Gå til innhold

Må ungene få noe med seg hjem fra bursdag?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, da. Det er det dere som bestemmer.

Hos oss er det ingen poser av noe slag. De som har spurt om å få med noe hjem, har fått med seg en ballong eller to fra pynten, eller et kakestykke til lillesøster eller lillebror.

Er det noen barn som SPØR om å få med seg noe hjem??

Nei, da. Det er det dere som bestemmer.

Hos oss er det ingen poser av noe slag. De som har spurt om å få med noe hjem, har fått med seg en ballong eller to fra pynten, eller et kakestykke til lillesøster eller lillebror.

Jeg har hatt unger som har spurt om å få ballonger, og unger som har spurt om å få med kake til småsøsken. Det får de selvfølgelig.

Ut i fra diverse tråder om temaet ser det ut til at mange er redd for at barna skal bli skuffet/lei seg for at de ikke får med pose med noe i hjem. Da går det an å gi dem en ballong i en snor i stedet. Eller putte en muffins i en pose :-)

synes hver og en familie bør gjøre det som passer for dem.

noen strør litt nonstop over kakebordet, andre velger godteposer... noen gjør kanskje ingen av delene...

vi hadde ikke bursdagen hjemme i år, men på bondegård for den mellomstejenta.

dette var såpass kostbart at vi valgte å droppe alt av ekstra greier.

ungene koste seg stort med å klasppe dyrene og løpe rundt.

hadde selvsagt mat & litt kaker som hører med til bursdagsfeiring.

Annonse

Er det noen barn som SPØR om å få med seg noe hjem??

det opplevde jeg en gang når eldstejenta hadde besøk etter barnehagen, altså ingen bursdagsfeiring.

gjesten på 4 år forventet seg en "gave" da hun skulle gå... så jeg sendte med en ballong vi tilfeldigvis hadde... men egentlig burde jeg jo bare sagt at vi dessverre ikke har noe hun kan få.

Jada, som nevnt lenger ned her var det to stykker som nevnte på det i forrige barnebursdag hos oss. De fikk beskjed om at sånt driver ikke vi med. :o)

Au da, jeg hadde blitt skikkelig flau om noen av gutta hadde spurt om å få med seg noe hjem fra bursdag:-(

Vi har heldigvis enda ikke vært i en bursdag der det har vært gaver/godteposer med hjem. Og det håper jeg fortsetter. Synest det er en uting ja, at gjestene så og si skal bestikkes for å komme i bursdag. At bursdagsbarnet liksom må yte noe tilbake fordi gjestene tok seg tid...? Nei huff, håper vi slipper dette leeenge:-)

Jada, som nevnt lenger ned her var det to stykker som nevnte på det i forrige barnebursdag hos oss. De fikk beskjed om at sånt driver ikke vi med. :o)

I en barnebursdag vi hadde, spurte en 6-åring da han skulle dra, om han ikke fikk med godtepose. Jeg svarte som deg, at nei, det har vi ikke. Hvorpå sjarmklumpen svarte "Faen!"

Ble så paff at jeg ikke fikk svart gutten...

Annonse

Nei.

Her har vi ikke praktisert det. De har skattejakt og ender i fryseren og får is rett før de går hjem!

Ser at dette med is kan bli kaldt for minsten som har bursdag i mars, men det blir ikke godteposer. De spiser såå masse godt i selve bursdagen, og hvorfor skal barnet som har bursdag gi til de som kommer i bursdagen hans/hennes???

Vi prøver å ha oppskåret fruktfat i stedenfor godt,kjempe poppis, men det krever litt mer planlegging og styr!!!

Så nei, ingen godteri pose fra oss.

Hilsen

Gjest også en mamma

Jeg har hatt unger som har spurt om å få ballonger, og unger som har spurt om å få med kake til småsøsken. Det får de selvfølgelig.

Ut i fra diverse tråder om temaet ser det ut til at mange er redd for at barna skal bli skuffet/lei seg for at de ikke får med pose med noe i hjem. Da går det an å gi dem en ballong i en snor i stedet. Eller putte en muffins i en pose :-)

Nja.... Sikkert litt forskjellig hva som blir vanlig i den enkelte barnehage / skole / nabolag.

Hos oss er det vanlig med godteposer. Noen gir mye andre gir lite, men at ungene går tomhendt fra bursdag er såpass sjelden at det fort blir litt spørsmål rundt det. Ungene vil liksom ikke gå, for de står og venter på godteposen sin.

Derfor har vi valgt å følge strømmen og gi barna godteposer i bursdag. De får den gjerne når det er 20 minutter igjen, og så får de sette seg ned og spise godteri, og ta med seg restene hjem. Jeg kan ikke helt se hvorfor det skal være noe stort problem, og hvorfor det anses som bedre å sende med dem kaker hjem enn noen biter med smågodt.

tzatziki1365380058

Jeg synes absolutt ikke at barn trenger å få med noe hjem fra bursdag.

Men hvis de skal få med noe, vil jeg heller ha en godtepose enn begynne å skjemme dem bort med gaver. De fleste har råd til litt godteri, men begynner man med gaver, kan det bli kappløp av både den ene og andre sorten. Helt uaktuelt å ri den bølgen for vår del.

Jeg skjønner ikke hva som er så ille med godterier, heller. Ikke pleier det å være "mengder" i posene her hvor vi bor, og de blir gitt i stedet for, ikke i tillegg til godteri i bursdag. Har aldri hørt om at mine barn får begge deler på fest - enten godter utover duken eller pinjata, eller pose med hjem. Ser ikke den helt store forskjellen på det.

Ikke er jeg hysterisk for sukkeret heller, synes unger faktisk spiser utrolig lite når de er i bursdag. De går en del pølser til de minste og taco til de største, men kaker er de faktisk småspiste på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...