Gå til innhold

Råd mot glatte Cherrox?

Anbefalte innlegg

3-åringens Cherrox har på kort tid blitt utrolig glatte, det er så vidt hun klarer å holde seg på beina når det er småglatt om morningene.

Håper på snø, men her på Østlandet ser det ut til å være Cherroxvær en stund til...

Noen som har noen tips, noe man kan spraye på eller noe sånt??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255037-r%C3%A5d-mot-glatte-cherrox/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var barn kjøpte moren min et middel til å påføre under glatte vinterstøvler. De ble ru under, og man fikk straks bedre fotfeste. Husker ikke hva det heter, og vet ikke om det selges lenger. Men vil anta at en skobutikk er rette stedet å spørre. Middelet var svart og seigt/klinete ved påføring, men tørket jo etter noe tids herding (1-2 døgn?).

Gjest Flystripa

Da jeg var barn kjøpte moren min et middel til å påføre under glatte vinterstøvler. De ble ru under, og man fikk straks bedre fotfeste. Husker ikke hva det heter, og vet ikke om det selges lenger. Men vil anta at en skobutikk er rette stedet å spørre. Middelet var svart og seigt/klinete ved påføring, men tørket jo etter noe tids herding (1-2 døgn?).

Åh, sånn husker jeg at mamma brukte under støvlettene sine i 1981 :o) Husker ikke hva det heter, jeg heller.

Annonse

Det heter anti-skli og jeg tror det finnes enda.

Jeg var på biltema her om dagen.. der hadde de et slags klister man kunne spraye på bildekk.. kanksje det fungerer? Eller kanskje de sitter dønn fast.. :S

Ler...

Stakkars unge! Ser det selvfølgelig foran meg. Se, hva mamma har kjøpt, nå vil du ikke skli lenger og heller ikke gå noen steder ...

Åh, sånn husker jeg at mamma brukte under støvlettene sine i 1981 :o) Husker ikke hva det heter, jeg heller.

...tror jeg skal prøve meg litt fram. Det middelet for bildekk er kanskje i sterkeste laget. :-)

Husker vi pleide å smøre stearin under våre Cherrox for sånn 25-30 år siden cirka, for at de skulle bli glattere. Vi bodde på toppen av en lang bakke......mimre.

Gjest grønn tulipan

...tror jeg skal prøve meg litt fram. Det middelet for bildekk er kanskje i sterkeste laget. :-)

Husker vi pleide å smøre stearin under våre Cherrox for sånn 25-30 år siden cirka, for at de skulle bli glattere. Vi bodde på toppen av en lang bakke......mimre.

Husker det var så kjedelig og måtte bytte Cherrox'er når de ble for små, de gml var "innsklidd". Vi sklei mer enn vi gikk :-)

...og hang bakpå med bilene...

Annonse

*fnis* Pent nei.. men kunne vært kjekt til tider!

Veldig kjekt! Vi lurte på å innformere småforeldreforum om dette, smukk, når unga slår seg vrang på butikken, unga blir stående og du kan gå videre og late som ingenting. Tilogmed kikke deg forskrekket bakover, for å se hvem den ekle ungen hører til...

Men av hensyn til barna, så gjorde vi ikke det!

Veldig kjekt! Vi lurte på å innformere småforeldreforum om dette, smukk, når unga slår seg vrang på butikken, unga blir stående og du kan gå videre og late som ingenting. Tilogmed kikke deg forskrekket bakover, for å se hvem den ekle ungen hører til...

Men av hensyn til barna, så gjorde vi ikke det!

Hehe, synes det var et godt forslag jeg :D Regner med at de fleste hadde tatt det som fleip, men hadde jo vært artig å sett om noen trodde man mente det *gliis*

Egentlig burde vi jo tatt pantent på noe sånt.. *S*

Hehe, synes det var et godt forslag jeg :D Regner med at de fleste hadde tatt det som fleip, men hadde jo vært artig å sett om noen trodde man mente det *gliis*

Egentlig burde vi jo tatt pantent på noe sånt.. *S*

Hm, kanskje det ja. Men det forumet vi snakker om, har ikke stor takhøyde for slike oppfinnelser...

Så det for bli med tanken, tror jeg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...