Gå til innhold

noen som har erfaring med dette?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har tatt det selv. Det er et ganske kraftig medikament som jeg ikke visste (eller trodde) ble gitt til barn.

På meg virket den ganske umiddelbart, dvs. over natten når jeg tok det på kvelden. Men tok det jo over noen dager for å få full effekt, slik det var foreskrevet.

Gjest også en mamma

Nå ble jeg nysjerrig. Hva er voltaren??

Voltaren er et betennelsesdempende middel som f.eks. brukes ved senebetennelser. Merk at det handler om betennelser, ikke infeksjoner. Altså ikke bakterier.

Brukes også ved f.eks. ryggplager, muskelsmerter, leddplager og til dels ved revmatiske lidelser.

Jeg har tatt det selv. Det er et ganske kraftig medikament som jeg ikke visste (eller trodde) ble gitt til barn.

På meg virket den ganske umiddelbart, dvs. over natten når jeg tok det på kvelden. Men tok det jo over noen dager for å få full effekt, slik det var foreskrevet.

Joda det blir gitt til barn. Vår sønn fikk det for perthes når han var 8 år. Men man skal selvfølgelig bare gi det når det er strengt nødvendig.

Annonse

På meg virket det også veldig fort, og jeg satt på do i den perioden jeg tok det, og i flere måneder etterpå... Det finnes vel grader av dette også, (av medikamentet), men jeg ble skikkelig satt ut av både 50 ml og 25 ml...

Så vær forsiktig!

Voltaren er et betennelsesdempende middel som f.eks. brukes ved senebetennelser. Merk at det handler om betennelser, ikke infeksjoner. Altså ikke bakterier.

Brukes også ved f.eks. ryggplager, muskelsmerter, leddplager og til dels ved revmatiske lidelser.

Jeg fikk det som smertestillende og betennelsesforebyggende da jeg tok mandlene.

Tok en times tid på meg dajeg hadde elddsmerter. Men jeg måtte bytte til noe annet, fordi det ødela magen min fullstenidg. Fikk problemer med for mye syre, sure oppstør, sterke magesmerter (som gallsteinanfall) og kasta opp 30!! (det er ikke løgn) ganger på en kveld/natt mens tåra rant av smerter..

Trodde ikke det ble gitt til barn? Jeg ville ikke gitt det til sønnen min i hvert fall, pga. de dårlige erfaringene jeg har hatt.

Gjest også en mamma

Jeg fikk det som smertestillende og betennelsesforebyggende da jeg tok mandlene.

Du har nok fått det som smertestillende. Voltaren dreper ikke bakterier.

Her er hentet fra Felleskatalogen:

"Gir markert lindring av symptomer som smerte ved hvile og bevegelse, morgenstivhet og hevelse av leddene ved reumatiske sykdommer, og gir bedret funksjon. Preparatet har en uttalt smertestillende effekt ved moderat og sterk smerte. Injeksjonsvæsken er spesielt egnet for initiell behandling av inflammatoriske og degenerative reumatiske sykdommer og smertefulle tilstander som følge av inflammasjon av ikke-reumatisk opprinnelse. Morfinsparende ved postoperativ smerte. "

http://www.felleskatalogen.no/felleskatalogen/?mainpage=/felleskatalogen/show.do%3Ffilename%3D/content/preparat-register/V/Voltaren_Novartis_84443.html

Gjest også en mamma

Svarene du har fått er litt uklare. Den smertestillende virkningen kommer ofte raskt, i løpet av en tim eller kanskje enda mindre. Men den betennelsesdempende virkningen kan ta lang tid, og det kan ta dager og uker før man blir bedre.

Ved ett tilfelle brukte jeg Voltaren i mange måneder før jeg ble BRA av tilstanden.

Så det kommer an på hva som er årsaken til at barnet skal ta Voltaren.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...