Gå til innhold

liten kul over kneet

biffen

Anbefalte innlegg

Jeg er en 25 år gammel gutt som driver styrketrening.

Har et lite problem med et ømt område på venstre overside av venstre kneet mitt.

I høst fikk jeg et lite slag på det ømme området, og siden da har det vært en liten kul der. Den er svært ømfiendtlig og vil ved et lite støt mot kulen, bli ganske vond. Kulen er hard og jeg kjenner den kun når kneet mitt er bøyd, men ikke når foten helt utstrakt eller helt bøyd.

Har vært hos legen men får beskjed om at det kan være en gangleon eller en inflammasjon, men kulen virker ikke å være veskefylt, den virker hard og litt elastisk.

Den kan gjøre vondt, og spesiellt hvis jeg ikke varmer venstrefoten uhyggelig godt opp før jeg trener feks. knebøy eller beinpress. Når jeg får vondt så kjennes det gjennom smerte i hele kneet, og kneet vil ikke være helt bra før etter et døgn eller to. Smerten kommer når jeg bøyer kneet. Jeg kan også kjenne smerte etter en løpetur. Hva mener du dette kan være? Selv om det kan gjøre vondt innimellom fortsetter jeg og trene, er dette dumt.

PS. kneet er ellers sterkt og stabilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Sverre Mæhlum, Lege

Hei, Jeg synes det høres som om du har et lite arr der; muligens har det vært en blødning som er blitt til et lite arr, og dette gjør vondt når det irriteres. Jeg regner med at du har tatt et røntgen bilde av kneet, og om det ikke viste noe, ville jeg ikke engste meg for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...