Gå til innhold

Plumbo i Oppvaskmaskin?

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi fikk et problem i går da vi skulle starte oppvask-maskin. Maskinen hadde gått sin gang siden sist gang vi brukte den, og det var ikke noe vannrester ellen noe slikt igjen etter siste syklus. Alt var klart for ny vask altså.

Etter vi startet den gikk den helt fint i starten, men da den skulle ta inn vann hørte vi ingenting og det skjedde lite. Den kommer ikke seg forbi det punktet i syklusen og den tar ikke inn vann ser det ut til.

Vasken er i orden, så utifra det vi vet så har oppvask-maskin vanntilførsel, så vi lurer på om det er andre grunner til tekniske feil, altså at noe matrester sitter fast i rør.

Så her er spørsmålet. Kan en bruke PLUMBO eller flytende PLUMBO i oppvaskmaskin? (altså avløpet inne i maskinen) Har noen prøvd dette?, eller virker det usannsynlig at det skal være matrester igjen siden oppvaskmiddel for oppvaskmaskiner allerede inneholder litt etsende stoffer som skal motvirke tilstoppelse.

Vet ikke om det er sikkert å bruke PLUMBO på oppvaskmaskin, og er ikke sikker på om det er tilstoppelse eller maskin-feil.

Noen tips? ;)

På forhånd takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/258535-plumbo-i-oppvaskmaskin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hadde jeg ikke gjort!!!! Bruker man Plumbo det minste feil så blir det til en steinhard propp. Dessuten skal vel slike saker skylles ned med kokende vann og det får du ikke i oppvaskmaskina.

Vel, takk skal dere begge ha for opplysningen.

Det viste seg faktisk å være en av plastikk rørene som var litt for bøyd, slik at vanntilførselen ikke nådde frem.

Jeg tok ut oppvask-maskin og rettet ut rørene, bare for å sjekke, og vips der kom vannet :D

Uansett takk igjen for hjelp, nå vet jeg at PLUMBO aldri skal brukes i oppvakmaskin ihvertfall.

Så lærte vi noe nytt i dag også :D

Caloni Makaroni

Vel, takk skal dere begge ha for opplysningen.

Det viste seg faktisk å være en av plastikk rørene som var litt for bøyd, slik at vanntilførselen ikke nådde frem.

Jeg tok ut oppvask-maskin og rettet ut rørene, bare for å sjekke, og vips der kom vannet :D

Uansett takk igjen for hjelp, nå vet jeg at PLUMBO aldri skal brukes i oppvakmaskin ihvertfall.

Så lærte vi noe nytt i dag også :D

Pst! Ikke bruk en stor dose Zalo om du går tom for oppvaskmaskinpulver heller. Siden vi først er i gang med å dele erfaringer *hoste*

Annonse

Ikke bruk plumbo, den kan ødelegge rørene hvis det er for mye vann i dem. Bru nye jiff oppløsern itilfelle.

Du bør sjekke maskinene for lekasje, da blir svampen i bunn våt og releet i maskinenn stopper hele prosessen.

Hvis liten peiling, bruk fagmann.

Annonse

Gjest Underskrift

Pst! Ikke bruk en stor dose Zalo om du går tom for oppvaskmaskinpulver heller. Siden vi først er i gang med å dele erfaringer *hoste*

*latterkrampe*

Nei, Zalo kan ikke brukes til alt.

Har sett bilder fra en tilsvarende hendelse i Florida, så ikke rart jeg vrir meg av latter her :-D

• 6 år senere...
AnonymBruker

*latterkrampe*

Nei, Zalo kan ikke brukes til alt.

Har sett bilder fra en tilsvarende hendelse i Florida, så ikke rart jeg vrir meg av latter her :-D

Eller, se filmen The Party - Høyt skum i Hollywood (1968)

*Humre*

Anonymous poster hash: 0ed68...ef4

Jeg ville heller ikke brukt bensin, diesel, nitroglyserin eller kaustrikssoda. Det er jo veldig farlig! ;)

Prøv heller med en spiseskje med sitronsyrepulver, slik som brukes i matlaging og kjør oppvaskmaskinen en runde uten tallerkener. Det virker godt mot kalkbelegg som ofte er skyld i at oppvaskmaskiner går tett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...