Gå til innhold

Barn og seksualitet


Gjest Undrende dolbruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 258
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    47

  • Solsikkefrø

    34

  • ylvali1365381015

    20

  • Hatsumomo

    10

Jeg blir overrasket over svarene dine.

"Jeg blir overrasket over svarene dine."

Barn er også mennesker. Barn har også en seksualitet. Man må aldri finne på å undertrykke den og få barnet til å føle seg skamfull.

For å sette det litt på spissen: Å fortelle barn at det de gjør er galt, er som å nekte to vanslige voksne mennesker å ha sex i det hele tatt.

Nei, jeg syns det er utrolig at det fortsatt finnes foreldre idag som undertrykker barns seksualtitet. Barn har lov å leke doktor akkurat som de vil! Dumt at noen nekter barna sine å få utforske kroppene til hverandre på sin barnslige måte :( jeg blir trist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man bare la de sutte på tissene til hverandre liksom?

"Skal man bare la de sutte på tissene til hverandre liksom?"

Ja ærlig talt! hvorfor skal de ikke få lov til det i enerom?? Det finnes mange andre ting som er myyye værre å gjøre... som å slå eller klore et annet barn. Det er jo bedre at de er gode mot hverandre ogkoser seg, enn at de er slemme med hverandre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Skal man bare la de sutte på tissene til hverandre liksom?"

Ja ærlig talt! hvorfor skal de ikke få lov til det i enerom?? Det finnes mange andre ting som er myyye værre å gjøre... som å slå eller klore et annet barn. Det er jo bedre at de er gode mot hverandre ogkoser seg, enn at de er slemme med hverandre!

Små barn sutter ikke på tissen til hverandre.

Barna utforsker ikke hverandres kropper på den måten, hvis de sutter på tissene til hverandre så er det voksne som har lært dem det (altså via overgrep)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små barn sutter ikke på tissen til hverandre.

Barna utforsker ikke hverandres kropper på den måten, hvis de sutter på tissene til hverandre så er det voksne som har lært dem det (altså via overgrep)

"Små barn sutter ikke på tissen til hverandre.

Barna utforsker ikke hverandres kropper på den måten, hvis de sutter på tissene til hverandre så er det voksne som har lært dem det (altså via overgrep)"

Det er det største sludderet jeg har hørt!! Så du vil påstå at JEG ble utsatt for overgrep fordi jeg og ei venninne smakte på tissene til hverandre som barn? det var ingen som hadde fortalt oss om dette, vi bare gjorde det for moro skyld. Da var vi 5 år gamle! Pass deg litt for hva du sier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Små barn sutter ikke på tissen til hverandre.

Barna utforsker ikke hverandres kropper på den måten, hvis de sutter på tissene til hverandre så er det voksne som har lært dem det (altså via overgrep)"

Det er det største sludderet jeg har hørt!! Så du vil påstå at JEG ble utsatt for overgrep fordi jeg og ei venninne smakte på tissene til hverandre som barn? det var ingen som hadde fortalt oss om dette, vi bare gjorde det for moro skyld. Da var vi 5 år gamle! Pass deg litt for hva du sier!

Si meg... hvor fikk du ideen om å sutte på tissen til et annet barn når du var 5 år gammel?

Så små barn får ikke slike ideer når de er så unge, fordi de vet ikke hva kjønnsorganene kan brukes til!

JA, de kan kjenne at å ta på kjønnsorganet kan føles godt og det er bare naturlig fordi barn gjerne tar på seg selv der under stell, de rekker til der og de kan se på kjønnsorganet sitt og dermed utforske det med hendene, men fra å kjenne med en hånd til å putte munnen sin på et annet barns tiss, SÅ mye peiling/fantasi har ikke et 5 år gammelt barn.

Enten har de lært det av voksne, av eldre søsken eller sett det på en eller annen måte.

Om du syntes dette er sludder, så er det din mening. Jeg har min og har svært vanskelig for å tro at en 5åring (som ikke lenger er en toddler hvor det er vanlig å utforske leker og diverse med tunge og munn) plutselig skal putte munnen sin på en tiss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Små barn sutter ikke på tissen til hverandre.

Barna utforsker ikke hverandres kropper på den måten, hvis de sutter på tissene til hverandre så er det voksne som har lært dem det (altså via overgrep)"

Det er det største sludderet jeg har hørt!! Så du vil påstå at JEG ble utsatt for overgrep fordi jeg og ei venninne smakte på tissene til hverandre som barn? det var ingen som hadde fortalt oss om dette, vi bare gjorde det for moro skyld. Da var vi 5 år gamle! Pass deg litt for hva du sier!

Og forresten, hvordan vet du hva du visste da du var 5år?

Hvordan vet du at ikke eldre søsken/slektninger/lekekamerater har vist deg det, eller du har sett det på en eller annen måte?

Svært usannsynlig at du husker bakgrunnen for alle dine innfall som 5 åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en annen doler

Si meg... hvor fikk du ideen om å sutte på tissen til et annet barn når du var 5 år gammel?

Så små barn får ikke slike ideer når de er så unge, fordi de vet ikke hva kjønnsorganene kan brukes til!

JA, de kan kjenne at å ta på kjønnsorganet kan føles godt og det er bare naturlig fordi barn gjerne tar på seg selv der under stell, de rekker til der og de kan se på kjønnsorganet sitt og dermed utforske det med hendene, men fra å kjenne med en hånd til å putte munnen sin på et annet barns tiss, SÅ mye peiling/fantasi har ikke et 5 år gammelt barn.

