biffen Skrevet 24. april 2001 Del Skrevet 24. april 2001 Hei jeg lurer på hva som er den mest gunstige måten og trene kondisjon på når man driver styrketrening? Har hørt at hvis du først trener styrke og deretter går rett til kondisjonstrening, så vil dette kunne medføre at de to treningsformene motvirker hverandre. Trener styrke ca. 4 gang i uken. Jeg trener hardt og er ganske sterk. Men jeg har innsett at det er nødvendig og også trene kondisjon, men er bekymret for om kondisjonstrening går utover volumet og styrken min. Jeg trenger først og fremst og øke løpekapasiteten min. Vet dere noe om dette? vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
musikeren Skrevet 24. april 2001 Del Skrevet 24. april 2001 Er ikke noen ekspert, men jeg kan ikke se at disse to skal motarbeide hverandre. Poenget er å dytte innpå næring før, og spesielt etter at du er ferdig med å trene. Sjøl trener jeg sykling og styrke, og det hender jeg trener begge deler i samme økt. Da sykler jeg alltid først (ca 50 minutter), og trener styrke etterpå. Jeg blir skikkelig kjørt, men det er vel bra?:-) Har ihvertfall merka fin framgang, både styrke- og kondisjonsmessig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SierDuDet Skrevet 24. april 2001 Del Skrevet 24. april 2001 Selv har jeg erfaring med å miste både styrke og muskler om jeg i en periode driver med utholdenhets trening. Spesielt løping har ihvertfall jeg erfart at går på musklene løs.. Spinning derimot, eller kondisjons trening hvor pulsen ikke blir så høy går bedre! Men alt går på hva du prioriterer. Kondistrening er helt klart sunt, men selv begrenser jeg kondistreninga til litt sykling på ergometersykkel eller stepping. Dette for ikke å fucke opp musklene mine (som forrøvrig allerede er mer enn små nok pga useriøsitet, noe jeg arbeider meg å fikse på nå). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
biffen Skrevet 24. april 2001 Forfatter Del Skrevet 24. april 2001 Er ikke noen ekspert, men jeg kan ikke se at disse to skal motarbeide hverandre. Poenget er å dytte innpå næring før, og spesielt etter at du er ferdig med å trene. Sjøl trener jeg sykling og styrke, og det hender jeg trener begge deler i samme økt. Da sykler jeg alltid først (ca 50 minutter), og trener styrke etterpå. Jeg blir skikkelig kjørt, men det er vel bra?:-) Har ihvertfall merka fin framgang, både styrke- og kondisjonsmessig. Takk for svarene! Bestandig interessant å høre om andre sine erfaringer. Selv kunne jeg aldri trene kondis før jeg trener styrke da jeg sparer alt kruttet til styrkeøvelsene. Jeg starter alltid tungt, og jobber gradvis lettere ettersom organismen blir sliten. Dette har gitt meg GOD fremgang. Har aldri skjønt det der med å løfte mange reps på en forholdsvis lett vekt, for og videre øke vekta. Man utvikler styrken mest når man får kjørt tungt. Det er ihvertfall min teori, og det har fungert for mitt vedkommende. Men jeg har en del 3000m tester framfor meg i de 2 kommende årene, så jeg er nødt til å trene løping, så derfor må jeg ha en metode som lar seg kombinere med styrketrening. PS. Er helt enig i at spinning og stepping er fine måter og trene utholdenhet på og prøver og bedrive dette fra tid til annen! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 28. april 2001 Del Skrevet 28. april 2001 Hei, det spiller ingen rolle hva som kommer først. Det viktige er at du forstår at både styrketrening og kondisjonstrening ender opp i en total treningsmengde. Det er denne totalen som må stemme overens med kroppen din sin tilpasningsevne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.