Gå til innhold

Kontakt med ex?


Gjest nytt ekteskap

Anbefalte innlegg

Men strengt tatt så ville han ganske fort vite det uansett om hun døde, og hvilken interesse skulle han ha nå etter så lang tid å vite om hun har det bra eller ikke? Hun er ikke hans problem mer.

Beklager, men dette svaret gjorde meg trist!

Her beviser du veldig godt hva som er problemet. Det var leit å høre, fordi han er tydeligvis en meget empatisk mann.

Hun er faktisk et menneske, og for han var hun ikke et problem han er kvitt.

Det er det som er vanskelig å forstå for deg, dessverre.

Det mangler litt på viljen kanskje, fordi du sliter litt med selvtillit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 276
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    27

  • Mistera

    17

  • Babette

    17

  • trissie

    17

Mest aktive i denne tråden

Gjest Signatura

Du har hvertfall ingen empati...

Det er DU som skriver alt dette!! Nesten alle her sier at du tar sikkert feil i denne tolkningen din av han (og henne) og forholdet deres. Du insisterer på at dette er rett. Hva er det du vil høre da, skal vi ha empati fordi du har en mann som sender en eks god jul-meldinger, det får du ikke fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er sikkert bare jeg som er dum, er det ikke det dere alltid mener om noen sliter med sin kjæres eks?

Selvsagt kunne jeg vært sterkere og ikke brydd meg, akkurat som noen er så naive og redde for å bli såret at de godtar alt og fortrenger til og med utroskap, men hvorfor skal jeg det?

Hvorfor er det jeg som må gi meg? Han må snart skjønne at han ikke er ansvarlig for henne mer. Og ta ansvar for meg.

Det trenger ikke å være noen trussel for deres forhold om han fortsatt føler et visst ansvar for henne. Det bor en gentlemann i mange menn. Og omsorgsevne er en fin egenskap.

Det som derimot kan være en trussel, er at du prøver å kontrollere ham og ikke stoler på ham.

Jeg har en samboer som har mye kontakt med eksen sin, mye mer enn din har, og som både føler ansvar for henne og hjelper henne både med penger og diverse praktiske ting, stiller opp som samtalepartner og i det hele tatt. Og de var gift i mange år.

Men til forskjell fra din situasjon, var dette et "tretthetsbrudd" der alt var dødt mellom dem, og jeg ser streifet av irritasjon i ansiktet hans når hennes nummer står på displayet. (Mas, mas, sier han inni seg, tror jeg).

Med andre ord: Ingen grunn til å være sjalu.

Så jeg skjønner godt at ting blir annerledes når forhistorien er annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem har sagt noe om et ultimatum? Tror du jeg skal tvinge ham til noe? Jeg skal jo selvsagt ikke det, og kan jo heller ikke det.

Hvorfor skulle han trenge medfølelse på dette mer. Om han vil huske henne så greier han det fint uten å ha kontakt.

Javel, så la oss si at han fortsatt har en slags følelser for henne.

De har vært sammen tidligere, og har vært endel av hverandres liv kanskje i

mange(?) år.

Derfor har de holdt en minimal kontakt bare for å vise at de ikke har "glemt" hverandre helt!

Men hva så???

Er dette i såfall noen reell trussel mot forholdet DU har til ham idag??

Det er jo deg han har valgt å leve sammen med!

Du sier jo selv at bruddet mellom dem var stygt. Og antagelig har det vært mye "dritt" i forkant av bruddet også.

Derfor regner jeg med at de sikkert forlengst funnet ut, og slått seg til ro med, at de ikke fungerte som kjærester.

Jeg tror disse meldingene betyr noe så uskyldig som "Jeg husker at du eksisterer"

IKKE, "Jeg savner deg og vil ha deg tilbake"

En så beskjeden kontakt som 4-5 meldinger i året, synes jeg man få lov å ha som et tegn på at man bryr seg litt om sine medmennesker.

Enten det er en ex eller ikke..

KO

Ikke plag deg selv unødig! DEtte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Len deg tilbake og trekk pusten dypt... Tenk: "Er dette virkelig verdt å lage helvete for? Vil jeg virkelig lage problemer på grunn av slikt som dette?".

Det er snakk om hvordan du vil leve livet ditt. Hvor mye skal du orke å kontrollere?

Jeg hadde ikke orket. Det er hans ansvar om han har følelser for eksen sin. Om du giftet deg med han, så må du jo også stole på at han tar fornuftige avgjørelser for sitt eget liv?

Dette dreier seg ikke om hvor mye jeg vil kontrollere, dette dreier seg kun om dette ene problemet. Hvorfor trekker du paralleler og tror jeg vil kontrollere alt annet også?

