Gå til innhold

Sykt høy strømregning:o(

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sparer ikke på strømmen, faktisk skal jeg sette inn en eller to ovner til for det er for kaldt her.

Men sørg for gode tetningslister i alle vinduer og dører. Ikke varm opp rom dere ikke bruker. Slukk lyset i rom dere ikke er i (og det sier jeg som har lyset stående på både på do og på badet når jeg er hjemme...!), ikke kjør halvfulle maskiner med klær/oppvask i tide og utide, av og til må man jo bare.

Panelovner med timerfunksjon sånn at de senker tempen om natten og når dere er på jobb om dagen.

Det kommer litt an på hvordan du bor. Men generelt er det oppvarming det er mest å hente på. Noen innsparingstiltak krever en del investeringer, så det kan ta noen år før du har tjent det inn igjen. Men gjør det allikevel! Det tjener miljøet på iallefall.

På www.enova.no får du kanskje noen gode råd. Enkelte miljøinvesteringer kan du også få støtte til å gjennomføre.

Sparer ikke på strømmen, faktisk skal jeg sette inn en eller to ovner til for det er for kaldt her.

Men sørg for gode tetningslister i alle vinduer og dører. Ikke varm opp rom dere ikke bruker. Slukk lyset i rom dere ikke er i (og det sier jeg som har lyset stående på både på do og på badet når jeg er hjemme...!), ikke kjør halvfulle maskiner med klær/oppvask i tide og utide, av og til må man jo bare.

Panelovner med timerfunksjon sånn at de senker tempen om natten og når dere er på jobb om dagen.

Vi har også nettopp installert varmepumpe. Det ser veldig lovende ut. Vi har lagt vannbåren varme i alle gulv, og med varme i gulvet blir du varm på bena, og kan generelt senke innetemperaturen også. Tørketrommel benytter jeg sjelden. Vi har tidligere også fyrt en del i peisen, men nå føler jeg ikke lenger noe behov pga den gode innevarmen vi allerede har :-)

Annonse

Det som faktisk er det dyreste når det gjelder strømforbuk er rennende varmt vann.

Installer sparedusj med en gang, og tenk over hvor mye varmt vann dere egentlig bruker.

Ikke skyll av tallerkener i glovarmt vann. Gjør det gjerne i kaldt, maskina skyller jo først likevel.

Jeg garanterer deg synlige resultater hvis du/dere er flink på dette.

Og hvis du følger alle andre gode råd, ja da får du kanskje penger igjen hi-hi.......

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...