Gå til innhold

Kommer dere til å jukse litt ...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest nissekjerringa

jeg har sett noen hengte opp det i forje uke jeg, så blir ikke første mann;), selv tar jeg ting til søndag om jeg orker å pynte litt.

Jeg så også det at det kom opp julestjerner forrige helg noen steder, de har nok trodd at det var 1. advent da :).

Idag har jeg vaska vinduer og hengt opp "julegardinene", dvs. helt ordinære brune i stua, røde panelgardiner på kjøkkenet og røde gardiner på rommene til barna :).

Så det er bare å henge opp stjernene imorgen kveld, på kjøkkenet kommer det nok noen nisser opp på søndagen (hvis jeg orker ..... skal på julebord i helgen)

Gjest nissekjerringa

Jeg visste ikke at det fantes regler for sånt jeg :-p

Naboen hang den opp forrige uke. Jeg kommer ikke til å gjøre noe som helst julete før et godt stykke ut i desember.

Julestjernene, eller rettere sagt, adventstjernene, skal vel "strengt tatt" ikke henges opp før 1. søndag i advent. Sjeldent at 1. søndag i advent er i desember, og det er jo koselig med stjerner og staker nå fremover :)

Annonse

Jeg så også det at det kom opp julestjerner forrige helg noen steder, de har nok trodd at det var 1. advent da :).

Idag har jeg vaska vinduer og hengt opp "julegardinene", dvs. helt ordinære brune i stua, røde panelgardiner på kjøkkenet og røde gardiner på rommene til barna :).

Så det er bare å henge opp stjernene imorgen kveld, på kjøkkenet kommer det nok noen nisser opp på søndagen (hvis jeg orker ..... skal på julebord i helgen)

Men jeg tror det var 1.advent på søndag. Syns jeg leste det et sted utpå kvelden.?

Gjest nissekjerringa

Vi pynter til jul på lille julaften vi, ikke før, bortsett fra adventstake og kalender.

Vi koser oss slik i førjulstiden, så her settes det fram tidlig :), mye kosligere med stjerner, staker og nisser nå i desember enn i januar :), for de er et "must" i denne måneden.

Gjest nissekjerringa

Men jeg tror det var 1.advent på søndag. Syns jeg leste det et sted utpå kvelden.?

Det er NÅ til søndag at det er 1. advent :).

4. søndag i advent er på selveste julaften.

Så da har de nok tatt feil de som har skrevet det :).

Julestjernene, eller rettere sagt, adventstjernene, skal vel "strengt tatt" ikke henges opp før 1. søndag i advent. Sjeldent at 1. søndag i advent er i desember, og det er jo koselig med stjerner og staker nå fremover :)

Ah... man lærer stadig noe nytt :-)

Jeg skal begynne å jukse allerede nå etterpå.

Jobber fullt og orker ikke sitter med julestri hele helgen som kommer.

Tenkte jeg skulle pynte en del inne med slikt som ikke de utenfor kan se ;)

Har kjøpt to lysgirlandere til i dag, gleder meg til huset er ferdig, da er det bare sååååå koselig :)

Annonse

Ser at flere har hengt opp allerede, jeg gjør det fredag formiddag.

Jeg har satt av fredag til kjøkkenvindupynting, stjerna og adventstaken inkludert. Stjerne også i stuevindu og et barnerom, adventstake i de andre vinduene. Nå blir det snart lyst og koselig og det trengs for er jo fryktelig mørkt for tiden.

Lilla lys er kjøpt inn, nye lilla T-lysestaker til sofabordet og et par småduker i lilla. Koselig å pynte nå synes jeg.

Pakkekalenderen og adventpynt hentes i kjelleren i kveld, pakkene blir hengt på i morgen kveld. Noen nisser får også lov å bli med opp allerede nå...:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...