Gå til innhold

Barn og seksualitet


Gjest Undrende dolbruker

Anbefalte innlegg

Nei, det står i boka at både gutter og menn får ståtiss når de tenker på noe som er deilig, og så var det et bilde med en som stappa fingen opp i rompa. Som sagt - boken illustrerer ALT, men setter fokus på at bare DU bestemmer over din egen kropp.

Du syns ikke sjøl at du fikk svar på MYE mer enn du lurte på da?

Jeg skal vedde på at du tenker helt anderledes når du selv har en 10-12-åring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 258
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    47

  • Solsikkefrø

    34

  • ylvali1365381015

    20

  • Dorthe

    10

Gjest Undrende dolbruker

jeg tenkte å spørre om dette her på et internasjonalt forum jeg er på. Lurer på hvordan amerikanske foreldre ville stilt seg til dette dillemmaet.

Gjør det! Det ville være interessant å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke legge meg oppi 12-åringens liv så lenge han ikke gjør noe det blir konsekvenser av. Hvis han vil slikke mus eller sutte på en penis så gjerne for meg, det er bare flott.Men hvis han vil ha samleier som igjen kan føre til barn, da er det noe annet :)

Jeg håper du tuller.

*sjokkert*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest girasol

Jeg ble overrasket over det jeg leste i linken.

Jeg og! Og jeg synes sexologen krysser en del grenser jeg ikke er enig i. Ikke desto mindre ser jeg at barn må få utforske sin een sexualitet i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest girasol

Jeg skal ikke legge meg oppi 12-åringens liv så lenge han ikke gjør noe det blir konsekvenser av. Hvis han vil slikke mus eller sutte på en penis så gjerne for meg, det er bare flott.Men hvis han vil ha samleier som igjen kan føre til barn, da er det noe annet :)

Jeg synes du virker litt naiv... hvordan tror du overgangen fra den uskylde barnesexen til den ansvarlige voksensexen skal gå? Og du må ikke tro at en 12-åring fullt ut forstår konsekvensen av samleie (barn) så lenge han lar seg suge av en kompis eller en venninne...

Sorry, men dette synes jeg høres for godtroende ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Undrende dolbruker

kan noen hjelpe meg med å formulere et kort spørsmål til engelsk?

What are your thaughts about children's sexuality? (Usikker på om det er stavet riktig.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest girasol

"Jeg òg er kvalm...

Synes hele tråden bør bli slettet, så ikke pedofile får blod på tann!"

Herlighet, bare fordi dere er konservative, betyr ikke at man skal tillate seg å slette tråden fordet vel! Og hva har dette med pedofile å gjøre i det hele tatt? Det er en tråd om at barn også er mennesker og må få lov til å utforske akkurat like mye som oss voksne. Hvis barn må slutte å sutte på tissen, så må nok vi også gjøre det ;) ellers er det faktisk dobbeltmoral!

Nei skerp deg! Da må du også tillate dem å ha samleie med hverandre! Hvis ikke er det du som er dobbeltmoralistisk!

Lurer fælt på hvordan du skal få sønnen din til ikke å ha samleie når han er 12, så lenge han får bli sugd så mye han lyster...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aviaana

What are your thaughts about children's sexuality? (Usikker på om det er stavet riktig.)

Så skulle jeg ha skrevet: hva er vanlig praksis i barnhagen(e) der dine barn er. Får de løpe nakne omkring?. Er det akseptert at de eksperimenterer med hverandre seksuelt?

Hjelp: De må jo tro det har rablet for meg, når jeg kommer med dette spørsmålet. Det blir vel så intimt at det blir slettet tror jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kjent nick som er ekstra anonym nå..

Jeg syns det går en naturlig grense et stykke før ungene begynner å suge på hverandres tiss og liknende. Hvor har de lært å utføre slike seksuelle handlinger, tenker jeg da. Det har vel også litt med i hvilken grad barnet er opptatt av sånt.

