Gå til innhold

Å prate høyt med seg selv med andre til stede, hvor normalt er det?

Anbefalte innlegg

Gjest balansekunstneren

Jeg trener et sted, hvor det er en dame som konstant prater med seg selv. Man hører at hun har samtaler med seg selv. Interessante samtaler skal jeg tro ut fra deg jeg hører.

Hvor normalt er det å prate høyt med seg selv på offentlige steder?. Er dama ikke helt vel bevart eller er dette en normal ting?.

Snakker dere høyt med dere selv?.

Er det å anse som normalt?.

Fortsetter under...

Ja, jeg snakker mye med meg selv. Mannen min ler av meg, og lurer på hvem jeg snakker med. Snakker? Jeg? *ser forskrekket over skuldra*

Håper ikke andre kommer til den konklusjonen at dama du snakker om, er gal. Da er jeg minst like gal...

Bare når jeg må banne... Jeg hadde brutt ut i latter foran denne damen er jeg redd for. Men kanskje det er dumt, hun kan jo være syk, på en måte... Det finnes jo de som svitsjer mellom personligheter? Noen tror bestemt at de er flere personer.. Husker det fra et tv program..

Gjest balansekunstneren

Bare når jeg må banne... Jeg hadde brutt ut i latter foran denne damen er jeg redd for. Men kanskje det er dumt, hun kan jo være syk, på en måte... Det finnes jo de som svitsjer mellom personligheter? Noen tror bestemt at de er flere personer.. Husker det fra et tv program..

Er hun i psykisk ublanse eller er dette helt normalt?.

De fleste har nok en sperre på denslags som slår inn når det er andre til stede, altså er hun litt unormal. Men hun behøver ikke være ravende gal av den grunn - jeg ville antatt minimum litt eksentrisk, uten at det behøver være noe negativt.

Annonse

Det er ikke lett å uttale seg om. Men hvis det hele tiden pågår, så kan man jo lure...

Jeg vet om folk som prater med seg selv, men det er mer mumling. Det ser jeg på som normalt. Men "normalt" er et vidt begrep. Noe kan være normalt for en, men ikke for den andre...om så mangt.

Om man sier enkelte ting som f.eks 'den setter jeg her og den kan stå der...' så er man ikke i psykisk ubalanse.

Men om man har en samtale med seg selv f.eks 'hvor skal du i morgen' og svarer seg selv 'jeg skal til ...' da er det sannsynlig en person i psykisk ubalanse.

Jeg snakker mye med meg selv, kanskje spesielt på jobb. Men jeg tror nok at psykisk utviklingshemmede snakker enda mer med seg selv! En mongoloid jente prater voldsomt når hun går til bussen om morgenen.

streker paa veggen..!

endel faktisk :P

skuespill aktig.

også har jeg fått meg en vane med og og stokke om ord i en (halv) settning..

Kan si no tullball som, "beautiful sunrise strikes a chord" også stokker jeg om på ordene lenge for meg selv :o

sunrise a chord strikes beautiful.

stirkes chord a sun beautiful.

beautiful chord a sun strikes.

a strikes sunrise chord beautiful.

...etc....

trenger ikke bety noe det jeg skravvler om bare det ruller fint, får ofte låt ideer også når jeg gjør dette.. :)

SPRØTT??? :)

:)

Men..... nei, det er vel bare når jeg er alene at jeg prater med meg selv ja .. :o

Annonse

Jeg vil faktisk påstå at folk som løper rundt og snakker med ufornuftige folk, er langt mer ustabile enn de som snakker med sitt eget fornuftige jeg.

Men det er klart: Hvis en ustabil person snakker med seg selv er vi jo like langt.

Jeg prater mye med meg selv, men prøver å begrense det når jeg er sammen med andre. Av og til glipper det litt.

Om personen du nevner er i ubalanse er umulig å si - det kommer vel litt an på hva hun prater om og i hvilken grad hun forholder seg til omverdenen.

Gjest nissebrus

endel faktisk :P

skuespill aktig.

også har jeg fått meg en vane med og og stokke om ord i en (halv) settning..

Kan si no tullball som, "beautiful sunrise strikes a chord" også stokker jeg om på ordene lenge for meg selv :o

sunrise a chord strikes beautiful.

stirkes chord a sun beautiful.

beautiful chord a sun strikes.

a strikes sunrise chord beautiful.

...etc....

trenger ikke bety noe det jeg skravvler om bare det ruller fint, får ofte låt ideer også når jeg gjør dette.. :)

SPRØTT??? :)

:)

Men..... nei, det er vel bare når jeg er alene at jeg prater med meg selv ja .. :o

Du får låtideer mens du gjør dette. Ikke rart, for dette er nettopp en kreativitetsøvelse!

:-)

streker paa veggen..!

Du får låtideer mens du gjør dette. Ikke rart, for dette er nettopp en kreativitetsøvelse!

:-)

Oi!

Viste jeg ikke, gøy! så da har jeg lært meg noe some virkelig er noe,heelt alene? :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...