Gå til innhold

Inntektens størrelse betydning for grunn og hjelpestønad

Anbefalte innlegg

Gjest ninnin

Sp.nr. 1:Er det lover-trygdeloven-lov om folketrygd og andre.. som sier at man IKKE får stønad( grunn og hjelpestønad) hvis inntekten er over et visst beløp - alene eller som tilsammen samboerpar ? Christian Anker uttaler et sted at ...Personer som har en inntekt på mer enn 115000.- i året, vil få redusert støtte til transport ????

Likedan sier han.......Dersom den antatte inntekten overskrider 228000 ( 6G) bortfaller støtten helt. Likedan sies det....et fradrag på 38000.- kommer før grensen er nådd....

Jeg er i ferd med å søke grunn og hjelpestønad bl.a. for transport bruk av egen bil - bilstøtte. Er psykisk funksjonshemmet.Har egen bil.

SPØRSMÅL 2: Skal jeg selge bilen eller overføre denne til samboer og derved fremme krav om dekning etter delvis drosjeutgifter ( ...dr. Anker nevner at satsen er (412 pr. år. ) ???

For et innviklet system - hvor frisk må man for å få hjel som syk. Oppleves som overstyring-unnlatelse av å gi info mot de svakeste i samfunnet - dvs. umulig for en syk person å nå frem uten å ha ansatt snart egen advokat ??

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Se innlegg litt lenger nede besvart for noen minutter siden med link til bilforskriften, som omhandler inntektsprøving for støtte til kjøp av bil. Regner med det er dette Chr.Anker behandler i sin artikkel, men jeg har ikke lest denne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...