nicky Skrevet 1. mai 2001 Del Skrevet 1. mai 2001 Kanskje dette ikke er rette forum for mitt spørsmål, men jeg prøver likevel. I det siste har jeg begynt å få temmelig vondt i høgre del av hoften, fra midt bak på setet og rundt på utsiden og inn mot lysken. Det kan kjennes som smertene sitter i musklene, og av og til stråler det ned på utsiden av leggen. Dette blir verre når jeg går. Når jeg tøyer ut i de dype musklene i setet, prikker det nedover foten. Jeg synes altså jeg blir verre av trening og turgåing. Dessuten har jeg en ettåring ,så det blir en del bæring av henne. Jeg er redd at hofteleddet kan være slitt, men jeg er bare 30 år. Dette blir litt langt, men nedover forteller jeg om de plagene jeg har hatt før i hoften. Jeg har vært en del plaget med smerter i venstre side av hoften(altså motsatt av nå). Det slo til i 1997, og da jeg endelig kom til en spesialist, sa han at jeg hadde veldig stor innoverrotasjon i hofteleddene . Jeg tåer altså innover, men hadde ikke vært plaget med smerter før 97, da orket jeg ikke sitte særlig lenge om gangen og ikke gå/stå på hardt underlag. Jeg gikk mye tur på ujevnt, mykt underlag og gjorde øvelser på gulvet, så ble jeg etterhvert bra våren 98. Hvis jeg ikke ble bra av dette, kunne det vært aktuelt med operasjon, sa spesialisten. Så ble jeg igjen dårlig i venstre side av bekkenet pga bekkenløsning eller låsning de siste mnd av graviditeten i 1999/2000, til slutt gikk jeg med krykker. Men disse plagene forsvant rett etter fødselen. Kan du gi meg noen tips om hva dette kan være, og hva jeg ev bør foreta meg. jeg har lyst til å ha flere barn, men orker ikke det med slike smerter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jvb Skrevet 5. mai 2001 Del Skrevet 5. mai 2001 det her skal du bestemt visiteres til en ortopædafdeling med høj kompetence. det lyder dels som fra hofteleddet dels som fra ryggen (Ischias). men det kan man ikke via mail klare. mvh jvbruun, ortopæd,dk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sverre Mæhlum, Lege Skrevet 14. mai 2001 Del Skrevet 14. mai 2001 Kjære Nicky, Dette høres ut som sekundære plager fra muskulatur pga et eller annet i hoften. Jeg synes som jvb at du bør oppsøke en ortoped eller en fysikalsk medisiner slik at man kan sjekke aksene i bena dine. Kanskje kan man komme ganske langt ved å endre på dette på en eller annen måte; enten med såler eller med spesifikk trening. I verste fall kan det hende man bør operere. Men uansett må du undersøkes av en kompetent lege! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.