Gå til innhold

Spiserør og lunge har vokst sammen

Anbefalte innlegg

Hei.Jeg har en mor som har blitt syk.Det begynte med at henne hostet og fikk litt problemer med å svelge. Henne kontaktet da sin fast lege og på 3 meters avstand ga legen henne beskjed om at henne hadde sopp i munnen. Denne diagnosen ble gitt uten å titte inn i munden hennes.Henne fikk da medisiner mot sopp. Dette hjalp ingen ting. Henne gikk gjentatte ganger til legen men uten at legen å gjøre noen undersøkelse.Etter lang tid ca 3 mnd får henne ikke lenger svelge mat eller drikke. Henne hoster da opp mye slim i tillegg. Legen mener fremdeles at dette er sopp. Søker da på nettet og finner ut at syntomene er spiserørskreft. Legen mener fremdeles at det ikke er dette og vil ikke gi noen rekvisjon til sykehus. Moren min får da ikke i seg mat eller drikke. Får da etter mye om og men lagt henne inn på sykehuset og finner da ut at henne har CRP på 113. Henne får da tabeletter med antibiotika som henne skal svelge. Dette er noe henne ikke klarer. Mye undersøkelser blir tatt etter hvert og de finner ikke noen kreft celler. Det de finner ut er at spiserøret og den ene lungen har vokst sammen. Dette kaldes fistel. Problemet er at de finner celler fra spiserøret i lungen. Dette er noe dem ikke har opplevd før og skjønner ikke hva som forårsaker dette. Mener selv at siden spiserøret og lungen er vokst i sammen er ikke det helt unaturlig. Legene vet nå ikke hva dem skal gjøre. Jeg prøver da å søke på nettet men vet ikke helt hva jeg skal søke på. Legene har ikke vært i kontakt med utlandet,men jeg vil tro at dette er noe som ikke bare mamma har. hva kan jeg søke på, er det noen web sider man kansje kan finne noe slik, hva skal jeg søke etter, har du hørt om noe slik før og er det noe annet ord for dettet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/253565-spiser%C3%B8r-og-lunge-har-vokst-sammen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...