Hatsumomo Skrevet 16. desember 2006 Skrevet 16. desember 2006 Hei, Vi fikk et problem i går da vi skulle starte oppvask-maskin. Maskinen hadde gått sin gang siden sist gang vi brukte den, og det var ikke noe vannrester ellen noe slikt igjen etter siste syklus. Alt var klart for ny vask altså. Etter vi startet den gikk den helt fint i starten, men da den skulle ta inn vann hørte vi ingenting og det skjedde lite. Den kommer ikke seg forbi det punktet i syklusen og den tar ikke inn vann ser det ut til. Vasken er i orden, så utifra det vi vet så har oppvask-maskin vanntilførsel, så vi lurer på om det er andre grunner til tekniske feil, altså at noe matrester sitter fast i rør. Så her er spørsmålet. Kan en bruke PLUMBO eller flytende PLUMBO i oppvaskmaskin? (altså avløpet inne i maskinen) Har noen prøvd dette?, eller virker det usannsynlig at det skal være matrester igjen siden oppvaskmiddel for oppvaskmaskiner allerede inneholder litt etsende stoffer som skal motvirke tilstoppelse. Vet ikke om det er sikkert å bruke PLUMBO på oppvaskmaskin, og er ikke sikker på om det er tilstoppelse eller maskin-feil. Noen tips? På forhånd takk 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. desember 2006 Skrevet 16. desember 2006 Det hadde jeg ikke gjort!!!! Bruker man Plumbo det minste feil så blir det til en steinhard propp. Dessuten skal vel slike saker skylles ned med kokende vann og det får du ikke i oppvaskmaskina. 0 Siter
pingla Skrevet 16. desember 2006 Skrevet 16. desember 2006 ei venninne av meg gjorde dette... ødlegger maskina 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 16. desember 2006 Forfatter Skrevet 16. desember 2006 Det hadde jeg ikke gjort!!!! Bruker man Plumbo det minste feil så blir det til en steinhard propp. Dessuten skal vel slike saker skylles ned med kokende vann og det får du ikke i oppvaskmaskina. Vel, takk skal dere begge ha for opplysningen. Det viste seg faktisk å være en av plastikk rørene som var litt for bøyd, slik at vanntilførselen ikke nådde frem. Jeg tok ut oppvask-maskin og rettet ut rørene, bare for å sjekke, og vips der kom vannet Uansett takk igjen for hjelp, nå vet jeg at PLUMBO aldri skal brukes i oppvakmaskin ihvertfall. Så lærte vi noe nytt i dag også 0 Siter
fresja Skrevet 16. desember 2006 Skrevet 16. desember 2006 Jeg har samme problem som deg med oppvaskmaskinen. Så takk for tipset om å ta en titt på rørene. Jeg kommer nok til å kjøpe ny maskin etter jul, da min nærmer seg 20 år! 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 16. desember 2006 Skrevet 16. desember 2006 Vel, takk skal dere begge ha for opplysningen. Det viste seg faktisk å være en av plastikk rørene som var litt for bøyd, slik at vanntilførselen ikke nådde frem. Jeg tok ut oppvask-maskin og rettet ut rørene, bare for å sjekke, og vips der kom vannet Uansett takk igjen for hjelp, nå vet jeg at PLUMBO aldri skal brukes i oppvakmaskin ihvertfall. Så lærte vi noe nytt i dag også Pst! Ikke bruk en stor dose Zalo om du går tom for oppvaskmaskinpulver heller. Siden vi først er i gang med å dele erfaringer *hoste* 0 Siter
Lurveline Skrevet 16. desember 2006 Skrevet 16. desember 2006 Pst! Ikke bruk en stor dose Zalo om du går tom for oppvaskmaskinpulver heller. Siden vi først er i gang med å dele erfaringer *hoste* Ikke Blenda Color heller;o) 0 Siter
Spenning Skrevet 16. desember 2006 Skrevet 16. desember 2006 Ikke bruk plumbo, den kan ødelegge rørene hvis det er for mye vann i dem. Bru nye jiff oppløsern itilfelle. Du bør sjekke maskinene for lekasje, da blir svampen i bunn våt og releet i maskinenn stopper hele prosessen. Hvis liten peiling, bruk fagmann. 0 Siter
Mista nikket Skrevet 16. desember 2006 Skrevet 16. desember 2006 Pst! Ikke bruk en stor dose Zalo om du går tom for oppvaskmaskinpulver heller. Siden vi først er i gang med å dele erfaringer *hoste* Haha, hva skjedde??? 0 Siter
keinstein Skrevet 16. desember 2006 Skrevet 16. desember 2006 Pst! Ikke bruk en stor dose Zalo om du går tom for oppvaskmaskinpulver heller. Siden vi først er i gang med å dele erfaringer *hoste* Skum? :-) 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 16. desember 2006 Skrevet 16. desember 2006 Ikke Blenda Color heller;o) *fnise* 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 16. desember 2006 Skrevet 16. desember 2006 Haha, hva skjedde??? Det var ikke meg, da (sier dem vel alle). Men det ble mye skum, ja 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 16. desember 2006 Skrevet 16. desember 2006 Skum? :-) Jepp! Omtrent som når russen hiver oppi en zaloflaske i fontenen ved rådhusplassen 0 Siter
Mista nikket Skrevet 16. desember 2006 Skrevet 16. desember 2006 Det var ikke meg, da (sier dem vel alle). Men det ble mye skum, ja "Ler"Ser for meg et hvitt og glatt kjøkkengulv. 0 Siter
Gjest Underskrift Skrevet 16. desember 2006 Skrevet 16. desember 2006 Pst! Ikke bruk en stor dose Zalo om du går tom for oppvaskmaskinpulver heller. Siden vi først er i gang med å dele erfaringer *hoste* *latterkrampe* Nei, Zalo kan ikke brukes til alt. Har sett bilder fra en tilsvarende hendelse i Florida, så ikke rart jeg vrir meg av latter her :-D 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2013 Skrevet 21. juni 2013 *latterkrampe* Nei, Zalo kan ikke brukes til alt. Har sett bilder fra en tilsvarende hendelse i Florida, så ikke rart jeg vrir meg av latter her :-D Eller, se filmen The Party - Høyt skum i Hollywood (1968) *Humre* Anonymous poster hash: 0ed68...ef4 0 Siter
ecbole Skrevet 25. juni 2013 Skrevet 25. juni 2013 Jeg ville heller ikke brukt bensin, diesel, nitroglyserin eller kaustrikssoda. Det er jo veldig farlig! Prøv heller med en spiseskje med sitronsyrepulver, slik som brukes i matlaging og kjør oppvaskmaskinen en runde uten tallerkener. Det virker godt mot kalkbelegg som ofte er skyld i at oppvaskmaskiner går tett. 0 Siter
Togli Skrevet 25. juni 2013 Skrevet 25. juni 2013 Min rørleggersvoger blir bleik bare noen nevner ordet PLUMBO! Tror han sverger til Jif avløpsåpner (?) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.