Fordi om man har perst betyr ikke at man også har kolera vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de sammen ennå siden de feirer pr sms at det er så og så lenge siden de er sammen. Dette syntes jeg var merkeli. Jeg har vert i din situasjon. Eksen til samboeren min er helt psyko som eksen til mann din tydelivis er. Hun her har prøvd å kasta meg ut av huset til mannen min og mente jeg dopa ungene hans på narkotika og det er ikke en dag uten. Jeg har annmeldt henne for trakasering. Kanskje du burde gjøre det samme. For hun eksen her bruker alt fra å ringe foreldrene til mann min, til naboer og prøver å lage guffe. Dette er trakasering. Nå vet jeg ikke om ho gjør det på hun her sin måte, men kanskje på en annen måte. Snakk med poletiet og en advokat. For du skal tenke på deg selv oppi dette. Ikke hva han føler eller beskytter henne. For det er deg han skal beskytte. Skjønner ikke hvorfor de skal feire pr sms at de har jubileium hvor lenge siden de ble sammen ennå, merkelig. Blir sint og skuffet på dine vegne.

Så du mener hun bør anmelde kjærestens ex for trakasering, fordi hun sender ham 4-5 sms i året??

Kjære vene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest nytt ekteskap

Beklager, men dette svaret gjorde meg trist!

Her beviser du veldig godt hva som er problemet. Det var leit å høre, fordi han er tydeligvis en meget empatisk mann.

Hun er faktisk et menneske, og for han var hun ikke et problem han er kvitt.

Det er det som er vanskelig å forstå for deg, dessverre.

Det mangler litt på viljen kanskje, fordi du sliter litt med selvtillit?

jeg sliter overhodet ikke med selvtillit eller sjalusi eller noe, men kan jo fort komme til å få et problem med dette.

Tror du ikke de fleste ville sett en slik forferdelig person som et problem de er glad kvitt? Hun har lagd et helvete for ham gang på gang, knullet alt hun kom over en periode, gjort det slutt, blitt sammen osv, og så terror mot meg, og også ham .

Hun har sparket og slått ham, skreket hysterisk til ham ute blant folk, men enda så ser han bare en jente som det er synd på og som det er hans jobb å beskytte, selv om det går ut over den han er gift med nå. Helt utrolig. Fint han gadd ta vare på henne da, men man må greie å gå videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Det er DU som skriver alt dette!! Nesten alle her sier at du tar sikkert feil i denne tolkningen din av han (og henne) og forholdet deres. Du insisterer på at dette er rett. Hva er det du vil høre da, skal vi ha empati fordi du har en mann som sender en eks god jul-meldinger, det får du ikke fra meg.

Hvilken tolkning da, jeg skriver da bare slik det er, det er dere som tror dere vet best. jøjje meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Det trenger ikke å være noen trussel for deres forhold om han fortsatt føler et visst ansvar for henne. Det bor en gentlemann i mange menn. Og omsorgsevne er en fin egenskap.

Det som derimot kan være en trussel, er at du prøver å kontrollere ham og ikke stoler på ham.

Jeg har en samboer som har mye kontakt med eksen sin, mye mer enn din har, og som både føler ansvar for henne og hjelper henne både med penger og diverse praktiske ting, stiller opp som samtalepartner og i det hele tatt. Og de var gift i mange år.

Men til forskjell fra din situasjon, var dette et "tretthetsbrudd" der alt var dødt mellom dem, og jeg ser streifet av irritasjon i ansiktet hans når hennes nummer står på displayet. (Mas, mas, sier han inni seg, tror jeg).

Med andre ord: Ingen grunn til å være sjalu.

Så jeg skjønner godt at ting blir annerledes når forhistorien er annerledes.

Igjen, hvordan kan han være gentlemann for henne og ikke for meg? Tror jeg kan telle på en hånd de gangene han har orket høre meg snakke om problemer jeg evt måtte ha. Med henne satt han oppe hele netter, timesvis, i uker, mnd.

Tydeligvis er det noe mer med henne enn meg, uten at det betyr at han vil ha henne igjen. Og jeg vil ikke være nr to med henne på en pidestall. Virker som han har glemt alt det vonde og all driten hun forårsaket.

Hadde han gjort det samme for meg som han gjorde med henne så hadde ikke problemet vært så stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er sikkert bare jeg som er dum, er det ikke det dere alltid mener om noen sliter med sin kjæres eks?

Selvsagt kunne jeg vært sterkere og ikke brydd meg, akkurat som noen er så naive og redde for å bli såret at de godtar alt og fortrenger til og med utroskap, men hvorfor skal jeg det?

Hvorfor er det jeg som må gi meg? Han må snart skjønne at han ikke er ansvarlig for henne mer. Og ta ansvar for meg.

Unskyld meg. Men snakker vi ikke om at de sender hverandre 4-5 sms i året?? Og da hovedsakelig på merkedager som bursdager og til jul??

