Gå til innhold

Barn og seksualitet


Gjest Undrende dolbruker

Anbefalte innlegg

Gjest Undrende dolbruker

Så skulle jeg ha skrevet: hva er vanlig praksis i barnhagen(e) der dine barn er. Får de løpe nakne omkring?. Er det akseptert at de eksperimenterer med hverandre seksuelt?

Hjelp: De må jo tro det har rablet for meg, når jeg kommer med dette spørsmålet. Det blir vel så intimt at det blir slettet tror jeg ;)

"Så skulle jeg ha skrevet: hva er vanlig praksis i barnhagen(e) der dine barn er. Får de løpe nakne omkring?. Er det akseptert at de eksperimenterer med hverandre seksuelt?"

Jeg prøver: What i usual in your children's kindergarden? Are they allowed to run around naked?

Is sexually experimenting/sexual games accepted?/Is it accepted if the children want to play sexual games with each other?

Du kan jo nevne psykologen, så de ikke tror det har rablet helt for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 258
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • flisa

    47

  • Solsikkefrø

    34

  • ylvali1365381015

    20

  • Dorthe

    10

Nei skerp deg! Da må du også tillate dem å ha samleie med hverandre! Hvis ikke er det du som er dobbeltmoralistisk!

Lurer fælt på hvordan du skal få sønnen din til ikke å ha samleie når han er 12, så lenge han får bli sugd så mye han lyster...

Utforsking = nytelse og kunnskap.

Samleie = barn.

dessverre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest girasol

Utforsking = nytelse og kunnskap.

Samleie = barn.

dessverre :)

Du svarer ikke på spørsmålet mitt... hvordan få ham til å avstå fra samleie...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utforsking = nytelse og kunnskap.

Samleie = barn.

dessverre :)

At det går ann.

Det du i praksis sier er at om to 8 åringer vil ha samleie så var det greit så lenge det ikke var mulig for dem å få barn!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mener, har du lest Solsikkefrøs svar og meninger nedover tråden? Da er det ikke sikker du ville vært så enig med hva Solsikkefrø mener.

Nei, hele tråden har jeg ikke lest, jeg var enig med Langfeldt og det der støtter jeg Solsikkefrø. Hva hun har skrevet de siste timene aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en annen doler

Så skulle jeg ha skrevet: hva er vanlig praksis i barnhagen(e) der dine barn er. Får de løpe nakne omkring?. Er det akseptert at de eksperimenterer med hverandre seksuelt?

Hjelp: De må jo tro det har rablet for meg, når jeg kommer med dette spørsmålet. Det blir vel så intimt at det blir slettet tror jeg ;)

I hvilken barnehage får de være nakne og det andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Undrende dolbruker

Hehe, jeg tror ikke det er noe å lure på engang. Amerikanske foreldrene hadde sikkert gitt ungene spank så det holdt.

På det forumet jeg er på, lurer de fremdeles på hvordan jeg har klart å oppdra ungene mine uten at det har fått juling og de tror at norske unger er helt uten oppdragelse siden vi ikke slår dem. Og at det var forbudt ved lov å rise barn synes de var langt over streken.

Jeg så et Oprah-program der Trine Grung, kona til Jostein Flo, ble intervjuet i et program som handlet om mødre verden over. Hun ble presentert som moren fra et land hvor det er forbudt å slå barna sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hele tråden har jeg ikke lest, jeg var enig med Langfeldt og det der støtter jeg Solsikkefrø. Hva hun har skrevet de siste timene aner jeg ikke.

Vel da foreslår jeg at du leser litt nedover, for jeg regner med at det var det Flisa reagerte på med hensyn til at du var "enig med solsikkefrø" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en annen doler

Nei, hele tråden har jeg ikke lest, jeg var enig med Langfeldt og det der støtter jeg Solsikkefrø. Hva hun har skrevet de siste timene aner jeg ikke.

Les.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så et Oprah-program der Trine Grung, kona til Jostein Flo, ble intervjuet i et program som handlet om mødre verden over. Hun ble presentert som moren fra et land hvor det er forbudt å slå barna sine.

Det tror jeg på.

Amerikanerne er virkelig sjokkerte over det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel da foreslår jeg at du leser litt nedover, for jeg regner med at det var det Flisa reagerte på med hensyn til at du var "enig med solsikkefrø" ;)

OK, jeg skal lese hele tråden, jeg ser jo at den er milelang og jeg har bare lest litt i begynnelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det går ann.

Det du i praksis sier er at om to 8 åringer vil ha samleie så var det greit så lenge det ikke var mulig for dem å få barn!!

"Det du i praksis sier er at om to 8 åringer vil ha samleie så var det greit så lenge det ikke var mulig for dem å få barn!!"

