Gå til innhold

Har noen her tatt MR av hjernen?

Anbefalte innlegg

Det er det jeg tenker også. hvis de skulle finne ut noe, selv om det er veldig lite sannsynlig så blir det oppdaget tidlig.

Håper de informerer meg rask hvis de finner noe rart i hjernen min.

Det går sikkert bra. Tenk så godt det blir å få vite at det ikke er noe galt.

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

6

• Dorthe

5

• Caloni Makaroni

5

• Zombiebob

4

Mest aktive i denne tråden

Caloni Makaroni

Ja, jeg har gjort det.

Jeg fikk øretelefoner med radio og det gikk veldig greit. Lå bare der og slappet av. Men jeg har ikke klaustrofobi, da :)

Plutselig stoppet radioen midt i undersøkelsen og noen sa: "Går det bra med deg?" med dyp stemme. Det var faen meg på tide gud spurte, tenkte jeg i halvsøvne og svarte: "Nja, greit nok". Hvorpå gud lurte på om vi måtte avbryte undersøkelsen. Da demret det for meg at det kanskje var pleieren som snakket til meg gjennom høretelefonene. Ja, ja.

*flire*

Jeg hadde noen venner som ventet på meg da jeg kom ut igjen, og som klagde på meg for at jeg ikke hadde bedt om å få med bildene, for det hadde vært stilig, sa dem. Og det hadde sikkert vært litt kult, men jeg var litt surrete etter å ha fått ting i hodet og tryna og slått hodet igjen, så jeg husket ikke helt på sånt ;)

kan jeg spørre om å få en kopi av bildet de tar av hjernen?. Hvis alt ser bra ut så kanskje jeg legger det ut på dol. o;)

Ja, jeg har gjort det.

Jeg fikk øretelefoner med radio og det gikk veldig greit. Lå bare der og slappet av. Men jeg har ikke klaustrofobi, da :)

Plutselig stoppet radioen midt i undersøkelsen og noen sa: "Går det bra med deg?" med dyp stemme. Det var faen meg på tide gud spurte, tenkte jeg i halvsøvne og svarte: "Nja, greit nok". Hvorpå gud lurte på om vi måtte avbryte undersøkelsen. Da demret det for meg at det kanskje var pleieren som snakket til meg gjennom høretelefonene. Ja, ja.

Hehe, nå ler jeg så jeg griner her, og klarte ikke engang å gjenfortelle historien til gubben uten å avbryte av latter og tårer gang på gang. ;)

Det var dagens!

Ja, jeg har gjort det.

*flirer*

Det er trangt og du får et gitter over ansiktet slik at du skal ligge stille.

Men den bankinga er så monotom at er du heldig, så sover du. Jeg tror jeg har sovnet alle gangene jeg har tatt MR. Har tatt Valium to ganger fordi det var lange undersøkelser, dvs over en time.

Gitter over ansiktet?! Betyr det at hodet sitter bom fast?

Jeg får grøsninger bare av tanken...

Det verste er at jeg antagelig skal ta MR i løpet av det neste året. Skjønner ikke hvordan i all verden jeg skal fikse det :-(

Går det an å få lett narkose tro?

Annonse

Gitter over ansiktet?! Betyr det at hodet sitter bom fast?

Jeg får grøsninger bare av tanken...

Det verste er at jeg antagelig skal ta MR i løpet av det neste året. Skjønner ikke hvordan i all verden jeg skal fikse det :-(

Går det an å få lett narkose tro?

Det er virkelig ikke skummelt i det hele tatt. Og med de nye maskinene går det så fort, de prater med deg og spør om ting er ok og du får alarmklokke i hånda hvis du vil ut. Helt ærlig altså, ikke noe å grue seg til.

