Gå til innhold

Julekalender til store unger..

Anbefalte innlegg

Har alltid laget julekalender til barna mine, men for eldstemann blir det vanskeligere og vanskeligere.. Hva slags småting kan man pakke inn til en gutt på 11? Griseflaxlodd er han glad i, men kan jo ikke putte det i alle gavene..? Og det fins jo grenser for hvor mange blyantspissere og viskelær han trenger..Noen ideer?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/255958-julekalender-til-store-unger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gi han sjokoladekaldender og gi heller en ting, eks hver lørdag. Da kan han få enten pengene (som en ukes gaver ville blitt), eller kjøp noe som er kjekt å ha.

(Eller du kan kjøpe et pennal å ta ut, pakke inn innholdet å gi en ting hver dag......? )

Mine store gutter får en gave hver helg frem til jul.. Eks hansker, lue, dvd, cd, hårgele, deo osv. Dette er gaver til under 100lappen.

Da jeg var i den alderen og eldre brukte både jeg og brødrene mine å få bl.a "gavekort". F.eks "I dag skal vi dra på kino å se xxxx", "I dag skal vi ut å spise", "I dag skal vi lage hjemmelaget potegull" osv. Vi syntes slike lapper var veldig fint. :-)

Annonse

Gjest noen ting

Gi han sjokoladekaldender og gi heller en ting, eks hver lørdag. Da kan han få enten pengene (som en ukes gaver ville blitt), eller kjøp noe som er kjekt å ha.

(Eller du kan kjøpe et pennal å ta ut, pakke inn innholdet å gi en ting hver dag......? )

Mine store gutter får en gave hver helg frem til jul.. Eks hansker, lue, dvd, cd, hårgele, deo osv. Dette er gaver til under 100lappen.

Sjokolade hver dag?

Gjest lego til 15-åring?

Jeg pleier å kjøpe en pakke lego som jeg deler opp i tillegg til sånt som blyanter, penner, reflekser og annet småtteri. Det settes fortsatt pris på og guttungen er 15 år.

Lego til en 15-åring?

Tror nok mange 15-åringer vil bli litt snurt da! :o)

Finnes det ikke noe han ønsker seg som kan deles opp i flere deler? Vet ikke helt hva det skal være, men kanskje....byggesett av noe slag, avansert lego feks?

Dette året har vi ikke pakkekalender; og skal ikke ha det fremover heller. Det ble faktisk ingen protester da jeg foreslå det (!). Deilig å slippe :) Jeg kjøper meg ut av det med ferdig kalender fra playmo. Når de blir større blir det smarties eller noe sånt.

Lykke til med oppgaven!

Turting hvis han liker tur- bestikk, egen kopp, kvikklunsj, egen asjett, hodelykt, sitteunderlag, pannekakemiks til turen(får nå i butikkene, bare tilsett vann)tyggis, fortballkort(finnes det lengre?), rebus, en dag i skogen med diverse gøy, tur på kino, mm

Annonse

Gjest f.eks lego

Lego til en 15-åring?

Tror nok mange 15-åringer vil bli litt snurt da! :o)

Tja - han leker nå med lego ennå, dvs han bygger avanserte figurer i bionicle - og det står til 16 år på eskene. Han har faktisk kjøpt seg flere nye esker Lego i år.

Gjest lego til 15-åring?

Tja - han leker nå med lego ennå, dvs han bygger avanserte figurer i bionicle - og det står til 16 år på eskene. Han har faktisk kjøpt seg flere nye esker Lego i år.

Ok. Antagelig bare jeg som ikke har peiling, trodde det var barn opp til 7-8 år som lekte med lego, jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...