Gå til innhold

Skritt-teller til barn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Min havnet i bikselinninga på en av mine håpefulle her. De syntes det var kjempemoro, og plutslelig var det interessant å lufte bikkjene.

Gjerne for meg:-) De har ikke vondt av å motiveres til mer fysisk aktivitet, selv ikke mine som er høyt og lavt hele dagen uten telleren også.

Annonse

Tja, kommer an på alderen på barnet og om barnet kan tenkes å bli litt vel opptatt av den.

det samme tenkte jeg...

er i utg.pkt. positiv, men slike tekniske dingebomser tar kanskje fokuset litt vekk..?

viktig med andre aktiviteter også da... hoppe, danse, klatre for eksempel...

noen ganger er det fint å leke i sandkassen eller ha rollespill eller leke andre ting, som ikke er definert som like "sunt" av skrittelleren...

tror vanlige barn ikke trenger skritteller. de beveger seg uansett mye.

men for et barn som trenger et lite puff eller motivasjon for å bevege seg mer, kan en skritteller være positivt.

det samme tenkte jeg...

er i utg.pkt. positiv, men slike tekniske dingebomser tar kanskje fokuset litt vekk..?

noen ganger er det fint å leke i sandkassen eller ha rollespill eller leke andre ting, som ikke er definert som like "sunt" av skrittelleren...

men for et barn som trenger et lite puff eller motivasjon for å bevege seg mer, kan en skritteller være positivt.

Jeg er helt enig med deg :)

det samme tenkte jeg...

Tror ikke barn beveger seg mer med en skritt-teller enn de ville gjort ellers. Mitt inntrykk er iallefall at de syns det er gøy å se at de går flere tusen skritt hver dag. Om det er 2000 eller 20000 spiller liten rolle.

Men det er klart at for et stillesittende barn kan den jo brukes som en motivasjon til å komme seg ut å leke litt.

Gjest innspill ønskes

det samme tenkte jeg...

Gode innspill.

Men det er det at barna spør etter det selv, ikke at vi hadde ønsket å dytte det på dem.

Annonse

De må vel gå på batteri, så da vil det jo stråle litt fra batteriet når du går. All stråling er skdalig når det kommer for nærme der du er.

Stråling? Fra skrittellere? Fra bittesmå batterier? Som sitter et sted ved bukselinningen, utenpå klærne?

*kremt*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...