Gå til innhold

Brystpumpe


Mamselysten

Anbefalte innlegg

Mamselysten

Hei

Jeg er gravid i uke 36, og har vurdert å gå til anskaffelse av en brystpumpe. Kan det være lurt å vente til ammingen har kommet skikkelig i gang (for å være sikker på at jeg har nok melk og får bruk for pumpen), eller kan det være greit å kjøpe en med det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kommer helt sikkert til å "ha nok melk", det er få kvinner som ikke har det! Jeg kan på det varmeste anbefale Avent pumpen - kan bl.a. kjøpes på apotek. Er i gang med min andre ammeperiode med den i bakhånd. Kjøp den gjerne nå så kan du begynne tidlig med pumpingen for å få fart på melkeproduksjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en Avent pumpe da jeg hadde fått sønnen min. Ikke et vondt ord om den pumpa altså, den er bra den! Men alt i alt hadde jeg klart meg like godt uten. Sønnen min tok nemlig ikke flaske, og det lille jeg trengte av melk til grøt klarte jeg fint å håndmelke ut. Det samme når jeg skulle lette litt på melkesprengen - håndmelking var mer enn godt nok.

Alt i alt vil jeg si at det var 500 bortkastede kroner å kjøpe pumpe i det hele tatt.. Anbefaler deg å vente med å kjøpe til du ser at du har behov for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Mamselysten. Vent med annskaffelse til barnet er født. Lær deg håndmelking på sykehuset. det er gratis og du kan gjøre det omtrent hvor som helst om det er nødvendig. Skal du kjøpe pumpe er det lurt å spørre noen venninder om du kan prøve deres først. Forskjellige pumper passer til forskjellige bryst eller behov. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prust

Jeg kjøpte en Avent pumpe da jeg hadde fått sønnen min. Ikke et vondt ord om den pumpa altså, den er bra den! Men alt i alt hadde jeg klart meg like godt uten. Sønnen min tok nemlig ikke flaske, og det lille jeg trengte av melk til grøt klarte jeg fint å håndmelke ut. Det samme når jeg skulle lette litt på melkesprengen - håndmelking var mer enn godt nok.

Alt i alt vil jeg si at det var 500 bortkastede kroner å kjøpe pumpe i det hele tatt.. Anbefaler deg å vente med å kjøpe til du ser at du har behov for det!

Samme her, Gyrken: Jeg pumpet en del ganger for å få gutten til å ta flaske - men det ville han ikke ha!

Så jeg føler vel at det var litt bortkastede penger... Håper nestemann er mer villig i forhold til flaske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...