Gå til innhold

Gjeldsoffer

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Jeg vet ikke om jeg nå henvender meg til riktig forum, men jeg prøver likevel.

Jeg har vært sammen med kjæresten min i 6 år, og vi har et barn sammen. Vi bor ikke sammen, men har ønske om å gifte oss.

Problemet er at han ble gjeldsoffer pga. at hans foretning ikke klarte seg økonomisk. Dette skjedde for mange år siden (før min tid). Han har foreløpig ikke gått inn i gjeldsording, men håper på å få dette ordnet.

Jeg har en grei økonomi, fast gjennomsnitlig lønn og noe formue, men også noe gjeld. Kjæresten min har også en gjennomsnitlig bruttoinntekt.

Mitt spørsmål er om det er forventet at jeg skal forsørge hele familien ved et evt. giftemål/samboersskap? Skal all hans inntekt brukes til tilbakebetaling av gjeld? Kan formuen min bli berørt av dette? Skal noe av hans inntekt bidra til å forsørge barnet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25488-gjeldsoffer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et tips:

Sørg for å oprette særeie før/når dere gifter dere. På den måten vil din og hans økonomi holdes helt adskilt. Det er en ordning dere (og spesielt du) kan komme til å sette pris på i fremtiden.

Vi var gift når han gikk inn i ordningen og alt mitt ble holdt utenfor også barnetrygden,det eneste jeg må svare for er huslånet vårt.Mn det kommer veldig ann på komunen du søker i også. Lykketil dere kommer ikke til å angre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25488-gjeldsoffer/#findComment-106011
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...