Gå til innhold

Skummelt å fortrenge en depresjon?

Gjest hilsen en som sliter

Anbefalte innlegg

Gjest hilsen en som sliter

Pga samlivsproblemer er jeg inne i en tung periode nå. Begynner å føle at jeg kanskje har en mild depresjon. Er i generelt dårlig humør, er voldsomt irritabel, klarer ikke å være sosial, trøtt og initiativløs, gleder meg egentlig ikke over noenting.

Likevel går nå dagene sin vante gang. Med full jobb og små barn så klarer jeg på en måte å skyve de egentlige problemene under teppet, i alle fall store deler av døgnet/tiden. Samllivsproblemene er nå såpass omfattende at jeg tror kanskje vi trenger hjelp utenfra for å klare å finne løsninger. Men det er vanskelig å ta initiativ til det...

Jeg lurer på om det er lurest av meg å prøve å "undertrykke" at jeg muligens er deprimert eller om jeg bør ta dette signalet fra kroppen min alvorlig? Er redd for å bli ordentlig deprimert! Har selv vokst opp med en depressiv mor og det vil jeg ikke at mine barn skal måtte oppleve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest annet nick

Men trenger det å være en depresjon sånn helt for seg selv? Tror du ikke at det har en sammenheng med samlivsproblemene? Tror du det er lurt å eventuelt behandle depresjonen uten å gjøre noe med samlivet som tydeligvis sliter på deg? Kanskje det er veldig lurt å finne ut av de problemene, og så retter depresjonen seg når ting blir bedre i familien?

...tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...