Caloni Makaroni

kan jeg spørre om å få en kopi av bildet de tar av hjernen?. Hvis alt ser bra ut så kanskje jeg legger det ut på dol. o;)

Ja, jeg tror man kan det. Jeg var på legevakta i Oslo for et knapt år siden, og tok røntgen av armen. Da jeg skulle til legen her jeg bor noen mnd senere, så ønsket han at jeg skulle ta med røntgenbildene fra legevakta, så da ringte jeg nedover og de sendte meg dem på CD. Har CD'en liggende, og om jeg setter den i CD-stasjoen får jeg opp et flott bilde av alle knoklene i venstrehånda mi :D

Det er trangt og du får et gitter over ansiktet slik at du skal ligge stille.

Men den bankinga er så monotom at er du heldig, så sover du. Jeg tror jeg har sovnet alle gangene jeg har tatt MR. Har tatt Valium to ganger fordi det var lange undersøkelser, dvs over en time.

lurer på om jeg skal ta en sovetablett og sove meg igjennom det hele. De blir vel ikke så glade siden jeg skal svare på spørsmål og hukommelsestester etc. Men siden dette er en del av et forskningsprosjekt og ikke har noe med meg personlig å gjøre, så kan jeg jo bare mumle fram noen svar og sove mesteparten av tiden ;).

lurer på om jeg skal ta en sovetablett og sove meg igjennom det hele. De blir vel ikke så glade siden jeg skal svare på spørsmål og hukommelsestester etc. Men siden dette er en del av et forskningsprosjekt og ikke har noe med meg personlig å gjøre, så kan jeg jo bare mumle fram noen svar og sove mesteparten av tiden ;).

Tror ikke det tar så lang tid at det er nødvendig. Det går som regel fort og greit.

Det er virkelig ikke skummelt i det hele tatt. Og med de nye maskinene går det så fort, de prater med deg og spør om ting er ok og du får alarmklokke i hånda hvis du vil ut. Helt ærlig altså, ikke noe å grue seg til.

Høhø, jeg antar det er litt vanskelig å prate med meg når jeg ligger inni der? Ser jeg dem eller? ;-)

Jeg er stygt redd for at jeg kommer til å trykke på alarmen hver gang de prøver å sende meg inn :-/

Men du skal ha takk for forsøket på å berolige meg ;-)

Annonse

Neida, ikke noe problem..Kunne se pleierne gjennom et sånn type periskopgreier. Veldig betryggende helt til de tok av meg brillene..så bare noe tåkedotter, men jeg var ikke redd eller noe så det gikk greit. Men vær sikker på en ting! Når de har lagt hodet ditt i posisjon og sier ifra at du ikke må røre deg; da får du garanter kløe på nesen eller andre plasser på hodet du IKKE kan klø deg!! Det var det verste med hele undersøkelsen :o)

Høhø, jeg antar det er litt vanskelig å prate med meg når jeg ligger inni der? Ser jeg dem eller? ;-)

Jeg er stygt redd for at jeg kommer til å trykke på alarmen hver gang de prøver å sende meg inn :-/

Men du skal ha takk for forsøket på å berolige meg ;-)

Jeg skal ALDRI inn der.

Ja. jeg fikk panikk da de låste fast hodet mitt med et bur, satte på øreklokker og gav meg en knapp jeg kunne trykke på om jeg fikk panikk -jeg fikk panikk FØR jeg kom inn - JÆÆÆÆÆÆÆVLIG! Så jeg fikk aldri undersøkt huet...

Jeg får nesten panikkfølelse her jeg sitter nå *grøss*

Jeg får nesten panikkfølelse her jeg sitter nå *grøss*

Ja - det var flaut også - men jeg skulle ta av knærne også - så da snudde de meg - og jeg ble "senket" inn med beina først -da jeg kom til brystet fikk jeg åndenød - så de måtte stoppe der og der ble jeg liggende og hive etter pusten til de var ferdige.

KJempeflaut - men jeg KLARTE det bare ikke, har aldri opplevd noe så ille jeg! hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...