliter med problemer som er skikkelige i et forhold, alt fra utroskap til mishandling.

En sånn bitteliten bagatell blir rett og slett for dårlig å krangle over! La han være den han er og ikke prøve å forandre ham til noe han ikke er, og det er et følelsesmenneske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette ble en utrolig lang tråd!

Og helt enig i det med å drysse ut nye opplysninger underveis. Vanskelig å svare på ting da.

Ellers takk for komplimenten! Synes det var mange som har svart veldig skikkelig og bra her, så det er synd at ikke trådstarter klarer å hente noe ut av det.

Jeg synes også det er vanskelig når saken tar en ny vending med nye opplysninger.

Men det er viktig å se den helheten som etter hvert avtegner seg.

Og det at de sender hverandre meldinger på "bli sammen-dagen" og at han husker bursdagen hennes er en helt annen sak enn at han sender henne "god jul"-melding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. saken her er jo kontakten og for de med litt IQ så er jo problemet forankret i de tidligere hendelser. Men det er jo disse mld som er problemet her. For hva han evt måtte tenke vet jeg fint lite om, og gjorde han ikke noe annet enn å tenke så hadde det vært null problem.

Skjønner du virkelig ikke at sms'ene bare bekrefter hva han tenker? Og at hvis han velger å slutte med sms (selvsagt av fri vilje) så tenker han kanskje ikke så mye på henne mer. Det her er egentlig ganske lett å forstå så prøv litt til.

Du er jammen ikke lite frekk heller du!

Begynner å forstå at du rett og slett mangler noe vesentlig oppi toppen og det er et ord som heter fornuft!

Altså, du SKAL ha bekreftelse du på at du HAR rett til og være frustrert over dette, noe som vi tydeligvis ikke er enige med deg i.

Godta det, og lavære å svare nedlatende til de som faktisk prøver å hjelpe deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er vanskelig når saken tar en ny vending med nye opplysninger.

Men det er viktig å se den helheten som etter hvert avtegner seg.

Og det at de sender hverandre meldinger på "bli sammen-dagen" og at han husker bursdagen hennes er en helt annen sak enn at han sender henne "god jul"-melding.

Ja, det er jeg enig i. Men det har ikke kommet klart frem om han sender dette "av seg selv" eller om han svarer på sms'er fra henne.

Men uansett så er sms'er på "bli sammen-dagen" temmelig drøyt, ja!

Men jeg synes folk flest her inne har vært flinke til å ta med hele historien, selv om den har kommet dryppevis. Men man har kanskje ikke fokusert først og fremst på de sidene av historien som trådskriver selv ønsker at vi skal legge vekt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er vanskelig når saken tar en ny vending med nye opplysninger.

Men det er viktig å se den helheten som etter hvert avtegner seg.

Og det at de sender hverandre meldinger på "bli sammen-dagen" og at han husker bursdagen hennes er en helt annen sak enn at han sender henne "god jul"-melding.

Men man trenger ikke være direkte uhøflig, når folk kommer med velmenede råd...

Har lest hele tråden og det er ingen grenser for hva hun kaller de som svarer henne på "feil" måte. Lite intelligente, du er ikke behøvd, uten empati etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at om han slutter å sende så vil jo det si at han ikke tenker på henne mer sånn som nå. For hvis han fortsette å tenke på henne ville han ha fortsatt.

Må gjenta, noen her er ikke de kjappeste i verden, at jeg ikke hverken skal kan eller vil tvinge ham til å slutte.

Og valgte han å slutte, så ville nok problemet fade ut etterhvert, da har han jo kommet et gigasteg videre i livet og er over henne helt o gikke bare litt.

nei men du vil gjerne manipulere ham til å gjøre det:D

Iallefall om du bruker samme fremgangsmåten som du bruker her, så vil jeg kalle det manipulasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...