Gå til innhold

melka kommer saktere nå


lipeno

Anbefalte innlegg

Hei.De siste dagene så ser det ut for at det tar lengre tid enn vanlig før melka kommer. Han suger og suger (3-4 min.) og så kommer melka. Jeg kjenner ikke direkte at melka kommer, men jeg ser det på måten han suger når den kommer. Gutten min på 7mnd blir veldig utålmodig og ligger å hyler og suger til den kommer - er det noe jeg kan gjøre for å forandre på dette? Jeg er litt redd for at han snart kutter ut puppen hvis det fortsetter sånn. Det er imidlirtidig veldig viktig at han fortsatt kan få morsmelk da han allerede har fått påvist 3 matallergier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd å stimulere brystvorten litt selv før du legger ham til? Trill den forsiktig mellom to fingertupper og press litt inn det brune området rundt brystvorten og klem det utover igjen slik at det kommer melk (hvis du skjønner hva jeg mener). Da vil det være kommet litt melk når han legges til og han blir kanskje ikke så utålmodig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lisseli

Har du prøvd å stimulere brystvorten litt selv før du legger ham til? Trill den forsiktig mellom to fingertupper og press litt inn det brune området rundt brystvorten og klem det utover igjen slik at det kommer melk (hvis du skjønner hva jeg mener). Da vil det være kommet litt melk når han legges til og han blir kanskje ikke så utålmodig?

Det er viktig at du slapper av, og ikkje er anspent.Kanskje ikke så lett med ein utolmodig unge i fanget...men prøv! Hvis det ikke blir bedre, trur eg at eg ville snakka med helsesøster og fått resept på ein hormon-nasespray som du brukar før amming for å få melka til å komme.

Lukke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Kjære lipeno. Dette høres stressende ut for dere. Her er noen råd: Stimuler brysteknoppene dine med å massere,gni og rulle dem mellom tommel og pekefinger utenpå tøyet ditt noen minnutter før du skal amme. Noe varmt å drikke,en god sittestilling slik at du er mest mulig avslappet og positiv. Stess og bekymring hemmer utdrivningsrefleksen. Hvis du har en som kan stryke og massere skuldrene dine mens du ammer, virker det positivt på utdrivningsrefleksen. Et annet alternativ er i en periode å pumpe deg til de måltidene han er mest urolig og å gi på kopp. Ofte er dette et forbigående fenomen. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...