Gjest riona Skrevet 1. mai 2001 Skrevet 1. mai 2001 Jeg er nettopp funnet ut at jeg er gravid. Er også sykmelddt 50%. Kommer snart til å motta rehabliteringspenger eller attføringspenger, da jeg snart har vært sykmeldt i 1 år. Hvis jeg jobber 50% og er sykmeldt 50%, vil jeg da kunne opparbeide rett til fødselspenger? Må jeg jobbe fast 50%, eller er det nok med vikarjobbing av og til? Veldig fint hvis du kan orientere meg om hva jeg bør gjøre/om jeg har noen rettigheter her? 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 2. mai 2001 Skrevet 2. mai 2001 Dersom du jobber delvis, opparbeider du rett på fødselspenger. og hvis det er meningen du skal tilbake i full jobb igjen, så bør du kreve at fødselspengene tilsvarer FULL LØNN og ikke deltidslønn - selv om du har brukt opp sykepengerettighetene (skjønnsregelen i ftrl § 8-30 fjerde ledd, se http://trygdehjelpen.no/fodsel/beregning.html ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.