tillybitts Skrevet 18. april 2001 Skrevet 18. april 2001 Hei ! Et praktisk spørsmål - Har etterhvert 16 års praksis som operasjonssykepleier. Har alltid hatt lavt sykefravær, men så gikk jeg hen og ble gravid på mine "gamle dager" - er 43 år gammel. Jeg er sykmeldt nå under svangerskapet før fødsel, det har jeg vært i 3 uker nå. Etter fødselen går jeg i 12 mndr permisjon. Men : Sjukhuset er lite, og er - selvsagt - en smule underbemannet, og jeg forstå jo at de trenger spesialutdanna personnell i min stilling,- men kan de sånn uten videre "skru ned"stilingen min med 25 % til 3/4 stilling i turnus, for å ha råd til vikar ? Fatter ikke at det er lovlig engang - man er jo beskyttet under sjukmelding mot slikt - trodde jeg... Nå er det lettere å få vikarer i større byer,enn her,- men likevel... Takknemlig for svar. 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 19. april 2001 Skrevet 19. april 2001 Her bør du absolutt snakke med tillitsvalgt, jeg kan aldri tenke meg at arbeidsmiljøloven eller tariffavtalen hjemler noe slikt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.