Gå til innhold

Nå reiser vi (kan vi ta med trille inn på flyet?)

Anbefalte innlegg

På Egersund Reisebyrå sa de at vi kunne ta med paraplytrille inn på flyet, ....altså, inn sammen med oss selv.

Dette hadde vært kjekt å ha på mellomlandinga, for CDG er jo en stor flyplass, og langt for en liten fireåring å gå.

Noen som har erfaring med dette?

Herlighet, nå henger jeg nesten ikke sammen. Frynsete er nok et ord som beskriver meg ganske bra nå, ja.

Ja ja, vi reier om noen få timer til Gardermoen hotell, og sliter ut Julian i bassenget i dag, slik at han kanskje lettere kan takle å sitte så lenge stille i morgen. Kl 04.00 ringer vekkeklokka i morgen, og det er vel for et under å regne om jeg har fått sovet noe frem til da....

Fortsetter under...

Vi hentet minstemann i 2002, reiste med Air France, og fikk ha med trille.

Vi var maaange (12 tror jeg, nordmenn, svensker, dansker og hollendere) som reiste hjem med samme flyet, men bare vi som hadde med trille. Vi var veldig glade for ettersom flyt var forsinket fra Bogota, og dermed måtte vi tilbringe 8 timer i Paris. Lånte bort trillen der slik at andre fikk litt avlastning.

Vi hadde også med et søsken på 4,5 år.

God tur!!!!

Vi var på Hawaii for to måneder siden og det var en lang reise med mange mellomlandinger og lange opphold hvert sted. Vi hadde med oss to barn på snart 2 og 5 år. Vi hadde totalt 10 flighter på turen. De fleste stedene satte vi trillen igjen ved gaten.

Ved gaten, før boarding, fikk vi utlevert en kvittering for trillen, og så satte vi den fra oss - sammenslått - like utenfor flydøren. Når vi landet, stod den utenfor døren igjen på neste flyplass. Etpar ganger sa gate-personellet at vi skulle ta den med inn på flyet, og da tok kabinpersonalet seg av den da vi gikk ombord. Da måtte vi be om den når vi gikk av flyet igjen.

Veldig greit med trille på flyplassen, men vi passet på at jenten vår fikk bevege seg så mye som mulig på flyplassen siden det var mange timer å sitte i ro på flyet. Og soving unngikk vi, for da var det større sjanse for at hun sovnet på flyet.

God tur og lykke til! :-)

Vi hadde ikke med oss trille på vei nedover i 2003. Storesøster var nesten 4 år når vi reiste, men vi brukte ikke vogn til henne da!

På vei hjem hadde vi kjøpt en fin trille i Cali, lillebror lå i denne, i Bogta fikk vi ha trillen helt inn til døren og kabinpersonalet tok den i mot. Vi fikk den tilbake når vi landet i Paris. I Paris derimot måtte vi sjekke den den inn sammen med bagasjen. (vi var i Paris i 3 ekstra dager pga streik og kom oss ikke hjem) Det var utrolig irriterende når lillebror akkurat hadde sovnet. Men den fikk vi ikke lov til å ha med inn (kan tro jeg forbannet franskmenn!!!) ;-) hi hi!

God tur og kos dere masse :-)

Hilsen

Du har nok allerede reist, men ... Vi har reist mange plasser med trille/vogn. Alle plasser har vi fått levere den ved flytrappa og fått den utlevert når vi kom ut av flyet igjen. Untatt i Oslo- Gardermoen. Der får man ikke ta med vogner inn i ventehallene. Jeg var en furie etter å ha reist i ørten timer og ikke fikk ha med ei lita paraplytrille inn der. Diskriminering spør du meg. Det finnes andre håndbaggager som er vel så store!

Håper at dere får en nydelig tur.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...