Gå til innhold

Barn og seksualitet


Gjest Undrende dolbruker

Anbefalte innlegg

Gjest Undrende dolbruker

"Jeg òg er kvalm...

Synes hele tråden bør bli slettet, så ikke pedofile får blod på tann!"

Herlighet, bare fordi dere er konservative, betyr ikke at man skal tillate seg å slette tråden fordet vel! Og hva har dette med pedofile å gjøre i det hele tatt? Det er en tråd om at barn også er mennesker og må få lov til å utforske akkurat like mye som oss voksne. Hvis barn må slutte å sutte på tissen, så må nok vi også gjøre det ;) ellers er det faktisk dobbeltmoral!

Voksene mennesker har også samleie. Skal man også tillate det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 258
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    47

  • Solsikkefrø

    34

  • ylvali1365381015

    20

  • Dorthe

    10

Jeg kan huske tilbake da jeg var hos dagmamma som 2/3-åring. Små glimt såklart bare, men jeg har extremt god husk. Jeg har fortalt ting til mine foreldre som jeg husker, og de ble forbauset over at jeg visste det. Allerede som 3-åring leste de en bok til meg (fra 70-tallet) som heter "Få se!", vet ikke om det kaskje er noen der ute som husker den boken. Den er i svart/hvitt og illustrerer barn som finner ut hva tiss er, hva rompe er, at man kan putte fingeren i rumpa, at når gutter får stiv tiss kan man henge et hoppetau på den og lignende ;) en litt humoristisk bok, men en bok man lærer mye av. Man lærer også at damer kan like damer, og at menn kan like menn og at det er helt naturlig :) Jeg er veldig glad mine foreldre leste denne boken for meg.

Hva er vitsen med å lese høyt for qn 3-åring om et tema som barn undrer på i ulikt takt? Noen unger lurer ikke på sånt før de er 7-10 år. Skal man DYTTE seksuell adferd i "normalens navn" på unger som egentlig vil se Teletubbies? - det er jo sjukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksene mennesker har også samleie. Skal man også tillate det?

Nei - vi må slutte med én gang - ellers må vi også nekte ungene det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er vitsen med å lese høyt for qn 3-åring om et tema som barn undrer på i ulikt takt? Noen unger lurer ikke på sånt før de er 7-10 år. Skal man DYTTE seksuell adferd i "normalens navn" på unger som egentlig vil se Teletubbies? - det er jo sjukt.

Jeg spurte allerede som 3-åring. Og da tok mine foreldre frem denne boken :) jeg syns det var kjempe flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aviaana

jeg tenkte å spørre om dette her på et internasjonalt forum jeg er på. Lurer på hvordan amerikanske foreldre ville stilt seg til dette dillemmaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksene mennesker har også samleie. Skal man også tillate det?

Nei, for ved samleier får man barn, og det er ikke det som er hensikten med å utforske kroppene til hverandre. Barn skal få være bare, og leke sin barnslige doktorlek som er helt sunn for dem. Og vi som voksne skal ikke legge oss oppi det så lenge de ikke har samleier. Barna skal heller ikke legge seg oppi de voksnes seksualliv, men vi kan svare på spørsmål hvis det er noe de lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenkte å spørre om dette her på et internasjonalt forum jeg er på. Lurer på hvordan amerikanske foreldre ville stilt seg til dette dillemmaet.

De ville nok saksøkt barna sine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så 12-åringer kan ha munnsex? -

Jeg skal ikke legge meg oppi 12-åringens liv så lenge han ikke gjør noe det blir konsekvenser av. Hvis han vil slikke mus eller sutte på en penis så gjerne for meg, det er bare flott.Men hvis han vil ha samleier som igjen kan føre til barn, da er det noe annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en annen doler

ja .-nettopp - man syns det var ekkelt -man syns ikke sånt er ok før man er voksen.

Jeg er glad jeg ikke er den eneste som synes solsikkefrø er "ute på tur" her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja - ser ut som alt er "normalt" bare det ikke blir barn av det. Sykt

enig. Hvorfor ikke opplyse om kjønnsykdommer og gravidtet i tidlig barneskole. siden de kanskje har sex uansett altså.

Tror mange barn vil få dyrekjøpte erfaringere ved at de debuterer eller eksprimenterer seksuelt før de også er klar for det følelsesmessig og vil kanskje sitte igjen med en følelse av overgrep , gjort noe de ikke var helt klar for etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke legge meg oppi 12-åringens liv så lenge han ikke gjør noe det blir konsekvenser av. Hvis han vil slikke mus eller sutte på en penis så gjerne for meg, det er bare flott.Men hvis han vil ha samleier som igjen kan føre til barn, da er det noe annet :)

Det er IKKE flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, for ved samleier får man barn, og det er ikke det som er hensikten med å utforske kroppene til hverandre. Barn skal få være bare, og leke sin barnslige doktorlek som er helt sunn for dem. Og vi som voksne skal ikke legge oss oppi det så lenge de ikke har samleier. Barna skal heller ikke legge seg oppi de voksnes seksualliv, men vi kan svare på spørsmål hvis det er noe de lurer på.

Hva har dette med DOKTORER å gjøre?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte allerede som 3-åring. Og da tok mine foreldre frem denne boken :) jeg syns det var kjempe flott.

Spurte du om man kan få ståtiss og putte fingern i rompa? - som 3-åring.

Jeg håper du husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte du om man kan få ståtiss og putte fingern i rompa? - som 3-åring.

Jeg håper du husker feil.

Nei, det står i boka at både gutter og menn får ståtiss når de tenker på noe som er deilig, og så var det et bilde med en som stappa fingen opp i rompa. Som sagt - boken illustrerer ALT, men setter fokus på at bare DU bestemmer over din egen kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en annen doler

Jeg skal ikke legge meg oppi 12-åringens liv så lenge han ikke gjør noe det blir konsekvenser av. Hvis han vil slikke mus eller sutte på en penis så gjerne for meg, det er bare flott.Men hvis han vil ha samleier som igjen kan føre til barn, da er det noe annet :)

Jeg vet nesten ikke hva jeg skal skrive til det du sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...