Gå til innhold

Kontakt med ex?


Gjest nytt ekteskap

Anbefalte innlegg

Poenget er at om han slutter å sende så vil jo det si at han ikke tenker på henne mer sånn som nå. For hvis han fortsette å tenke på henne ville han ha fortsatt.

Må gjenta, noen her er ikke de kjappeste i verden, at jeg ikke hverken skal kan eller vil tvinge ham til å slutte.

Og valgte han å slutte, så ville nok problemet fade ut etterhvert, da har han jo kommet et gigasteg videre i livet og er over henne helt o gikke bare litt.

Jeg har da både venner og exer som jeg ikke har noen som helst kontakt med, men det betyr ikke at jeg ikke tenker på dem fra tid til annen.

SELVSAGT vil han fortsatt tenke på henne innimellom, selv om de kutter all kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 276
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    27

  • Mistera

    17

  • Babette

    17

  • trissie

    17

Mest aktive i denne tråden

Tenker du har rett, jeg! :-) Komisk i grunn, ettersom du er en jeg synes har hatt utrolig mange gode råd og vist stor empati her inne.

Jeg tror jeg må følge mitt eget råd om at der intet er å hente, har selv kongen tapt sin rett! ;-)

Takk det samme :-)

Men jeg synes utrolig synd på henne også. For det er vondt å låse seg.

Jeg tenker litt på det å forlange at den andre skal bevise at JEG er nr.1.

Hva hvis hans eks hadde vært død, og at hun døde mens de fortsatt var sammen?

Jeg veit mange som ville fått problemer hvis de nektet partneren å tenke ved graven, eller sende noen tanker...

Sjalusi er skummelt hvis vi ikke klarer å skille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Nei, fra en vanlig eks hadde jeg ikke forventet det. men mitt i all tubulensen så avtalte vi at han skulle det for at jeg skulle bli trygg i forholdet. Da ville jeg jo vite hvor ofte og mye kontakt de hadde ikke sant? Men da ble han altså uærlig i stedet...

Det hadde jeg også blitt - for jeg hadde ikke giddet å forholde meg til noen som ikke stoler på meg.

Enten får du stole på ham, eller så får du la det være. Og gjør du det ikke - flytt, ikke plag ham med det, det er jo ditt problem. Han har tross alt ikke gjort noe GALT sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Jeg har absolutt ikke bestemt meg for at jeg har rett.

Du leser folks råd som fanden leser bibelen.

DU har sagt i denne tråden at du er "nest best" for han. Men hvis du har rett i dette, vil du jo fortsette med å være nest best selv om han kutter ut sms'ene. Hva har du da egentlig oppnådd?

Og kanskje har du helt rett - kanskje er du nest best. Og da må du selv bestemme deg for om dette er noe du kan "tåle" å leve med. Og dersom alt som skal til for å tåle å leve med vissheten om at du er nest best er at han sender 4 sms'er mindre per år, så er det greit nok. Det er ditt liv.

Men hva om du tar feil??

Har du overhodet vurdert muligheten av at du IKKE er nest best? Og ville det ikke vært flott å få visshet om dette?

Det må da være bedre enn å tåle å leve med tanken om å være nest best.

det er jo nettopp dette jeg tenker da... leser du bare mellom linjene du eller?

Jeg takker for ditt bidrag, men du er ikke lenger behøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Nei nettopp. Man kan ikke bare sku av en bryter og så er problemet borte. Er ikke disse meldingene også en slik bryter?

Problemet blir vel ikke borte om han slutter å sende henne meldinger, hun blir vel fortsatt liggende mellom dere i begges tanker?

Derfor mener jeg dere begge må ta tak i selve problemet, ikke fokusere så mye på disse dumme meldingene.

Igjen, poenget er at om han frivillig velger å slutte så har han begynt å skru på bryteren for sin del, og så vill alle tannhjula kverne og etterhvert vil problemet bli borte. For slutter han å sende, så har han sluttet å tenke på henne, hvertfall litt, og da vil han tilslutt greie å ta henne ned av pidestallen, eller hvertfall ned på den hylla jeg sitter på.

men, det er kun han som kan begynne å vri på bryteren.. ikke jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Jeg har da både venner og exer som jeg ikke har noen som helst kontakt med, men det betyr ikke at jeg ikke tenker på dem fra tid til annen.

