Gå til innhold

Spørsmål ang. gulping og utslett...

Anbefalte innlegg

Hei!!

Jeg har en gutt som snart er 5 mnd gammel. Han har siden han var halvannen måned gammel gulpet veldig mye både under og etter måltider. Noen ganger er det skikkelig sprutoppkast så melkespruten klasker i gulvet bak meg når jeg tar han opp for å rape. Vil også føye til at han hoster en del om natta, og han sprutgulper også når han ligger rolig på ryggen i senga si.

Han har også hatt utslett og røde prikker i ansiktet siden han var ca 1 mnd gammel. Helsesøster sa da at det kunne være hormonutslett eller varmeutslett, men utslettet har aldri gått helt bort. Han har i tillegg ganske tørr hud og har eksemliknende utslett rundt håndledd og bak knærne.

Jeg har kun gitt han morsmelkerstatning en gang siden fødselen og da ble han rødflammete over hele kroppen, og utslettet i ansiktet og ellers på kroppen forverret seg mye. Så var tydelig at det var erstatningen han reagerte på. Etter en periode jeg ikke var helt i form og dermed ikke spiste så mye, ble både gulpingen og eksemen i ansiktet bedre. Det var først da tanken om at han kunne ha melkeallergi slo meg.

Pappa`n hans hadde ekstrem melkeallergi når han var baby. Han gikk ned så mye i vekt at han såvitt overlevde, men vokste det heldigvis av seg. Er det ikke slik at allergier er veldig arvelige?

En annen tanke som har slått meg er også om det kan være at han lider av refluks. Veit ikke så mye om dette, men ønsker så inderlig å finne ut om gulpingen hans er pga at han er et gulpebarn eller om det er noe vi kan gjøre noe med, f.eks. at det kommer av matvareallergi eller refluks..

På forhånd takk for svar!

Mvh. Aina

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...