Gå til innhold

adopsjon av eldre barn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest binneline

Det er nok ofte flere og andre utfordringer enn med yngre barn. Disse barna har et språk og mange erfaringer som de gjerne mister ved adopsjon. Til gjengjeld er de så store at de er mer fornuftige enn man kan forvente av yngre barn. De forstår ofte hva som skjer. Men alt blir så relativt i et slikt svar, for alle barna er ulike. Skolestart avhenger jo veldig av hvilken stimulans de har hatt før adopsjonen og hvordan de er utviklet. Når det er sagt, så er det kanskje disse barna som mest av alle trenger å få en stabil og god tilværelse med trygge voksne som kan støtte dem igjennom de første skoleårene etter en vanskelig start.

Vårt siste barn var 3 år. H*n snakket veldig godt sitt opprinnelige språk og var godt forberedt på hva som skulle skje. Nå etter snart 4 mnd. snakker h*n bare norsk og har et ganske stort ordforåd. Tilknytningen har gått veldig fint og h*n er helt vidunderlig. De to andre var 1 og 2 år da de kom til oss. Det med språk har ikke vært noe problem for noen av dem.

Vi har adoptert tre store barn. To var 4,5 år ved ankomst og en var seks år. Den eldste utsatte vi skolestarten for 1 år. Hun kom i juni og skulle startet i august.Når det gjelder språket så er vår erfaring at det går fantastisk bra. Barna lærer fort og i og med at de er omgitt av norsk i hjemmet også så har ikke dette værtt noe problem. Vi har bare gode erfaringer med adopsjon av store barn og vil anbefale det på det varmeste!!

Gjest Kanskje33kanskje

Vi har adoptert tre store barn. To var 4,5 år ved ankomst og en var seks år. Den eldste utsatte vi skolestarten for 1 år. Hun kom i juni og skulle startet i august.Når det gjelder språket så er vår erfaring at det går fantastisk bra. Barna lærer fort og i og med at de er omgitt av norsk i hjemmet også så har ikke dette værtt noe problem. Vi har bare gode erfaringer med adopsjon av store barn og vil anbefale det på det varmeste!!

spennende.Vi er i tenkeboksen, men har veldig lyst å adoptere et " stort" barn......

Annonse

Gjest Kanskje33kanskje

Jeg har alltid beundret de som faktisk tør og adoptere litt eldre barn. Selv har jeg ikke vært så "tøff"...

Men at noen vil, har krefter,energi og ikke minst mot til og gjøre det-det griper meg sterkt...

Vi har fra før to barn å 12 og 15 år.

Vi vet en del om spedbarnstiden og om hva små barn krever.

Tror ikke vi er modige nei.

Jeg er bare mest bekymret for språket,at barnet ikke skal klare å utrykke det h*n vil si oss.

Gjest Kanskje33kanskje

Har du en anonym mail som jeg kan skrive til deg på?

Tubby1365380674

Hei

Som du ser av inlegg over så har vi og fått 3 "store" barn omtrent på alder med deres. Hadde vært koselig å fått kontakt og delt erf.m.m. Har du anon. mailadr?

Gjest Kanskje33kanskje

2 var 4 år og et barn var 6 år. Sistnevnte var fra Barn søker foreldre. Bare gode erfaringer i forhold til språk.Vi utsatte ikke skolestart, men har mange tanker rundt det å dele.Har ingen anon. adr. Har du.

Hilsen

ikke jeg heller,skal prøve å få en

Vi fikk en gutt på nyåret i år, han ble 4år i mai.Han har ett veldig godt språk, får høre det av folk som jobber i bl.a. barnehage. Han har ennå ikke begynt i barnehage selv, men når han får plass(snart håper vi (o:) så vil jeg tro at språket utvikler seg ennå raskere. Han husker ikke lenger sitt opprinnelige språk, kun noen få ord. Synes dette med språk har gått over all forventning, for jeg må jo innrømme at språkproblematikken var litt "skummelt" i forkant av adopsjonen (o:

Selvfølgelig var det frustrasjonen i starten, men det var overkommelig, og ikke værre enn forventet. Kan vel nevnes at gutten vår var veldig lett å lese når det gjaldt kroppsspråk. Det var nok til god hjelp (o:

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...