Gå til innhold

Private banehager/regler

Anbefalte innlegg

Noen som kan svare meg på om dette er lovlig. Privat familiebarnehage drevet i privat hjem.Ungene sover ute i sin egen vogn i en ulåst garasje som hvem som helst kan gå inn i fra gata. Ungene sover ikke samtidig så ansatte er inne i huset med resten av ungene.Har selv stått og trøstet barn som våkner og skriker uten at ansatte kommer ut. Har stått i fem minutter en gang. Blir skeptisk til å levere min egen i denne bhg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/253573-private-banehagerregler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres helt vanlig ut for meg. Hva skulle være ulovlig? At ungene sover uovervåket? Barnehagen kunne vel kjøpt en babysitter så de hørte om barna våknet.

Enig med Lillemus. Det er da vanlig at barna sover i vogn utenfor huset.

Også enig i at familiebarnehagen kunne kjøpt en babycall, slik at de kunne følge litt med på når barna våknet.

Vi har vår minste i familiebarnehage med fire barn. Ett eller to barn sover inne, mitt barn + 1-2 til sover ute. Assistenten legger dem samtidig, slik at hun får litt pause. De våkner/blir vekket til ulike tider.

Barna hos oss sover ute i vogn uten at vi står og passer på de. Vi har babycall til han minste, de andre står for det meste ved et vindu så vi hører at om de gråter.

Hvis det ikke går, så går vi jenvlig å sjekker de.

Hvorfor gikk du ikke inn å sa fra til de at barnet gråt?

Gjest Persille

Normalt at barna sover ute, normalt at de sover i egen vogn, normalt at de ikke sover samtidig.

Bhg burde ha babycall så de kan høre dem, eller vindu/dør åpen så de kan høre dem.

Det er bra at de står i en garasje så de er beskyttet mot været, og enda bedre at de IKKE låser garasjen når ungene sover der! Håper ikke du mente at de skulle gjøre det...

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1163163472' post='3382352]

Barna hos oss sover ute i vogn uten at vi står og passer på de. Vi har babycall til han minste, de andre står for det meste ved et vindu så vi hører at om de gråter.

Hvis det ikke går, så går vi jenvlig å sjekker de.

Hvorfor gikk du ikke inn å sa fra til de at barnet gråt?

Gikk ikke inn fordi jeg tenkte mer på å trøste barnet som skreik.

Annonse

Normalt at barna sover ute, normalt at de sover i egen vogn, normalt at de ikke sover samtidig.

Bhg burde ha babycall så de kan høre dem, eller vindu/dør åpen så de kan høre dem.

Det er bra at de står i en garasje så de er beskyttet mot været, og enda bedre at de IKKE låser garasjen når ungene sover der! Håper ikke du mente at de skulle gjøre det...

Mente selvfølgelig ikke at garasjen skulle låses, men jeg mener at der hvor barna sover burde vært innegjerdet og at det burde være mulig å se plassen fra et vindu f.eks.Det tar jo tross alt ikke mange minutter å stikke av med en unge hvis noen ville det.

Høres helt vanlig ut for meg. Hva skulle være ulovlig? At ungene sover uovervåket? Barnehagen kunne vel kjøpt en babysitter så de hørte om barna våknet.

Nå har bhg ikke babycall og ungen sover uovervåket i en garasje som ikke er inngjerdet og hvem som helst kan gå inn i fra gata.Det er det som bekymrer meg. har forresten snakket med kommunen nå og de ville ta seg en tur å se på forholdet - de synes det hørtes "uregelmentert" ut.

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1163165487' post='3382420]

Du kunne vel ha tatt med barnet?

Så fikk de seg en lærepenge for å ikke å passe godt nok på ungen.

De kom jo ut etter hvert og sa: å ja er h*n våken nå ja.Jeg sa at der har h*n vært i fem minutter og da sa hun bare takk for hjelpen!!!

Gjest Persille

Nå har bhg ikke babycall og ungen sover uovervåket i en garasje som ikke er inngjerdet og hvem som helst kan gå inn i fra gata.Det er det som bekymrer meg. har forresten snakket med kommunen nå og de ville ta seg en tur å se på forholdet - de synes det hørtes "uregelmentert" ut.

Hvorfor i all verden snakker du med kommunen FØR barnehagen??

Sånne ting som det der irriterer meg noe grenseløst!

Kan ikke folk venne seg til å ta opp de bekymringene de har med det stedet de gjelder FØR de kontakter kontrollerende instanser?

