Gå til innhold

Tisselaken og ny seng

Anbefalte innlegg

Gjest alive&kicking

Hei.Er det noen av dere som vet hvor jeg kan finne "tisselaken". Eldstegutten vår har sluttet med bleie på natten. Det har gått fint lenge, men nå de siste to nettene har han tissa i senga. Vi har hatt sånne vanlige "tisselaken" med frottè frempå og "plast" bak, men disse sklir liksom litt i løpet av natten. Gutten vår ligger foreløpig i dobbeltseng (gunstig med det når vi får besøk og pga plassmangel har vi valgt dobbeltseng/gjesteseng fremfor både enkeltseng og dobbeltseng). Det jeg trenger er altså et tisselaken som enten er dobbelt eller et slags strecthlaken i plast (som de har på gamlehjemmet m.v., som man da legger laken oppå igjen).

Vi skal jo kjøpe nye senger til begge guttene, men det blir litt frem i tid når vi har fått kjøpt større hus (om ca. halvt år håper jeg). Har dere noen smarte senger å anbefale? Gjerne slike som han reguleres etterhvert som barna vokser og evt. som kan brukes som gjesteseng også.

Vi har også en seng som er "en og en halv seng" som er fastspikra i vegg (forrige eier), så trenger et tisselaken i den størrelsen også.

Noen som vet ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255070-tisselaken-og-ny-seng/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener Kid Interiør har noen fasongsydde tisselaken. Vi har et sånt i senga til mellombror, og det ligger i alle fall på plass og holder tett. Det virker litt mindre "plastikk" en mange andre, også.

Jeg vet ikke hvor mange størrelser de har disse lakenene i, men du kan jo sjekke?

Hansen & Dysvik har i hvertfall tisselaken metervis. Vi kjøpte to-tre meter, og så klippet vi til slik at det dekker ca 1/3 av sengen (de ligger jo så urolig!). Da har vi reserver når et er til vask.

Da jeg hadde småbarn, sydde jeg vanlig buksestrikk fast i begge ender. Lakenet hadde da to "løkker" av strikk, som jeg tredde innpå madrassen. Man kan godt bruke fire bendelbånd i stedet, og knyte.

Annonse

Kjøpte tette underlag på apoteket, slike de har under lakenet på sykehus og sykehjem. De sklir ikke og er ikke så klamme som vanlige tisselaken. Har litt type tynn papirbleieoverflate og plast under. De jeg kjøpte heter Attends Cover Dri og kosta under 150,- for 30 stk 90 * 90 cm så vidt jeg husker. Fås også i andre størrelser. Greit å ha både ved tisselekkasjer og ved omgangssyke.

Jeg mener Kid Interiør har noen fasongsydde tisselaken. Vi har et sånt i senga til mellombror, og det ligger i alle fall på plass og holder tett. Det virker litt mindre "plastikk" en mange andre, også.

Jeg vet ikke hvor mange størrelser de har disse lakenene i, men du kan jo sjekke?

Fasongsydd finnes kun i 90x200cm.

Elstegutten vår på 5 år har en familiekøye, med vanlig køyeseng øverst og ekstra bred seng nede. Han ligger i den nederste senga, og den er bredere enn tisselakene vi får kjøpt her (fra rull). Jeg har derfor to tisselaken som jeg legger i bredden. Da får jeg dekket hele sengen med tisselaken. Lakenene har jeg kjøpt så lange at de går under madrassen og da ligger de ganske i ro, selv om det virker som det er en apekatt som ligger i senga.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...