Kjenner til et eksempel på et barn som stadig ville leke "suge på tissen-lek" blant annet. Noen år senere kom det for en dag at barnet hadde vært utsatt for seksuelle overgrep i årevis.

Jeg har ved ett tilfelle sendt bekymringsmelding til barnevernet basert på at mitt barn ble presset av et annet barn til å delta i "grov" seksuell lek. Jeg syntes det var skummelt å tenke på at dette barnet kanskje var utsatt for overgrep hjemme, og turte ikke ta sjansen på å overse et mulig rop om hjelp. Vet ikke hva som kom ut av det, håper jo at jeg ikke hadde rett i mine bange anelser. Men skolen backet meg veldig på dette og ville at jeg skulle melde fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Undrende dolbruker

Jeg syns det går en naturlig grense et stykke før ungene begynner å suge på hverandres tiss og liknende. Hvor har de lært å utføre slike seksuelle handlinger, tenker jeg da. Det har vel også litt med i hvilken grad barnet er opptatt av sånt.

Kjenner til et eksempel på et barn som stadig ville leke "suge på tissen-lek" blant annet. Noen år senere kom det for en dag at barnet hadde vært utsatt for seksuelle overgrep i årevis.

Jeg har ved ett tilfelle sendt bekymringsmelding til barnevernet basert på at mitt barn ble presset av et annet barn til å delta i "grov" seksuell lek. Jeg syntes det var skummelt å tenke på at dette barnet kanskje var utsatt for overgrep hjemme, og turte ikke ta sjansen på å overse et mulig rop om hjelp. Vet ikke hva som kom ut av det, håper jo at jeg ikke hadde rett i mine bange anelser. Men skolen backet meg veldig på dette og ville at jeg skulle melde fra.

Jeg synes du gjorde det riktige da du meldte fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rull inn da! -har du lest alt? *lettere rystet*

Jepp, alle spørsmålene og svarene. Men jeg vet fra før at jeg er ganske enig med Langfeldt. Men unger er forskjellige og trenger å bli behandlet forskjellig så det han mener behøver ikke å gjelde alle unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det går en naturlig grense et stykke før ungene begynner å suge på hverandres tiss og liknende. Hvor har de lært å utføre slike seksuelle handlinger, tenker jeg da. Det har vel også litt med i hvilken grad barnet er opptatt av sånt.

Kjenner til et eksempel på et barn som stadig ville leke "suge på tissen-lek" blant annet. Noen år senere kom det for en dag at barnet hadde vært utsatt for seksuelle overgrep i årevis.

Jeg har ved ett tilfelle sendt bekymringsmelding til barnevernet basert på at mitt barn ble presset av et annet barn til å delta i "grov" seksuell lek. Jeg syntes det var skummelt å tenke på at dette barnet kanskje var utsatt for overgrep hjemme, og turte ikke ta sjansen på å overse et mulig rop om hjelp. Vet ikke hva som kom ut av det, håper jo at jeg ikke hadde rett i mine bange anelser. Men skolen backet meg veldig på dette og ville at jeg skulle melde fra.

FLOTT! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, alle spørsmålene og svarene. Men jeg vet fra før at jeg er ganske enig med Langfeldt. Men unger er forskjellige og trenger å bli behandlet forskjellig så det han mener behøver ikke å gjelde alle unger.

Hun mener, har du lest Solsikkefrøs svar og meninger nedover tråden? Da er det ikke sikker du ville vært så enig med hva Solsikkefrø mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenkte å spørre om dette her på et internasjonalt forum jeg er på. Lurer på hvordan amerikanske foreldre ville stilt seg til dette dillemmaet.

Hehe, jeg tror ikke det er noe å lure på engang. Amerikanske foreldrene hadde sikkert gitt ungene spank så det holdt.

På det forumet jeg er på, lurer de fremdeles på hvordan jeg har klart å oppdra ungene mine uten at det har fått juling og de tror at norske unger er helt uten oppdragelse siden vi ikke slår dem. Og at det var forbudt ved lov å rise barn synes de var langt over streken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...