Har du noe å si, ta det opp med barnehagen, om svaret ikke er tilfredsstillende eller de ikke kan forklare - SÅ kan du ta kontakt med andre instanser.

Gjest pedagurk

Jeg synes det høres rart ut at det ikke er innenfor et gjerdet område.

Jeg hadde vært engstelig for at noen skulle se sitt snitt til å ta med en av ungene....

I tillegg synes jeg det skal være vindu, slik at man har innsyn til ungene, samt baby-calling.

Jeg jobber selv i barnehage.

Selv om barna tilsynelatende sover, kan de våkne og begynne å vri seg i sela (antar de har på seler). Dette kan gå temmelig lydløst for seg.

Selv om sela sitter stramt klarer barn de utroligste ting og da er det kvelningsfare.

Annonse

Hvorfor i all verden snakker du med kommunen FØR barnehagen??

Sånne ting som det der irriterer meg noe grenseløst!

Kan ikke folk venne seg til å ta opp de bekymringene de har med det stedet de gjelder FØR de kontakter kontrollerende instanser?

Har du noe å si, ta det opp med barnehagen, om svaret ikke er tilfredsstillende eller de ikke kan forklare - SÅ kan du ta kontakt med andre instanser.

Det som iriterer meg grenseløst er at det finnes barnehager som blåser i de reglene som gjelder. Det er et stort ansvar som påhviler den som har en slik jobb.I en offentlig barnehage er det tross alt et gjerde rundt bhg. At jeg er bekymret for at hvem som helst uten problem kan gå å ta med seg en vogn med et sovende barn fra garasjen synes jeg ikke er å overdrive.Grunnen til at jeg ville ta det opp med kommunen er at jeg ville høre hvilke regler de har for slike ting, og i og med at de ville sjekke det så er det vell et brudd på de reglene som gjelder. Jeg ville undersøke det før jeg spurte i bhg, Hvis det viste seg at det ikke var noe brudd på reglene var det jo dumt av meg å klage til bhg.

Gjest Persille

Det som iriterer meg grenseløst er at det finnes barnehager som blåser i de reglene som gjelder. Det er et stort ansvar som påhviler den som har en slik jobb.I en offentlig barnehage er det tross alt et gjerde rundt bhg. At jeg er bekymret for at hvem som helst uten problem kan gå å ta med seg en vogn med et sovende barn fra garasjen synes jeg ikke er å overdrive.Grunnen til at jeg ville ta det opp med kommunen er at jeg ville høre hvilke regler de har for slike ting, og i og med at de ville sjekke det så er det vell et brudd på de reglene som gjelder. Jeg ville undersøke det før jeg spurte i bhg, Hvis det viste seg at det ikke var noe brudd på reglene var det jo dumt av meg å klage til bhg.

Jeg eier og driver en barnehage.

Det står ikke noe sted at stedet der barna sover skal være gjerdet inn - det skal kun være beskyttet mot vær og vind.

Så da trenger du ikke ringe kommunen likevel!

Det er stygt å si, men det er faktisk lovlig

Jobber selv i privat barnehage, dog i offentlig bygg og 5 avdelinger, men vi også lar barna sove utendørs, og teknisk sett kunne hvem som helst komme rett fra gaten (vi har gjerde) og "kidnappet" en unge. Det er flere ganger at foreldre kommer for å hente barna sine og sier ifra at "noen gråter der ute"

Jeg hater å jobbe der og trives godt omdagen pga permisjon,men jeg leter etter ny jobb. synes det er respektløst mot foreldre til barna, men reglene.. tja,, sjefen bestemmer..dessverre

Det er stygt å si, men det er faktisk lovlig

Jobber selv i privat barnehage, dog i offentlig bygg og 5 avdelinger, men vi også lar barna sove utendørs, og teknisk sett kunne hvem som helst komme rett fra gaten (vi har gjerde) og "kidnappet" en unge. Det er flere ganger at foreldre kommer for å hente barna sine og sier ifra at "noen gråter der ute"

Jeg hater å jobbe der og trives godt omdagen pga permisjon,men jeg leter etter ny jobb. synes det er respektløst mot foreldre til barna, men reglene.. tja,, sjefen bestemmer..dessverre

Det er da helt normalt at barnehager lar barna sove ute.... :-)

"I en offentlig barnehage er det tross alt et gjerde rundt bhg."

Det varierer vel fra barnehage til barnehage! Jeg vet om mange off. barnehager uten gjerde rundt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...