Jeg vil vel ikke akkurat kalle det at han fortsatt "tar ansvar" for henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Javel, så la oss si at han fortsatt har en slags følelser for henne.

De har vært sammen tidligere, og har vært endel av hverandres liv kanskje i

mange(?) år.

Derfor har de holdt en minimal kontakt bare for å vise at de ikke har "glemt" hverandre helt!

Men hva så???

Er dette i såfall noen reell trussel mot forholdet DU har til ham idag??

Det er jo deg han har valgt å leve sammen med!

Du sier jo selv at bruddet mellom dem var stygt. Og antagelig har det vært mye "dritt" i forkant av bruddet også.

Derfor regner jeg med at de sikkert forlengst funnet ut, og slått seg til ro med, at de ikke fungerte som kjærester.

Jeg tror disse meldingene betyr noe så uskyldig som "Jeg husker at du eksisterer"

IKKE, "Jeg savner deg og vil ha deg tilbake"

En så beskjeden kontakt som 4-5 meldinger i året, synes jeg man få lov å ha som et tegn på at man bryr seg litt om sine medmennesker.

Enten det er en ex eller ikke..

KO

Ikke plag deg selv unødig! DEtte

Som sagt hadde jeg ikke hatt noe porblemer med dette om det var en vanlig eks det dreide seg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Unskyld meg. Men snakker vi ikke om at de sender hverandre 4-5 sms i året?? Og da hovedsakelig på merkedager som bursdager og til jul??

Jeg vil vel ikke akkurat kalle det at han fortsatt "tar ansvar" for henne?

Tror nok han fortsatt føler det, og derfor han ikke kan slippe. Han har tross alt uttalt etter vi ble sammen at han ikke ville leve mer om hun tok livet sitt. Fint å høre for en ny kjæreste i livet hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sliter overhodet ikke med selvtillit eller sjalusi eller noe, men kan jo fort komme til å få et problem med dette.

Tror du ikke de fleste ville sett en slik forferdelig person som et problem de er glad kvitt? Hun har lagd et helvete for ham gang på gang, knullet alt hun kom over en periode, gjort det slutt, blitt sammen osv, og så terror mot meg, og også ham .

Hun har sparket og slått ham, skreket hysterisk til ham ute blant folk, men enda så ser han bare en jente som det er synd på og som det er hans jobb å beskytte, selv om det går ut over den han er gift med nå. Helt utrolig. Fint han gadd ta vare på henne da, men man må greie å gå videre.

Er du ikke sjalu? Ville du ha reagert på samme måte om det var en bror eller kollega eller mor som hadde behandlet ham dårlig, og som han beholdt en viss kontakt med?

Jeg synes faktisk ikke det ville være så rart om du var sjalu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Persille

"Han behøver slett ikke være mindre glad i deg, selv om han husker på henne."

Naida, husker gjør man jo alltid.

"Alt du forteller, viser at bruddet også var mot hans vilje. Han har sørget fordi han fortsatt var glad i henne."

Selvsagt var det mot hans vilje, hun vaklet fram og tilbake, var utro med fler osv.

"Og han har kanskje blitt modnere og forstått ting han ikke forstod tidligere. Og da må han bearbeide feil og avgjørelser han selv gjorde også."

Han var ikke skyld i noen av problemene de hadde, hennes psyke var skyld i dem.

"Det gjør kanskje at han husker på henne på en annen måte, og viser henne beskjeden men god oppmerksomhet. Det kan være hans måte å "fortelle" henne at han gjorde noen feil han er lei for?"

Han tror kanskje at han var skyld i hennes problemer, men det var han ikke, men hun gjorde nok alt hun kunne for at han skulle tro det. Hun var som sagt skummel, truet med selvmord med en gang hun ikke fikk viljen sin.

"Likevel tror jeg du tolker det litt i "verste mening", og kravet om stans i all kontakt blir urimelig for han."

Urmielig at jeg synes det er feil at de har kontakt, at han synes det er ok å ha kontakt med noen som har gjort ham så vondt, og også meg så mye vondt? Jeg ville aldri hatt kontakt med noen som gjorde ham vondt, og uansett ikke med noen som sårte ham.

"Han må få lov til å "gjøre opp" på sin lille måte, fordi de kanskje aldri har fått mulighet til å snakke skikkelig ut."

Åjoda, de har snakket i timesvis, i flere mnd. Han dro alltid fra meg fordi hun ringte og måtte dit og snakke hele natta. Og snakket timesvis når han var hos meg også med henne på tlf.

"Terroren hennes var et skrik om nettopp et slikt "oppgjør", en uttømmende samtale om alt de var leie for. Det er slett ikke uvanlig."