Enten har de lært det av voksne, av eldre søsken eller sett det på en eller annen måte.

Om du syntes dette er sludder, så er det din mening. Jeg har min og har svært vanskelig for å tro at en 5åring (som ikke lenger er en toddler hvor det er vanlig å utforske leker og diverse med tunge og munn) plutselig skal putte munnen sin på en tiss.

Jeg mener det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Undrende dolbruker

Hvis jenta ville sutte på tissen hans, så vil jo ikke jeg legge meg oppi det om min sønn også vil. Når de begynner å bli litt eldre må man fortelle dem om prevansjon og konsekvenser ved å få barn når man er for ung.

Så du ville synes det var i orden hvis 12-åringen din hadde sex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Undrende dolbruker

Små barn sutter ikke på tissen til hverandre.

Barna utforsker ikke hverandres kropper på den måten, hvis de sutter på tissene til hverandre så er det voksne som har lært dem det (altså via overgrep)

Les linken jeg la ved.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig!

Jeg for min del begynte å lure på om dette var tull. Dette tror jeg helt klart er hans personlige meninger. Jeg må si jeg ble helt satt ut, til hva han oppfordrer foreldre til å gjøre! Jeg kan ikke tro det. Jeg visste ikke at barn stimulerte seg selv på denne måten, og samtidlig likte det heller. Jeg synes ikke barn og sex har noe med hverandre å gjøre, uansett. Men det var min personlige mening.

At denne psykologen er sprø er iallefall helt klart i mine ører.

Han er sikkert broren til Staff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les linken jeg la ved.

Jeg har lest den og jeg mener at å sutte/ smake på tissen til et annet barn er noe de har sett, fått vite av eldre søsken/venner/slektninger etc.

Jeg ser ikke for meg at de plutselig finner ut at det å smake på kjønnsorganet kan kobles med noe godt når de ikke har noe forutsetninger for å kunne forstå det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte det første spørsmålet. Hvis det var en voksen som ville leke samme lek med ham, så må man lære barnet å si nei og gå rett til en av foreldrene og fortelle dette. Man må presisere ovenfor barnet at barn har lov å leke doktor med andre barn som har lyst til det, men det er ikke lov av en voksen å leke doktor med barn, og da prøve å forklare så godt man kan hvorfor.

De doktorene jeg har hørt om har aldri suttet på tisser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dette mener jeg! Jeg tror nemlig at mange av de som blir voldtektsmenn som voksne, ikke har fått "leke seg trygge" som barn. Foreldre har kanskje vært for strenge og fått barnet til å føle seg skamfull fordi han/hun leker med tissen. Jo mer avslappet forhold foreldre har til barn og seksualitet, jo bedre er det for barnet. Man trenger ikke oppfordre til leken, man skal heller ikke spør barnet ut om hvordan de leker doktor i barnehagen. Man skal bare late som det snør og heller svare så godt man kan hvis barnet spør om noe.

Selv hadde jeg to venninner som hadde litt strenge og kristne foreldre som mente at slik var stygt å gjøre, mens jeg hadde foreldre som mer enn gjerne svarte på spørsmål. Og man ser idag hvilke av oss tre som hadde de åpne og avslappede foreldrene :) Og det er ikke tilfeldig.

Hva slags doktor er det du vanker hos da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Skal man bare la de sutte på tissene til hverandre liksom?"

Ja ærlig talt! hvorfor skal de ikke få lov til det i enerom?? Det finnes mange andre ting som er myyye værre å gjøre... som å slå eller klore et annet barn. Det er jo bedre at de er gode mot hverandre ogkoser seg, enn at de er slemme med hverandre!

Mine barn får ikke sånt - kan jenter slikke hverandre også da eller? Herregud - jeg blir helt kvalm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Små barn sutter ikke på tissen til hverandre.

Barna utforsker ikke hverandres kropper på den måten, hvis de sutter på tissene til hverandre så er det voksne som har lært dem det (altså via overgrep)

Helt enig - sånt kommer ikke av seg selv, Å gni seg og kjenne at det er godt - eller fikle med tissen er vanlig - men å gjøre slike "avanserte" ting er ikke vanlig.

Å leke doktor har i alle dager vært å "kikke i rompa" - se på, - og få høre fra de voksne at det er IKKE lov å stikke noe inn etc. etc. det kan være farlig og veldig vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Mine barn får ikke sånt - kan jenter slikke hverandre også da eller? Herregud - jeg blir helt kvalm

Jeg òg er kvalm...

Synes hele tråden bør bli slettet, så ikke pedofile får blod på tann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Små barn sutter ikke på tissen til hverandre.

Barna utforsker ikke hverandres kropper på den måten, hvis de sutter på tissene til hverandre så er det voksne som har lært dem det (altså via overgrep)"

Det er det største sludderet jeg har hørt!! Så du vil påstå at JEG ble utsatt for overgrep fordi jeg og ei venninne smakte på tissene til hverandre som barn? det var ingen som hadde fortalt oss om dette, vi bare gjorde det for moro skyld. Da var vi 5 år gamle! Pass deg litt for hva du sier!

Hvordan i hule heite kom dere på å gjøre noe så sært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...