SELVSAGT vil han fortsatt tenke på henne innimellom, selv om de kutter all kontakt.

ja, har jeg sagt noe annet? Men da har han jo i det minste ikke behov for å ha kontakt med henne mer. Forstår du ikke det? Dere er rimelig vrange altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nytt ekteskap

Det hadde jeg også blitt - for jeg hadde ikke giddet å forholde meg til noen som ikke stoler på meg.

Enten får du stole på ham, eller så får du la det være. Og gjør du det ikke - flytt, ikke plag ham med det, det er jo ditt problem. Han har tross alt ikke gjort noe GALT sånn sett.

Du mener at å skjule noe for noen i 2 år er helt ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synes jeg

Om en ikke har felles barn, bør en avstå fra kontakt om ikke ny partner liker det.

Om en har elles barn, har en en plikt til å prøve å ha en korrekt og høflig tone seg imellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Igjen, hvordan kan han være gentlemann for henne og ikke for meg? Tror jeg kan telle på en hånd de gangene han har orket høre meg snakke om problemer jeg evt måtte ha. Med henne satt han oppe hele netter, timesvis, i uker, mnd.

Tydeligvis er det noe mer med henne enn meg, uten at det betyr at han vil ha henne igjen. Og jeg vil ikke være nr to med henne på en pidestall. Virker som han har glemt alt det vonde og all driten hun forårsaket.

Hadde han gjort det samme for meg som han gjorde med henne så hadde ikke problemet vært så stort.

"Igjen, hvordan kan han være gentlemann for henne og ikke for meg? Tror jeg kan telle på en hånd de gangene han har orket høre meg snakke om problemer jeg evt måtte ha. Med henne satt han oppe hele netter, timesvis, i uker, mnd"

Jeg har på følelsen (mulig jeg tar helt feil) at mannen din sin ex sliter med psyken og lager mye trøbbel på samme måte som exèn til min mann gjorde.

Rett etter at vi ble sammen, ringte hun et par ganger.

Mannen min var åpen med at dette var en dame som han han synes synd på, men som sleit han ut og ikke kunne leve et liv sammen med.

-Nå drar jeg på besøk til henne og tar en prat om det som har vært og forsøker og avslutte dette på en al`right måte, sa han til meg.

Jeg vet ikke hva de snakket om, men det ble ihvertfall stille fra den kanten.

Kanskje mannen din sender disse meldingene fordi han synes synd på henne og at bruddet ble for brutalt.

At han ikke behandler deg på samme måte er kanskje fordi han ser at du er en sterkere person og ikke behøver det på samme måte.

Bare vill gjetning dette her altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, poenget er at om han frivillig velger å slutte så har han begynt å skru på bryteren for sin del, og så vill alle tannhjula kverne og etterhvert vil problemet bli borte. For slutter han å sende, så har han sluttet å tenke på henne, hvertfall litt, og da vil han tilslutt greie å ta henne ned av pidestallen, eller hvertfall ned på den hylla jeg sitter på.

men, det er kun han som kan begynne å vri på bryteren.. ikke jeg...

Det kan jeg forstå. Det å slutte med meldingene kan bli de første centimeterne av rullgardinen som trekkes ned. Da markerer han vilje til å bla om til neste kapittel, og vilje til å ta hensyn til dine følelser.

Slik sett blir det like mye en symbolsk handling som en konkret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg VET at han elsker meg, det er da heller ikke problemet, hvor tok du det fra?

Men at han tydelivis alltid vil ha henne på en pidestall og at hun alltid vil være den spesielle personen han kunne ofret alt for gjør jo at jeg ikke kan føle meg så elsket som hun var. Jeg vil aldri bli som henne, aldri få en slik plass hos ham. Hadde det blitt slutt mellom oss så ville jeg aldri blitt en sånn engel i minnet hans, selv om jeg og han har hatt det mye bedre enn de hadde det.

Litt respekt fra ham om dette, og alt ville vært perfekt.

"Jeg VET at han elsker meg, det er da heller ikke problemet, hvor tok du det fra?"

Jammen herre jemen da:S

Har du noe å klage på igrunnen?

Om du VET at han elsker deg.

HVA ER PROBLEMET?