Nei, hun ER eller var faktisk psykisk syk, uten at det hadde noe med bruddet å gjøre. Uansett burde 2 år med terapi fra ham etter bruddet og 1 år med terror til meg og ham ha gjort susen for henne, eller?

Hvor mye skal man godta fra en slik person? Skal alt godtas siden hun er syk?

"Det er forståelig at du er lei, men det er lett å grave seg ned i sin egen oppfatning i stedet for å prøve noen nye tankebaner."

5 år er nokø.

"Du vil tjene på å stille noen spørsmål til deg selv også, tror jeg."

Som hvilke da tror du? Tror du jeg kan stille meg noen fler spm enn jeg allerede har gjort?

Jeg bare lurer; hvorfor innledet du et forhold til en som snakket med en annen jente i timesvis mens han var hos deg, reiste fra deg til henne, og i tillegg gråt over henne hver eneste gang han var full - i over ett år?

Tenkte du at det var en god plan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sliter overhodet ikke med selvtillit eller sjalusi eller noe, men kan jo fort komme til å få et problem med dette.

Tror du ikke de fleste ville sett en slik forferdelig person som et problem de er glad kvitt? Hun har lagd et helvete for ham gang på gang, knullet alt hun kom over en periode, gjort det slutt, blitt sammen osv, og så terror mot meg, og også ham .

Hun har sparket og slått ham, skreket hysterisk til ham ute blant folk, men enda så ser han bare en jente som det er synd på og som det er hans jobb å beskytte, selv om det går ut over den han er gift med nå. Helt utrolig. Fint han gadd ta vare på henne da, men man må greie å gå videre.

Beklager, men dette øker bare min beundring for ham.

Han har en beundringsverdig evne til å skille mellom et menneske, og en tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok han fortsatt føler det, og derfor han ikke kan slippe. Han har tross alt uttalt etter vi ble sammen at han ikke ville leve mer om hun tok livet sitt. Fint å høre for en ny kjæreste i livet hans.

"Han har tross alt uttalt etter vi ble sammen at han ikke ville leve mer om hun tok livet sitt"

Men herregud, da er det jo HAN som er problemet! Om de nå kuttet all kontakt, og hun tok livet av seg, tror du han da ville følt det annerledes enn nå som de har kontakt et par ganger i året?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, hvordan kan han være gentlemann for henne og ikke for meg? Tror jeg kan telle på en hånd de gangene han har orket høre meg snakke om problemer jeg evt måtte ha. Med henne satt han oppe hele netter, timesvis, i uker, mnd.

Tydeligvis er det noe mer med henne enn meg, uten at det betyr at han vil ha henne igjen. Og jeg vil ikke være nr to med henne på en pidestall. Virker som han har glemt alt det vonde og all driten hun forårsaket.

Hadde han gjort det samme for meg som han gjorde med henne så hadde ikke problemet vært så stort.

Han ser nok på deg som et mye sterkere og mer selvhjulpent menneske. Kanskje er han heller ikke enig i at han ikke stiller opp for deg.

Men hvordan kan du sammenligne hvis de har så lite kontakt nå som noen få meldinger i året? Du kan jo ikke sammenligne din situasjon nå med hennes da hun var syk? Man stiller vel opp etter behov, ikke etter et prinsipp om like mange timer og våkenetter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ares1365380229

Så du mener hun bør anmelde kjærestens ex for trakasering, fordi hun sender ham 4-5 sms i året??

Kjære vene!!

nei. Fordi eks til mann hennes plager henne. Hun skrev det tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Er du ikke sjalu? Ville du ha reagert på samme måte om det var en bror eller kollega eller mor som hadde behandlet ham dårlig, og som han beholdt en viss kontakt med?

Jeg synes faktisk ikke det ville være så rart om du var sjalu.

Jo, jeg er jo sjalu i denne situasjonen, men er ikke en sjalu person. Sykelig sjalu og sånn.

Selvsagt er det pga at hun er eks dette blir et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nytt ekteskap

Jeg bare lurer; hvorfor innledet du et forhold til en som snakket med en annen jente i timesvis mens han var hos deg, reiste fra deg til henne, og i tillegg gråt over henne hver eneste gang han var full - i over ett år?

Tenkte du at det var en god plan?

Jeg var veldig forelsket, og der og da så trodde man jo det skulle gå over etterhvert. Det trodde man jo hele tiden. Og så hadde det jo gått over, trodde jeg, til jeg bare fant ut at han skjulte kontakten. O gnå fem år etter ser jeg jo selvsagt at det hele var dumt, men man blir jo blendet av kjærligheten. Og nå føler jeg det er for sent å gjøre noe med det.

Det hadde vært veldig morsomt å se da, hva han gjør om jeg bryter med ham. Han løper nok rett til henne, om ikke annet enn for trøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...