Gå til innhold

Juleavslutning; hvor vanlig?

Anbefalte innlegg

Er det vanlig at ungene har en eller annen form for juleavslutning på skolen? Jeg husker dette fra jeg selv var liten. I min datters klasse har de ikke hatt det.

Tenker på en greie der foreldre kommer for å se ret eller annet som de har øvd på. Litt koselig, og ungene får øvd seg på å fremføre ting?

Eller er det egentlig bare mas? Det skjer jo ellers ganske mye i desember...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255336-juleavslutning-hvor-vanlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

kakki1365380609

Vi fikk nettopp en lapp om avslutning på en lokal gård her som steller med slikt. Koster 85,- pr person og hele familien kan være med. Da blir det kjerretur, mating av dyr, hopping i høy, spising av grøt, pepperkaker og mandariner på høyloftet som er pyntet med granbar. Og nissen kommer visstnok.Kjempekoselig.

Ellers, noen andre år, har vi vært på skolen og fått sett lysbilder og hørt på sang. Synes det er koselig med en avslutning jeg :o) Og juleblomst til kontaktlærerne.

Det er vanlig på de skolene jeg har / har hatt barn.

Jeg synes det er helt greit. Skolen er tross alt barnas arbeidsplass. Jeg har langt mindre forståelse for at hver eneste lille fritidsaktivitet skal lage noe ekstradill som foreldrene må ordne og stille opp på, bare fordi det snart er juleferie.

På skolen til Flisen er det avsluttning til jul, de driver å øver nå. Men det er hemlig hva de skal gjøre så jeg vet ingenting.

De hadde det i fjor også og da tror jeg ikke det var en eneste av oss foreldre som hadde et tørt øye. Kjempekoselig og ikke noe mas i det hele tatt.

Annonse

Her er det også en utrolig koselig avslutning før jul, med julekor og gang rundt juletreet.

Etterpå går hver klasse til sitt og spiser kveldsmat sammen.

Eneste ulempen er at vi har barn i 2. og 4. klasse. Men vi smører to brett med mat, og løper imellom vi voksne. Så det går bra.

Gjest josefine1

Ja det er vanlig.

Her er juleavslutning mandag 18. desember, hvor elevene underholder oss, så er det mat, kaker og kaffe (som vi foreldrene har tatt med oss)før vi avslutter med gang rundt juletreet og nissebesøk.

Elevene har allerede startet med øvingene.

Den dagen avslutningen er er det barna som har vært å pyntet treet, ryddet frem bord og stoler og dekt på bordene. De storkoser seg med kriblende mager til familien skal få se dem i aksjon.

De inviterte er foreldre, søsken, besteforeldre og oldeforeldre.

Det er nok sikkert vanlig.

På vår skole har de imidlertid julemarked første uken i desember til inntekt for en god sak. Alle trinn bidrar med noe de kan selge, og alt overskudd blir sent avgårde. Vi har ikke noe avslutning i tillegg til dette.

Før sommeren blir avslutningen lagt i slutten av april. Da er det gjerne en forestilling og kaker feks. Dette er for hvert trinn.

Vi er veldig fornøyde med at ikke alt blir lagt opp rett før jul og sommerferie, så dette fungerer veldig bra på vår skole.

Det har vi alltid hatt, med begge barna!Av alle avslutninger man som foreldre må være med på, er denne den definitivt mest meningsfulle. Her treffer vi klassekamerater, lærere og andre foreldre.

I desember dette året blir det siste gang for vår del, yngstebarnet begynner på ungdomsskole til neste år.

mvh

Annonse

Min 3klassing hadde juleavslutning på tirsdag. Litt tidligere enn de bruker å ha det, men greit det. 7klassingen skal på juleball,men dato er ikke fastsatt enda. Jul og sommer er det forestilling-avslutning for alle klassene 1-7kl Det er like koselig hver gang.

Min 3klassing hadde juleavslutning på tirsdag. Litt tidligere enn de bruker å ha det, men greit det. 7klassingen skal på juleball,men dato er ikke fastsatt enda. Jul og sommer er det forestilling-avslutning for alle klassene 1-7kl Det er like koselig hver gang.

Psst. Jeg har også en tredjeklassing og en sjuendeklassing. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...