no_excuses Skrevet 29. april 2001 Del Skrevet 29. april 2001 Hei Luere på om styrketrening/kroppsbygging kan miske høydeveksten. Har hørt noen som har sagt det. Noen mener også at man ikke bør trene tunge knebøy eller markløft før man er ukvokst. Noen som har noen meninger om dette? Jeg er 17 år og ikke uvokst enda. Hva er isåfall grunnen til at høydeveksten kan avta? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tjatja Skrevet 29. april 2001 Del Skrevet 29. april 2001 Vel, når du er 17 år begynner du vel å nerme deg slutten på veksten i høyden vil jeg tro. Uansett er litt trening( ikke for tunkt) bare sunt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest diskey Skrevet 29. april 2001 Del Skrevet 29. april 2001 Er 17 år selv og har lurt på dette. Har spurt mye og kommet fram til at styrketrening ikke påvirker vekst (i høyde). Har til og med spurt en idrettslege om det, og han sa at så lenge du ikke nitrener hver dag er det bare bra for deg !. For å være helt sikker kjører jeg ikke så tungt på beina. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 30. april 2001 Del Skrevet 30. april 2001 Hei, riktig trening vil ikke si noe for høydetilveksten din. Men for tung og intensiv trening vil kunne føre til overtrening og overbelastning for hele organismen, og det er ikke å anbefale. Det er derfor en god idè om du holder deg litt lettere og mer allsidig trening inntil du er utvokst. [email protected] 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.