Jeg ser absolutt ikke NOE problem hos dere i det hele tatt!

Du lager problemer utav ingenting.

Nei snakk om å røre i gryta, og lage store problemer for seg selv. Skjønner ikke vitsen med at du skrev innlegget her i det hele tatt. Du har jo bestemt deg for hvordan det er, og allikevell så krangler du med alle om at han ikke gir deg nok respekt BARE pga dette her og alt hadde vært perfekt?

Blir nesten sjokka jeg over at det finnes så sykelig sjalue personer der ut:O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

"Igjen, hvordan kan han være gentlemann for henne og ikke for meg? Tror jeg kan telle på en hånd de gangene han har orket høre meg snakke om problemer jeg evt måtte ha. Med henne satt han oppe hele netter, timesvis, i uker, mnd"

Jeg har på følelsen (mulig jeg tar helt feil) at mannen din sin ex sliter med psyken og lager mye trøbbel på samme måte som exèn til min mann gjorde.

Rett etter at vi ble sammen, ringte hun et par ganger.

Mannen min var åpen med at dette var en dame som han han synes synd på, men som sleit han ut og ikke kunne leve et liv sammen med.

-Nå drar jeg på besøk til henne og tar en prat om det som har vært og forsøker og avslutte dette på en al`right måte, sa han til meg.

Jeg vet ikke hva de snakket om, men det ble ihvertfall stille fra den kanten.

Kanskje mannen din sender disse meldingene fordi han synes synd på henne og at bruddet ble for brutalt.

At han ikke behandler deg på samme måte er kanskje fordi han ser at du er en sterkere person og ikke behøver det på samme måte.

Bare vill gjetning dette her altså.

Du har tydeligvis ikke lest hele tråden. Ja hun var/er? psykisk syk, og hun terroriserte meg på sms i nesten et år osv. Uutholdelig dame, og at han greier og vil ha kontakt med henne etter alt dette er uforståelig, psykisk syk eller ikke, det har gått 5 år! Og vi har allerede vært sammen lengre enn de var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Du mener at å skjule noe for noen i 2 år er helt ok?

Kommer litt an på hva det er.

I dette tilfellet - for å bevare husfreden grunnet noe som er helt teit, så ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok han fortsatt føler det, og derfor han ikke kan slippe. Han har tross alt uttalt etter vi ble sammen at han ikke ville leve mer om hun tok livet sitt. Fint å høre for en ny kjæreste i livet hans.

DET skjønner jeg også meget godt!

Kan du tenke deg samvittigheten hans om hun tok livet sitt PGA ham?

Tror ikke jeg hadde orket å leve med at noen tok livet sitt pga meg heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Det kan jeg forstå. Det å slutte med meldingene kan bli de første centimeterne av rullgardinen som trekkes ned. Da markerer han vilje til å bla om til neste kapittel, og vilje til å ta hensyn til dine følelser.

Slik sett blir det like mye en symbolsk handling som en konkret.

Ja, ikke sant. Han viser for meg at han faktisk vil og kan begynne å trekke ned rullgardina som du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

"Jeg VET at han elsker meg, det er da heller ikke problemet, hvor tok du det fra?"

Jammen herre jemen da:S

Har du noe å klage på igrunnen?

Om du VET at han elsker deg.

HVA ER PROBLEMET?

Jeg ser absolutt ikke NOE problem hos dere i det hele tatt!

Du lager problemer utav ingenting.

Nei snakk om å røre i gryta, og lage store problemer for seg selv. Skjønner ikke vitsen med at du skrev innlegget her i det hele tatt. Du har jo bestemt deg for hvordan det er, og allikevell så krangler du med alle om at han ikke gir deg nok respekt BARE pga dette her og alt hadde vært perfekt?

Blir nesten sjokka jeg over at det finnes så sykelig sjalue personer der ut:O

Hørt om emapti?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo nettopp dette jeg tenker da... leser du bare mellom linjene du eller?

Jeg takker for ditt bidrag, men du er ikke lenger behøvd.

Dette er et forum, og den som legger inn tråder her må forvente å få svar. Det er ikke en tjeneste som du har betalt for og som du kan si opp når du ikke ønsker de svarene du får.

