Gå til innhold

Ammet i 3 måneder - nå er jeg lei!


Gjest sigridr

Anbefalte innlegg

Gjest sigridr

Jeg har ammet jenta mi i 3 mnd. nå, og det har gått ganske greit. Jeg har gitt henne litt tillegg på kvelden (kun en porsjon ca. 60ml) for da har hun sovet og roet seg endel på natta. Nå får jegbare mindre og mindre melk, og hun blir mer og mer molefunken iforh. til puppen. Jeg trives ikke så godt med ammingen lenger, og lurer på å slutte. Men så får jeg dårlig samvittighet - vet joat det er veldig sunt. Men nå er hun fullammet i 3 måneder- er det de viktiste månedene? Og er det OK å slutte? Eller risikerer jeg å "skade" henne eller gi henne dårligere helse? Er det dokumentert at det er mer fordelaktig å amme barne fra 3 måneders alderen enn å gi tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære sigrid. Det er absolutt gunstig å fortsette ammingen. Når du skal begynne å innføre fast føde er det gunstig å gjøre dette mens barnet samtidig får morsmelk og at denne gradvis trappes ned. Dessuten får hun fortsatt antistoffer fra deg. All morsmelk er bedre enn ingenting. Kanskje du kan få hjelp og støtte på helsestasjonen med å øke melkeproduksjonen slik at hun blir mer fornøyd med å die? Ellers så påfører du ikke barnet ditt skade ved å slutte å amme. Morsmelkserstatningen i Norge er av høy kvalitet.Det er du som selv må velge hva som er best for deg i din livs situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde også og bare få mindre og mindre melk etter å ha begynt med rundt 60-80 ml tillegg noen kvelder.

Jeg sluttet derfor med tillegget ganske raskt,og etter en uke eller to med gråt og tenders gnidsel *s* hadde jeg nok melk igjen og har hatt det siden(Nå 5 mnd)

En mann eller lignende som kan støtte og avlaste deg med henne og andre plikter er også nødvendig for å få fart på produksjonen.

En stresset mamma hjelper ingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...