Gå til innhold

Kellogg´s All Bran regular... Sunt?usunt?

Gjest Alt er tiltak

Anbefalte innlegg

Gjest Alt er tiltak

Jeg spiser denne typen til frokost. Står 15% kostfiber og 65% Fullkorn på pakken. Spiser i en skål med lettmelk.

Er dette en grei og sunn frokost?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig.. Forslag til sunn frokostblanding? orker ikke brødskiver..

Musli, for eksempel?

Eventuelt havregrøt med frukt, det er veldig godt og en god start på dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alt er tiltak

Musli, for eksempel?

Eventuelt havregrøt med frukt, det er veldig godt og en god start på dagen :)

Ser de har ferdigpakker med havregrøt i hyllene.. men det er vel usunt det også?? må vel lage fra bunn av,eller??Hadde vært greit med sunne ferdigpakker.. sparer tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser de har ferdigpakker med havregrøt i hyllene.. men det er vel usunt det også?? må vel lage fra bunn av,eller??Hadde vært greit med sunne ferdigpakker.. sparer tid.

Det er like sunt som annen havregrøt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. men mener jeg så at det stod endel sukker eller noe..

Åh, gjorde det?

Vel, da tar du bare havregryn og melk i en skål (nok til en prosjon) og slenger det i mikroen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, gjorde det?

Vel, da tar du bare havregryn og melk i en skål (nok til en prosjon) og slenger det i mikroen :)

Ja, det gjør jeg, og det er jo like raskt som grøtpakker, som jo ganske riktig inneholder sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så dumt at de inneholder sukker :/

Ja, men det er jo typisk. Så å si all ferdigmat inneholder jo sukker.

Men akkurat havregrøt er jo så utrolig enkelt å slenge sammen i microen fra vanlige havregryn og litt melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det er jo typisk. Så å si all ferdigmat inneholder jo sukker.

Men akkurat havregrøt er jo så utrolig enkelt å slenge sammen i microen fra vanlige havregryn og litt melk.

Jeg tenkte bare de var smarte nok til å ikke inkludere sukker i den, siden den skal ha fruktsmak og diverse.

Men du har rett i at det er like enkelt å ordne det selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alt er tiltak

Åh, gjorde det?

Okei. Jeg får prøve på det:) Har du peiling på om banan egentlig er sunt? er jo mye sukker i,har jeg hørt.. Hvis man vil ned i vekt så bør man unngå bananer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Jeg får prøve på det:) Har du peiling på om banan egentlig er sunt? er jo mye sukker i,har jeg hørt.. Hvis man vil ned i vekt så bør man unngå bananer?

Det er fruktsukker i frukt, men dette er mye sunnere enn vanlig sukker. Frukt er bra, men ikke spis helt ubegrenset. To frukt om dagen er bra :)

En banan inneholder 80-100 kalorier. Det er ikke mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alt er tiltak

Det er fruktsukker i frukt, men dette er mye sunnere enn vanlig sukker. Frukt er bra, men ikke spis helt ubegrenset. To frukt om dagen er bra :)

En banan inneholder 80-100 kalorier. Det er ikke mye.

Ok..Takk for råd og tips=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes musli med youghurt og melk er godt. Det varer også lenge.

Men sjekk alltid innholdet i disse kornblandingene. Mange inneholder MYE sukker.

Jeg spiser en jeg kjøper på Lidl. Kjempegod. Masse frukt og nøtter. Det står dessverre ikke oppgitt hvor mye sukker det er, men bare at et par av de tørkede fruktene inneholder sukker. Håper derfor det er OK.

Med korn og nøtter holder jeg også relativt lenge før jeg blir sulten igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...