Gå til innhold

Pitt pott nøtt.. noen som kan den sangen?

Anbefalte innlegg

Gjest moren til jente på fire

Jeg kan.. Pitt pott nøtt skulle ut og gå,men han hadde ingen bukser på, da tok mor et rutet skjørt, og sydde bukser til pitt pott nøtt.

Jeg vet at det er flere vers, men jeg husker bare små bruddstykker.... pitt pott nøtt tok så buksa på....... så tok mor et pølseskinn og sydde bukser til gutten sin.......og hele buksebaken sprakk, men jeg kan ikke teksten på resten av sangen. Noen som kan hjelpe meg? Dattera mi vil gjerne at jeg skal synge sangen men siden jeg bare kan deler av den synes jeg det er litt vanskelig...

Fortsetter under...

Pitt Pott Nøtt skulle ut og gå,

men han hadde ingen bukse på.

Så tok mor et rutet skjørt,

og sydde bukse til Pitt Pott Nøtt.

Pitt Pott Nøtt likte ikke buksa si,

med slike striper og ruter i.

Så tok mor hans et pølseskinn,

og sydde bukse til gutten sin.

Pitt Pott Nøtt tok sitt pølseskinn,

og stakk begge bena inn.

Men da han trakk det på - så akk,

hele pølseskinnet sprakk.

Mor hans hadde ikke råd til fler,

og Pitt Pott Nøtt fikk ingen bukse mer.

og stakk begge bena inn.

Tusen takk, jeg har alltid lurt på om det er mer tekst til sangen enn det jeg kan. Pappa sang denne mye for meg da jeg var lita, og jeg synger det jeg kan til ungene nå. Den teksten du har er litt annerledes enn de to versene jeg har, men får lære den på nytt :)

Tusen takk, jeg har alltid lurt på om det er mer tekst til sangen enn det jeg kan. Pappa sang denne mye for meg da jeg var lita, og jeg synger det jeg kan til ungene nå. Den teksten du har er litt annerledes enn de to versene jeg har, men får lære den på nytt :)

Du kan jo også prøve dette verset: :-)

Pittpottnøtt skulle ut og gå, men han hadde ingen bukser på. Så tok mor en pinnsvinskinn og sydde bukser med piggene inn.

Jeg var hellig overbevist om at mamma hadde sunget den slik, men hun påstår det var jeg som fant opp dette verset som barn. :-)

og stakk begge bena inn.

tusen hjertelig... :-)

Og hvordan er så teksten på de to versene du kan?

Annonse

Og hvordan er så teksten på de to versene du kan?

Pitt pott nøtt skulle ut og gå, men så hadde han ingen bukse på. Mor hannes tok et pølseskinn, og sydde bukse til gutten sin.

Pitt pott nøtt skulle ut og gå, men så hadde han ingen skjorte på. Mor hannes tok et rutet skjørt, og sydde skjorte til Pitt pott nøtt.

Ganske lik den andre varianten da :)

Du kan jo også prøve dette verset: :-)

Pittpottnøtt skulle ut og gå, men han hadde ingen bukser på. Så tok mor en pinnsvinskinn og sydde bukser med piggene inn.

Jeg var hellig overbevist om at mamma hadde sunget den slik, men hun påstår det var jeg som fant opp dette verset som barn. :-)

Takk :) Har lagret denne også. Blir gøy å synge for barna. De har jo hørt mine to vers til det kjedsommelige. Hehe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...