Føler veldig på meg at gruppen av persona non grata i denne tråden snart blir fler enn trissie og meg selv! ;-)

Hvilket jo beviser at folk på dol er dumme, svarer uten å lese hele tråden, ikke skjønner hva det dreier seg om, mistolker alt det du sier etc.

Det må være fælt å bli misforstått slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han respekterer meg jo ikke da, i dette ene problemet vi har. Han hadde glatt kuttet alt kontakt om det var eksen hans som ville han skulle det i deres forhold. Hun styrte jo alt i livet hans.

Men å gjøre dette lille her for meg, som han tross alt har latet som han har gjort før, nei det kan han ikke, for jeg er jo ikke henne...

" Han respekterer meg jo ikke da, i dette ene problemet vi har. Han hadde glatt kuttet alt kontakt om det var eksen hans som ville han skulle det i deres forhold. Hun styrte jo alt i livet hans."

Vet du hva! Jeg tror alt dette bunner i at du er bitter og sjalu på hans ex. Eller rettere sagt, du er sjalu på måten han var imot henne, kontra hvordan han er mot deg.

Du skriver i det jeg siterte, og i et par innlegg lengere ned, at hun styrte alt i livet hans, og var veldig kontrollerende. Og du sier også at dette er en av årskene til at de ble slutt!

Men samtidig så er du jo på god vei til å bli like kontrollerende selv, ved å bestemme og manipulere ham til om han får lov til å holde kontakt med denne eksen eller ikke??

Du uttaler deg jo også om hva han burde føle / ikke føle for henne etter hva hun har gjort mot deg og ham??

Det virker som du har laget en prinsippsak ut av å teste om du kan manipulere ham like mye som eksen gjorde. Og når du føler at du ikke kan det, så reagerer du med å tolke det som at han ikke bryr seg like mye om deg.

Dette blir isåfall helt feil måte å tenke på synes jeg.

Du og eksen hans er , forhåpentligvis, helt forskjellige personligheter. Og han responderer til dere på grunnlag av det.

Hvis hun var/er en veldig dominerende og krevende person, så har han kanskje gitt mye etter ovenfor henne for å slippe unna mas og konflikter. MEN det er også grunnen til at han IKKE lever sammen med henne idag!

Derimot lever han sammen med DEG!

Han har valgt DEG fordi DU har en personlighet som passer ham bedre. Og kanskje fordi du er en person som gir ham mere rom til å være seg selv.

Husk også at det har gått flere år siden han var sammen med henne. Og han kan både ha modnet og blitt flinkere til å sette grenser på de årene.

Jeg synes du skal slutte å sammenligne deg selv med hans ex. Og for all del ikke ta etter henne for å teste hans respons.

Kontakt på dette nivået er faktisk en bagatell!!

Og jeg tror du får ham til å tenke adskillig mere på henne ved å sette fokuset på dette til stadighet, enn om du hadde hevet deg over det, og fokusert på forholdet dere har her og nå!

Bruk heller kreftene på å være en bedre kjæreste enn det hun var, og stol på at han har valgt DEG med god grunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KariKruskakli

Du har tydeligvis ikke lest hele tråden. Ja hun var/er? psykisk syk, og hun terroriserte meg på sms i nesten et år osv. Uutholdelig dame, og at han greier og vil ha kontakt med henne etter alt dette er uforståelig, psykisk syk eller ikke, det har gått 5 år! Og vi har allerede vært sammen lengre enn de var...

Nei, jeg prøver å jobbe meg gjennom tråden nå.

Kanskje han sender henne disse meldingene i et forsøk på å holde henne rolig?

Han føler kanskje et visst ansvar både for deg og henne og er redd for at hun skal begynne og terrorisere deg igjen om han ikke stryker henne med hårene?

Fortsatt bare vill gjetning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Han respekterer meg jo ikke da, i dette ene problemet vi har. Han hadde glatt kuttet alt kontakt om det var eksen hans som ville han skulle det i deres forhold. Hun styrte jo alt i livet hans.

Men å gjøre dette lille her for meg, som han tross alt har latet som han har gjort før, nei det kan han ikke, for jeg er jo ikke henne...

"Han hadde glatt kuttet alt kontakt om det var eksen hans som ville han skulle det i deres forhold. Hun styrte jo alt i livet hans."

Og nettopp derfor bør ikke du prøve deg på det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...