Gjest (Anonymous) Skrevet 29. april 2001 Del Skrevet 29. april 2001 Leser at det med tanke på fettforbrenningen er smartest å trene før frokost. gjør ofte dette i helgene, dvs. jeg drar på trening før jeg spiser, men merker at jeg er sulten som en okse når jeg kommer hjem, og at jeg ikke er helt i toppform underveis. Er det kun kondisjon som bør trenes før frokost, eller kan jeg trene styrke også?? Normalt trener jeg styrke et sted mellom 4 og 6 ganger i uken, dvs. annenhver gang armer+ mage+ rygg og ben+ rompe + mage. I tillegg tar jeg alltid 20 min på step- maskinen. Tenkte jeg skulle begynne å sykle 30 min før frokost i tillegg til dne øvrige treningen. Kostholdet mitt på en normal dag ser slik ut: Frokost: To brødskiver grovt brød med et tynt lag smør. Lunsj: Salat uten dressing, med en liten baguettbit uten smør. Et eple Når jeg kommer hjem fra skolen: En stor kopp med kaffe og melk, + noe frukt (enten eple eller druer) Middag: En porsjon et eller annet, men uten noen form for dressing/smør, og ikke noe fet mat. Gjerne pitabrød med grønnsaker, fisk eller spaghetti. Etter trening: To brødskiver med et tynt lag smør + masse vann. Drikker mye vann i løpet av dagen. Har jeg noen sjans til å gå ned i vekt før sommeren?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskeldamen Skrevet 29. april 2001 Del Skrevet 29. april 2001 Uten å være spesialist, synes jeg at programmet og kostholdet ditt ser bra ut. Det er umulig å si om du vil gå ned i vekt med det. Jeg tror at trening før frokost ikke bør være veldig belastende, jogging, sykling, svømming er bra, jeg følte meg aldri sulten mens jeg holdt på med slik trening. For å gå ned i vekt, må inntaket av mat være mindre enn forbruket. Mosjon/trening forbrenner ikke særlig mye likevel, slik som mange tror. Men: musklene frobrenner energi hele tiden. Dessuten veier muskler mer enn fett, så man kan fint veie det samme og likevel gå ned i klesstørrelse. Lykke til, fortsett med det gode opplegget ditt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskeldamen Skrevet 29. april 2001 Del Skrevet 29. april 2001 Kjære Anonymous! Ja, jeg er fortsatt ingen ekspert, men har lest litt om kosthold (fra en som kan dette), og han ville nok foreslått at du ikke spiser brød til lunsj og kvelds. Hva om du prøvde følgende: Kutt ut baguetten (hvitt brød, høy glykemisk indeks), men bruk dressing i salaten. Kutt ut smør (animalsk fett), men vær ikke redd fett generelt, og ha noe på skivene om morgenen: makrell i tomat, kokt skinke, annet magert pålegg som er rik påproteiner. Fettet du bør ta er tran eller omega-3, olivenolje (kaldpresset olivenolje til steking og jomfruolje i salater). Etter trening bør man derimot spise karbohydrater med høy glykemisk indeks, f.eks. banan. Til kvelds spiser jeg ikke brød, men tar gjerne 100 g cottage cheese og litt nøtter. Altså: raske karbohydrater til frokost og etter trening, ellers karbohydrater fra grønnsaker og frukt, nok fett, nok proteiner, spise ofte nok, skaffe seg muskler, sove godt, ikke trene for ofte! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FFF Skrevet 29. april 2001 Del Skrevet 29. april 2001 Opplegget ditt virker bra - kanskje litt for lite mat? Vil likevel anbefale å ikke trene mer enn 30-40 min før frokost - mer blir bare tull. Husk, skal du legge på deg muskler trenger du og proteiner en gang i blant - ikke bli helt veggis. Good luck! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 30. april 2001 Del Skrevet 30. april 2001 Hei, jeg ser det ikke som noen fordel å trene før frokost. Jeg ville mye heller spist frokost og så trenet, for da har du jo energi til å gjøre det. Det spiller ikke noen rolle for slankeeffekten hvilken rekkefølge måltider og treningsøkter kommer i. Slankeeffekten skjer på bakgrunn av det som skjer over tid. [email protected] 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.