Hvis du oppfattet det sånn, så var det ike det jeg mente. Man må prøve så godt man kan å forklare at tissene våre er ikke helt klar for et når vi er så unge. Man kan leke barnslige rumpe-leker hvis man vil, men samleie gjør man av hensikt for å få barn, derfor bør man prøve å forklare barnet dette på best mulig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du svarer ikke på spørsmålet mitt... hvordan få ham til å avstå fra samleie...?

"Du svarer ikke på spørsmålet mitt... hvordan få ham til å avstå fra samleie...?"

Vel... men må bare prøve å forklare at samleie er noe man gjør for å få barn, og man må da prøve å forklare at det er forskjell på samleie og dette med å bare utforske sin egen seksualitet på en barnslig måte (gjerne gjennom rumpe-lek).

Dette blir det samme som å forklare for en 16-åring som vil gå på fest at han/hun ikke får lov å røre alkohol og at man forteller at dette er uakseptabelt siden det faktisk er norsk lov! Det handler om å sette grenser og om å være en god forelder som forklarer på en god og kunnskapsrik måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trigometri

"Det du i praksis sier er at om to 8 åringer vil ha samleie så var det greit så lenge det ikke var mulig for dem å få barn!!"

Hvis du oppfattet det sånn, så var det ike det jeg mente. Man må prøve så godt man kan å forklare at tissene våre er ikke helt klar for et når vi er så unge. Man kan leke barnslige rumpe-leker hvis man vil, men samleie gjør man av hensikt for å få barn, derfor bør man prøve å forklare barnet dette på best mulig måte.

Kroppene til en tiåring kan godt være moden for sex. Men tror du virkelig at det bare er det det går på. Ser du ikke at det handler om modenhet og følelser også ,Jenter kommer tidlig i puberteten nå.I tillegg blir de fra media bombartert med et rimelig sterkt seksualiserings press. Jeg synes det er en uheldig utvikling.

La oss si de 14 åringene som har hatt sex med eldre menn i finnmark mot sprit og kontantkort frivillig. Tror du ikke at de i ettertid kan angre på at de mistet "uskylden" så tidlig. Da mener jeg barndommen.Og at jenter på 16 som har hatt 15 sexpartnere i ettertid vil angre og at de ikke var følelsesmessig moden eller klar for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppene til en tiåring kan godt være moden for sex. Men tror du virkelig at det bare er det det går på. Ser du ikke at det handler om modenhet og følelser også ,Jenter kommer tidlig i puberteten nå.I tillegg blir de fra media bombartert med et rimelig sterkt seksualiserings press. Jeg synes det er en uheldig utvikling.

La oss si de 14 åringene som har hatt sex med eldre menn i finnmark mot sprit og kontantkort frivillig. Tror du ikke at de i ettertid kan angre på at de mistet "uskylden" så tidlig. Da mener jeg barndommen.Og at jenter på 16 som har hatt 15 sexpartnere i ettertid vil angre og at de ikke var følelsesmessig moden eller klar for det.

Her er det ikke snakk om press! det MÅ jeg få presisere. Det handler om barn som har lyst å leke doktor fordi de synes det er spennende. Og nettop på denne måten lærer de tidlig at det er helt ok å leke doktor med et annet barn som også vil det, men det er er galt å leke det med en voksen fordi en voksen har andre hensikter. Det er viktig å understreke ovenfor barnet at h*n bestemmer over sin egen kropp, og hvem som får lov å ta på den. Og man må også hjelpe barnet til å skjønne hvor grensene går.

Kanskje noen synes jeg virker gal, det er helt ok for meg, men jeg vil det beste for mitt barn og jeg er helt enig med Langfeldt :) Men jeg respekterer også meningene til de som synes jeg er helt idiot her i denne tråden, og jeg traver jeg ikke rundt og kaller dem psykopater for deres meninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hele tråden har jeg ikke lest, jeg var enig med Langfeldt og det der støtter jeg Solsikkefrø. Hva hun har skrevet de siste timene aner jeg ikke.

Det burde du - jeg er helt kvalm - og nekter å tro at du mener det samme som henne,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du svarer ikke på spørsmålet mitt... hvordan få ham til å avstå fra samleie...?"

Vel... men må bare prøve å forklare at samleie er noe man gjør for å få barn, og man må da prøve å forklare at det er forskjell på samleie og dette med å bare utforske sin egen seksualitet på en barnslig måte (gjerne gjennom rumpe-lek).

Dette blir det samme som å forklare for en 16-åring som vil gå på fest at han/hun ikke får lov å røre alkohol og at man forteller at dette er uakseptabelt siden det faktisk er norsk lov! Det handler om å sette grenser og om å være en god forelder som forklarer på en god og kunnskapsrik måte :)

Da kan man vel likegodt fortelle poden at den SEKSUELLE lavalderen er 16 år?

Takke meg til at de sniker seg til en pils mot for at de har munnsex som 12-åringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...